Vores datter ville til verden d. 31/12 :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Vores datter ville til verden d. 31/12 :-)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    RittmannRittmann
    Medlem

Tillykke med prinsessen, og med den veloverståede og noget dramatiske fødsel.

kh. Rittmann

zupsanzupsan
    Medlem

Tillykke med lille pigen, dejligt at alt gik som det skulle selvom om det kom lidt før end du måske beregnede” :0)

Håber at få lov at se hende sammen med de andre babyer på et tidspunkt, hvis de ellers har tænkt sig at komme ud! ;0)

Meld lige tilbage, hvad hun skal hedde :0) Man er jo nysgerrig! ;0)

kh Susan 40+6

majbrittosmajbrittos
    Medlem

Ja, nu har jeg også født, det skete d. 31 december kl. 14.03.
    Vi havde jo tid til planlagt ks d. 8 januar men hun ville altså være et 2007 barn 🙂
    Jeg havde været meget forkølet efter jul og var syg med diarre og opkast fra. d. 29 så jeg følte mig ikke specielt klar til en fødsel da veerne startede i mandags kl. 10. Men ud ville hun altså 🙂
    Jeg ringede til fødegangen og de sagde at jeg skulle tage den med ro og komme derind v. 12.30 tiden.
    De næste timer fik vi lige ordnet nogle praktiske ting herhjemme for det kom virkelig som lyn fra en klar himmel. Ved 12.15 tiden spurgte Christopher om der var mere vi skulle ha ordnet og der sagde jeg: NU skal vi afsted!!!!
    Da var veerne begyndt at blive godt slemme og kom rimelig tit.
    Min søster der skulle passe Louiza var ikke kommet så vi tog vores datter med på Skejby. Da jeg kom ind på fødemodtagelsen (og havde ventet i et skrækkeligt kvarter med min 1½ datter siddende og kiggende på mig med store undrende øjne) og blev tjekket kunne hun konstatere at jeg allerere var 4 cm åben. Hold op hvor kan det gå hurtigt anden gang.
    Jordmoderen, der tjekkede mig, kiggede på Louiza og sagde: Hvornår komme jeres barnepige egentlig? og så vidste vi at nu skulle det altså til at gå stærkt med det ks hvis ikke jeg skulle gå i vaginal sædefødsel.
    Så jeg blev kørt til operationsstuen 13.25 og blev bedøvet. Christopher blev nødt til at vente hvor vi var for at aflevere Louiza til hendes moster.
    Det var en meget underlig fornemmelse at blive kørt afsted uden manden, men heldigvis mødte jeg min søster på gangen så jeg vidste jeg at han nok skulle nå at være med.
    Jeg blev kørt på op. stuen og blev bedøvet og så kom Christopher heldigvis. Det var ret hårdt at sidde stille under bedøvelsen, som skulle lægges mellem 2 veer. Men den blev lagt og begyndte at virke. En meget mærkelig fornemmelse…
    Der var bare så mange hænder omkring mig der gjorde en masse ting som jeg ikke kunne følge med i. De spurgte flere gange om jeg fik pressetrang og det nåede jeg heldigvis ikke at få.
    Da kl. var 14.03 hørte vi så et dejligt skrig og vores datter var blevet født. Det var underligt at ligge der og kun få et lille glimt af hende inden hun af jormoderen og Christopher blev båret ind i varmerummet. Men der gik heldigvis ikke så lang tid før Christopher kom ud med hende i armene og sad med hende tæt ved mig, så jeg kunne se hendes lille dejlige ansigt mens jeg blev lappet sammen.
    Ved 14.30 tiden kom jeg på overvågningsstuen og der var jeg i et par timer. Der fik jeg endelig lov til at holde vores lille prinsesse og lagde hende til brystet.
    Hvor var det bare en skøn fornemmelse.
    Mine to søstre (ja, den anden var lige pludselig også dukket op
    🙂 og Louiza sad og ventede uden for og de fik lov til at komme med ind på opvågningsstuen.
    Det var hyggeligt at være der og bare ligge der i ro og mag og nyde vores lille datter.
    Hele forløbet var gået så stærkt så det var rart at have et par timer der og tænke det hele igennem. Jeg ville have foretrukket at være kommet til samtale dagen før og være bedre informeret om kejsersnittet, men sådan kom det altså ikke til at gå. Men det gik som det skulle og det er jo det vigtigste.
    Ved 16.30 tiden nytårsaften kom vi så på barselsgangen, på stuen lige overfor hvor vi lå for 1½ år siden 🙂
    Personalet er så søde på Y2 og fik også en rigtig god behandling denne gang.
    Jeg blev udskrevet idag til middag og nu er der bare skønt at være hjemme igen. Louiza er meget interesseret i lillesøster og vil gerne ae og kysse hende. Men det er ikke helt gået op for hende hvad der er sket endnu.
    Nå, nu vågner lillepigen (som vi snart skal ha fundet et navn til)
    Godt nytår til jer der læste denne beretning til ende 🙂
    Vores blev fantastisk og helt anderledes end forventet.

Maj-Britt og lillepigen 2 dage gammel

mariestmariest
    Medlem

Rigtig meget tillykke med pigen, sikken et nytårs-eventyr :o)
    Kh Marie

MallelotMallelot
    Medlem

Hej Majbritt

Stort tillykke med lillepigen, der vist havde andre planer for sin ankomst end jer 😉
    Men dejligt at det hele gik så godt selvom det lige var en uge før planlagt. Syntes nu også der havde været så stille fra din side på det sidste.
    Glæder mig til at se hende – har hun samme lækre farve som sin søster?

Knus fra Trine 36+6 🙂

pkl12345pkl12345
    Medlem

Hej Maj-Britt

Stort tillykke med jeres lille prinsesse – og sikke da heldig at din søster lige nåede at komme inden det gik løs :0)

Tina 37+1

Anonym
    Gæst

Stort tillykke Maj-Britt!

Det lyder som et hektisk forløb! -men så fik jeres datter jo til gengæld selv valgt sin fødselsdag!
    Håber i har det godt, det er da en dejlig start på det nye år, eller… afslutning på det gamle.

Knus Signe 36+3

sille73sille73
    Medlem

Stort tillykke med lillesøster :o)

Hilsen Sille

Bisling1Bisling1
    Medlem

Sikke da en omgang.
    Dejligt at alt gik så fint, trods lidt stress over barnepige mv.

Men det lyder alt i alt som en dejlig oplevelse… og det er jo gerne sådan det skal være :o)

Et stort tilykke med hende :o)

Hilsen Sara 36+6

Anonym
    Gæst

Hej Maj- britt.

Stort tillykke med datteren 🙂

Håber vi får lov, at se hende.

Anonym
    Gæst

Nej, Maj-Britt! Tillykke da!!!! Sikke en omgang, dejligt at alt gik som det skulle. Hvor stor var hun så? 🙂
    kh monica 38+5

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Maj-Britt
    Også et stort tillykke her fra. Håber du og lillepigen er faldet godt til der hjemme:o)

Mia1204 37+0

Anonym
    Gæst

Hej Mai-Britt
    Hold da op – det gik da stærkt lige pludselig! Sikke en dejlig nytårsgave. Godt, at hun kom godt ud, selvom hun ikke ville vente til januar.

Stort tillykke med hende.

KH
    Rikke og Oskar 6 dage

jea1808jea1808
    Medlem

Et stort tillykke med prinsessen… Godt at det hele bare endte som det skulle, ja med et stk dejlig velskabt baby… knus fra Jeanette 38+2

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.