Har folk glemt hvor stor man bliver når man er gravid??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Har folk glemt hvor stor man bliver når man er gravid??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

I dag er jeg 26+5, måler ca én meter rundt om livet og vejer 76 kg. (I tvivl om min størrelse, se mine mavebilleder i mit sidste dagbogsindlæg)
    I lørdags var vi til høstfest og jeg satte mig ned overfor en kvinde jeg ikke kender, og fik så en meget nivende plukkeve, og sad et øjeblik og holdt vejret til den var væk, da kvinden pludselig udbryder: “Du skal da vel ikke føde nu!?”
    Igår var jeg inde hos min advokat, da sekretæren spørger “om det er lige oppe over?!”
    Nej for helvede, skal først føde om 3 måneder! Har I ikke selv børn? Husker I ikke hvor stor man bliver? Jeg bliver da sikkert nok dobbelt så stor endnu, kommer jeg så til at ligner en der er gået 3 måneder over tiden??
    ØV! Jeg kan godt lide min struttende mave, men jeg synes ikke selv jeg ligner en der skal føde nu!
    Er der andre end mig der får de samme “komplimenter”?
    -monica 26+5-

LotteaaLotteaa
    Medlem

Hej Monica

Jeg er lige på besøg fra februar terminen.

Din mave billeder er bare SÅ flotte, og nej du ligner ikke en, der snart skal føde.

Folk HAR glemt hvor stor man bliver. Samtidigt er der ret stor forskel på hvor stor man bliver.

Jeg har endnu ikke fået kommentaren denne gang, men sidste gang fik jeg den også de sidste tre måneder. Ret irriterende.

Hilsen Lotte (21 + 2)

Anonym
    Gæst

Jamen jeg synes da heller ikke at jeg er SÅ stor, jeg mener, hvis I synes jeg er stor nu, så bare vent til jul!
    Men jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der får de “søde” komplimenter.

sannemus72sannemus72
    Medlem

Jeg har det på samme måde. Har ikke været gravid før, så jeg ved ikke hvor stor man normalt bliver. Men bliver da lidt ked af det når folk tror det er “lige op over”, men samtidig har jeg svært ved at forholde mig ved størrelse og hvad der er normen. Også når jeg får mig selv tvunget i svømmehallen og alle glor, puha det er en overvindelse hver gang.
    Men synes nu din mave er rigtig flot Monica 😉
    -Sanne 26+1-

jea1808jea1808
    Medlem

ha ha ja mon ikke jeg er 26 +2 og når jeg fortæller at jeg skal føde i midten af jan, glor folk på mig og tænker at jeg ikke ville kunne gå eller vende mig så stor som jeg allerede er nu.. men jeg har taget 11 kg på og døjer extrem med vand i kroppen, men det gider jeg altså ikke til at fortælle alle… min kæreste synes jeg er så dejlig gravid, så det må da være det vigtigste..

Pernille77Pernille77
    Medlem

uh ha hvor jeg kender det.

Jeg fik den “dejlige” bemærkning forleden af min svigermor. Jeg sidder i en lænestol med benene oppe på en skammel og så siger hun – du bliver godt nok stor hvis det fortsætter på den måde….!
    ih tak søde svigermor – det var lige hvad jeg havde brug for at høre. Jeg synes egntlig ikke selv at jeg er vanvittig stor endu og jeg har kun taget 7 kilo på, så det er da begrænset hvor meget størrere jeg er blevet.
    Nå men et par dage senere møder jeg en langt ude bekendt, der spø’r hvornår det skal være og jeg siger omkring nytår. Nå siger hun – så er du der ikke særlig stor. Det var rigtig dejlig at få at vide især når man lige havde hørt den anden bemærkning.

Men som andre også skriver tror jeg at det er fordi de ikke kan huske hvor stor det lige er at man bliver når man er gravid.

Pernille 28+0

mariestmariest
    Medlem

HA, ja! Det kommer nu meget an på om de folk har prøvet turen selv, synes jeg, eller aldrig har kendt en gravid før 😉 Jeg synes det er enten-eller kommentarer jeg får!
    Fordi mine veninder der ikke selv har prøvet det, ja de synes at jeg er ENORM, og at jeg ser helt forandret ud – jeg plejer også at være ret tynd i det 😉 og det hele sidder lissom lige midt på maven, hehe…
    Til gengæld dem som selv har været gravide, de kan tit ikke forstå at jeg allerede er i 6. md, den har jeg også hørt tit!
    Jeg har taget 8 kg på, og selv om det er normalt når man er så langt henne som mig, så er det da en stor forandring, så jeg forstår da godt veninderne… 😀
    Marie (26+?)

