For meget vand??!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 For meget vand??!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej alle

Nu har jeg haft vand i kroppen i lang tid, men det er som om der kommer mere og mere. Mine fødder er fuldstændig hævet og den ene føles som et stort blåt mærke og gør for ondt til at massere. Kan det være rigtigt at der kommer mere som dagene går? Og hvor vigtigt er det at man masserer på de steder der er hævet?
    Jeg bliver snart sindsyg af det. I går kunne jeg slet ikke være i mine sko… ØV ØV ØV!!!

Mia1204 36+4 (som har fået stolper i stedet for ankler) :o)

Anonym
    Gæst

jeg ved ikke hvor vigtigt det er at massere, jeg tror det er vigtigere at du laver venepumpeøvelser og sørger for at komme til at sidde og hvile med benene op, helst så fødderne er højere oppe end hjertet. Jeg har også fået rigtig meget vand i kroppen, og det bliver rigtig slemt hvis jeg er nød til at sidde alm på en stol eller stå og gå meget. kom noget under madrassen i fodenden af din seng, så du får løftet benene lidt om natten.

knus susanne 38+4

morlukmorluk
    Medlem

hejsa.
    Hvis det såadan er helt vildt meget vand du ophober, så kontakt lige din jordemor. Det kan være symptomer på svangerskabsforgiftning…så bare for en sikkerheds skyld. Under sidste graviditet tog jeg 10 kg på den sidste måned – vand – pga. svangerskabsforgiftning.
    Knus

pkl12345pkl12345
    Medlem

Jeg har selv været i kontakt med min læge pga. alt det vand og for højt blodtryk, men det var heldigvis ikke svangerskabsforgiftning. Min læge fortalte mig at man ofte har synsbesvær og ondt øverst i maven, hvis der er tale om svangerskabsforgiftning – hvis ikke det er tilfældet tror jeg ikke du behøver frygte svangerskabsforgiftning, men det er altid en god ide at få tjekket blodtrykket, hvis man pludselig får for meget vand.

Tina 36+5

pkl12345pkl12345
    Medlem

Jeg får også mere og mere vand i kroppen – kan slet ikke bøje mine fingre om morgenen og om aftenen, og de er ømme konstant (gør faktisk også ondt når jeg skriver på computeren). Mine fødder kan jeg næsten heller ikke få ned i mine sko mere selvom de faktisk er lidt for store normalt. Det er rigtig øv, men satser på at belønningen bliiver verdens dejligste baby :0)

En oppustet vandballon Tina 36+5

Mia1204Mia1204
    Medlem

Ja vand og vægt går jo hånd i hånd… Dejligt for jeg har taget MEGET på det sidste stykke tid:o)
    Ja jeg må sidde med benene oppe, selv om det er r*v sygt;o)
    Tak for svarene for blev vildt bekymret igår da fødderne hævede fuldstændig op!

Godt nytår til jer alle sammen

Mia1204 36+4

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.