vask af brugt barnevogn

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 vask af brugt barnevogn

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vi har købt en brugt Scandia barnevogn og vil selvfølgelig gerne have den vasket, betrækket indeni kan tages ud og vaskes ved 40 gr. (står på) men hvad med overlederet? Det trænger, men der står intet. Det er zebrastribet. Hvad tror I
    Og hvad med madrasen (gemt fra storebror) kan den mon vaskes eller er det kun betrækket, det er sådan en sundheds madras.

mini_mussimini_mussi
    Medlem

Hej

I vedligeholdelsesvejledningen til vores Emmaljunga står der at det faktisk kun er inderbetrækket der må vaskes. Resten, altså overlædder og kaleche må kun aftøres med en fugtug klud. Mht. madras, så kan man kun vaske betrækket på dem vi har.

Hilsen Mette (marts)

hunkattehunkatte
    Medlem

Vedr madras, så er det kun betrækket, der kan vaskes. Derfor, (af hensyn til hygiejne, allergi mv( samt fordi madrassen “former sig” efter barnet, anbefaler man ikke at bruge samme madras til flere børn :o) vi har også købt brugt barnevogn, har vasket den del af inderstoffet, der kunne tages ud, i maskinen, resten har fået med klud og vand..
    Mvh
    Line 38 + 2
    Line

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Vask betrækket på madrassen og læg “kernen” i fryseren over natten. Så er støvmider slået i hjel og den er som ny. Mht. om man må bruge madrasser til flere børn, så er det vist et forsøg på at få os til at købe mere…..jeg har fra babyforretningen fået at vide, at børnene jo ikke vejer så meget mens de ligger i barnevogn, at de kan nå atforme madrassen. En helsemadras er også af enkvalitet at den ikke bør tage form efter et barn ! Så hosos bruger vi altså madrasserne til 3.barn og de ser stadig ud som nye !

Held og lykke med det.

kh Louise ( på besøg fra februar 2008)

Anonym
    Gæst

det der med at putte madras i fryser -kan man så ikke os putte en voksi ulddyne i fryseren? bliver støvmider så slået ihjel? og så evt. støvsuge den bagefter…

Signe 36+0

Anonym
    Gæst

Hej Signe,

Det kan man sagtens og jeg ville også gøre det, hvis jeg havde købt den brugt eller den havde ligget længe siden første barn.

I princippet kan manlægge alle tekstiler i fryseren, hvis det handler om at udryddestøvmiderne. Det er bare etspørgsmål om plads 😉 tror forøvrigt man kan nøjes med at hænge uldinderdynen udenfor et døgns tid pt. Der er et eller andet med at støvmider ikke trives så godt i uld. Dog noget andet, hvis det er en duni eller lign. man har.

kh Louise

Bisling1Bisling1
    Medlem

Jeg har lige haft vores voksi uld dyne i fryseren og har derefter lige hevet den ud af vaskemaskinen. Den kan (trods det at den kun bør renses) vaskes på i hvert fald 30 grader… det tager den ikke skade af – tør dog ikke prøve at vaske den på mere end de 30 :o)

Bare lige et tip :o)

Ang. vores forlæder eller hvad det nu hedder på en barnevogn, så har jeg vasket vores (fra en odder vogn) i vaskemaskinen og det har det ikke taget skade af :o) Brug dog evt. biotex outdoor, så det stadig har den vandafvisende virkning :o)

Hilsen Sara

Anonym
    Gæst

Jeg har vasket Voksi-ulddyne ved 40 grader på uldprogram. Det gik fint. Men benyt jer af frosten i disse dage og få gennemluftet det hele, det er sgu så lækkert!

🙂 Mariann 35+4

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.