Bisling1Bisling1
    Medlem

Hej Monica :o)

Jeg ved lige hvad du mener :o)

Syntes dog ikke det er så slemt med disse bemærkninger, som da jeg ventede Silke (og jeg er større denne gang).
    Med Silke (som blev født 29 nov.) blev jeg allerede i aug. spurgt flere gange daglig om det ikke var ved at være tid og når jeg sagde at jeg havde termin i starten af dec. så var de sikre på at jeg ventede trillinger… helt ærligt, hæhæ…

Da jeg var 32 uger henne var vi i Lalandia og MANGE kom da også lige med den kommentar at det da var lige før jeg skulle føde, ikke? NEJ!!! Der er 8 uger endnu :o)

Jeg nyder nu alligevel min mave og ved at din mave ser super flot ud :o) Den sidder meget som min (du kan evt. kigge på mine børns hjemmeside – http://www.123hjemmeside.dk/mikkel_silke hvor der også er mave billeder :o)

Hilsen Sara 24+6

kelidakelida
    Medlem

Denne gang elsker jeg min mave, jeg elsker at strutte med den og vise hvor stor jeg er blevet, og hvis folk kommer med dumme bemærkninger omkring min størelse, griner jeg bare lidt og fortæller dem min termin, også kan jeg grine indvendig over deres ansigt udtryk, for de fleste bliver lidt flove.

det har nok nåde at gøre med at sidste gang jeg var gravid, sad det rundt omkring og over det hele, døjede meget med vand i kroppen (rigtig meget) denne gang sidder det hele lige midt for og jeg kan slet ikke finde mine fødder under vommen, hvis jeg står op og kigger ned.
    en anden ting er også at dennegang kan jeg mane folks dumme bemærkning i jorden omkring “du må da mindst vente tvillinger” og dertil kan jeg jo kun svare ja :)) 😉

Hilsen Kirstine 25+6

Anonym
    Gæst

Jeg har da for lang tid siden været inde og kigge på din mave. Den er vældig flot! Ligner de hinanden? Det ved jeg ikke, det er jo også første gang jeg er gravid, så din skulle gerne være lidt større end min. 😉 Nej, din er en typisk drengemave så vidt jeg husker, struttende lige midt på. Min er mere sådan… rund. Altså jeg vil vædde med at hvis man ser dig bagfra, kan man ikke se at du er gravid. Jeg har en typisk pigemave, som fylder helt ud på hofterne. Men så vidt jeg husker venter du dig også en Marius, jeg venter mig jo en lille Freya, så det passer nok godt nok! 🙂
    mvh monica 26+5

Anonym
    Gæst

Jeg fik også en “hold da op.. der er vist én der snart skal ud” til min mave.. Jeg er “kun” 94 cm rundt om maven og vejer nu 59,5 kg – jeg er altså ikke vanvittig stor ! Det er kun på maven det sidder – Men ja.. tror folk har glemt/ er uvidende om hvor meget man skal/bør fylde ! 😉 25+1

sandlusandlu
    Medlem

Åh ja, før jeg blev sygemeldt fra arbejde, var der mange der kom med kommentarer om, at jeg måtte da mindst vente tvillinger – nej det gør jeg ikke.
    Blev dog sindsygt glad i går, da jeg var i “Stark” og bad om hjælp til at løfte en pose på 25 kg, kvinden jeg talte med så lettere forvirret ud , da jeg sagde at jeg jo er gravid, så det var udelukket at jeg selv bar – hun så på min mave og svarede “Gud – jeg lagde slet ikke mærke til den mave – førend du sagde det” Gnæk gnæk – jeg smilede og sagde “ih tak, men det gør alle andre” Hun grinte bare og sagde jeg havde en flot mave, resten af min krop så slet ikke gravid ud! Tag den kollegaer 😉 Men de er jo også van til at jeg er MEGET tyndere end jeg er nu.
    Hav en fortsat god dag..
    Sandra 26+3

JoetzeJoetze
    Medlem

Jeg sidder og læser alle jeres indlæg med stor nysgerrighed. Jeg er førstegangsgravid og har næsten det modsatte “problem” – indtil for tre-fire uger siden kunne man knapt se, jeg var gravid og jeg begyndte alvorligt at fundere over, hvor den der fine gravid-mave blev af. Havde kun taget knapt 3kg på, og når jeg sagde at jeg var fem mdr henne var der ingen der troede på mig, det var virkelig dybt frustrerende! Min kollega som er tre uger efter mig har større mave end mig!

Men så lige pludselig “ploppede” maven ud, og nu har jeg taget 4kg på ml uge 22-26 – og søreme om ikke jeg også endelig har fået en “rigtig” gravid-mave. Nu er min uro så ved at vende sig den anden vej, for tænk hvis jeg skal vokse i denne takt og tage ½-1 kg på om ugen de næste 14 uger?
    //Josefine 26+4

Anonym
    Gæst

Jeg er faktisk ret glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der får de kommentarer, for jeg er virkelig begyndt at føle mig som en elefant. Har både fået den der ” hold da op, det må da være lige op over” og “er du ikke længere henne, er du sikker på, det ikke er tvillinger”.
    Kh. Malene 27+ 1

Anonym
    Gæst

Hej er lige paa besoeg fre Feb. gruppen. Det er da hamrende irriterende at hoere paa hvor stor man er blevet, der er jo ingen af os der oensker at ligne en hval. Jeg er sikker paa jeg har en ret normal stoerrelse nu uge 22 i dag, men jo blev da alligevel lidt stoedt da min veninde, allerede da jeg var i uge 16 udbroed “Neeej hvor er du STOR allerede”!! fedt tak! Hun var selv temmelig slank under det meste af sin graviditet sidste aar, men jeg valgte ikke at fortaelle hende at det sandsynligvis skyldtes at hendes hofter er saa brede at maven ikke behoevede at bule ud! Jeg har selv rigmelige smalle hofter – og ja, et eller andet sted skal den lille jo vaere ik?

Har som bonus ogsa faaet nogle store og flotte bryster, som min mand er ved at falde i svime over *GG*, saa jo synes selv jeg ser dejlig og frodig ud for tiden.

knus til jer alle – er sikker paa i er skoenne og runde paa hver jeres maade.

Anne

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.