sygemeldt resten af graviditeten LIGGENDE – hvad skal jeg lave?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 sygemeldt resten af graviditeten LIGGENDE – hvad skal jeg lave?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    rhesusnegrhesusneg
    Medlem

Jeg er efter nu knap 4 uger liggende blevet sygemeldt resten af min graviditet. Og formentlig skal jeg blive liggende, indtil baby bliver stor nok. Jeg har hidtil brugt tiden på at tænke på mit arbejde, men det prøver jeg så at lade være med nu 🙁
    Indtil videre er jeg total grådlabil, dels p.g.a. fordi jeg har ondt af mig selv, men også fordi jeg har mange smerter særligt fra sen eftermiddag. Kan I hjælpe med nogle tanker om, hvad jeg kan lave? Er der andre i samme situation? Jeg føler, at jeg er ved at gå helt ned med flaget… Bliver lasket, fed, uinteressant og har ikke det store psykiske eller fysiske overskud til at se folk. Jeg blev også sygemeldt under min første graviditet, men senere i forløbet uden at gå ned med flaget, men denne gang er det bare anderledes… Det skyldes nok, at jeg denne gang lige var startet på nyt arbejde, som ikke har været særlig rare.

Det jeg laver nu:
    Tænker på og glæder mig til baby
    Læser bøger
    Ser en MASSE fjernsyn
    Er på nettet
    Læser bøger med min 3-årige søn
    Overvejer at prøve at strikke (har aldrig prøvet det før)
    Overvejer dagbog, men er for ked af det nu til at have lyst
    Billeder i album

kh. julie, 24. uge

mariestmariest
    Medlem

Uha… hvis det var mig ville jeg nok kommet til at spise alt for meget slik og spille alt for meget world of warcraft… et ablolut vanedannende onlinerollespil – også for piger 🙂
    Og så selvfølgelig læse alle trådene hos alle mødregrupperne herinde! Og skrive mærkelige indlæg om alt mellem himmel og jord, hihi!
    Nå men god bedring, håber da du kommer på benene igen! Ka godt se det er lang tid når det er ufriviligt…!
    Knus Marie

mariestmariest
    Medlem

ps… lyder forresten som nogle gode ting du har fundet på indtil videre. 🙂

Anonym
    Gæst

Hej Julie
    Det lyder virkelig hårdt at du skal ligge ned de næste 16 uger. Pyha. Men jeg synes, at det lyder som nogle gode ting, du har fundet på. Jeg ville nok også læse en masse bøger, og så ville jeg komme til at shoppe alt for meget på nettet, tror jeg. Jeg har ikke så mange andre idéer, men hvis du er til lidt hjernegymnastik indimellem kan du evt. købe en lille sudoku-bog? Det hygger jeg mig med en gang imellem – kan blive helt grebet af at sætte de ski… tal i kasser 😉 Og om et par måneder er det jo tid til at skrive julekort….hmmm – det var vist, hvad jeg lige kunne finde på.
    //Rikke 23+4

hvad med at lave en hjemmeside, skrive emails eller endnu bedre personlige breve eller kort (det er saadan en ting, jeg aldrig selv faar taget mig sammen til), lede efter gode tilbud paa nettet til en julekalender til soennen, bestille en rosetta stone dvd og laere et nyt sprog (man kan ogsaa laere sjovt ordforraad paa deres hjemmeside) og saa ville jeg selv nok ogsaa downloade en grusom masse online spil.
    haaber det hjaelper en smule paa humoeret!

trine 23+2

Anonym
    Gæst

… hvordan du har det Julie – jeg har nemlig selv været der i min 1. gravidet. Jeg er lige med på en kigger fra fra Febr. 2008 terminen.

Husk, at være liggende, så hvis du har en bærbar, så er det fint. Jeg havde svært ved at overholde det i min første graviditet og det endte da også med, at jeg blev indlagt i uge 33 med ve-hæmmende drop og fødte så i uge 35. Sådan behøver det ikke at gå, men det er vigtigt at tage det alvorligt.

Det ER kedeligt og det ER svært at finde på, men her er et par forslag, som jeg håber du kan bruge:
    *Chat på nettet fra din bærbare
    *Netshopping 😉 lidt har også ret
    *Lav ønskeliste til jul og lav julepynt
    * Sy sjove lapper på dit barns tøj
    *Bed din mad om at købe nogle små lærreder, akrylmaling og pensler (god terapi)
    *Lyt til Loungemusik
    *Bed netdoktor om at lave et debatforum for liggende sygemeldte
    *Lav en liste over gode bøger du vil have fra biblo – det er godt at have glædesdepoter
    *Køb nogle blade, dame, bolig, børn – what ever, der interesserer dig

Jeg er sygemeldt i denne gravidtet grundet mit bækken, dog ikke liggende og jeg keder mig også ;-D … så skriv blot tilabge til mig her eller på febr. 2008 – jeg er ofte på ;-))

VH Annette 17+0

Anonym
    Gæst

Hej Julie,

dine aktiviteter ser da gode ud- og personligt skriver jeg kun dagbog når det hele går ad h…… til. Det bliver aldrig til noget, når det går godt 🙂

Hvis du ikke allerede har læst Carsten Jensens “Vi de druknede”, så skal du gå igang med den nu. Den er fyldt med drengeeventyr og sømandsfortællinger fra en svunden tid, de kan få en til både at gyse og grine…!

Ellers tror jeg da, jeg ville leje alle de dvd-er jeg ikke har fået set og sætte min søns tegninger i orden. Har du ikke også nogle digital-billedfiler, du kan rydde op i på computeren.

Pas godt på dig selv og tænk på det på den her måde: Du er gået i hi og der venter en dejlig vinter i din lune hule. (Jeg har i øvrigt boet i Grønland og der begyndte jeg at strikke pga. de lange mørke aftner, så det kan du sagtens gå i gang med).

Hilsen Mariann 20+0 og deltidssygemeldt

Anonym
    Gæst

Hej Julie.
    Jeg vil anbefale dig at lære at strikke, som du også selv overvejer… Jeg blev selv ret bidt af det, da jeg lærte det. Få en eller anden til at lære dig ret og vrang og at tage masker ind og slå masker op -så kan du nå virkelig langt. Du kan jo meget passende strikke til den lille 🙂 Ellers har de andre foreslået en masse gode ting, kan jeg se.
    Rigtig god bedring til dig.

Knus Signe 20+4

Pernille77Pernille77
    Medlem

øv hvor træls for dig. Synes at der er rigtig synd for dig.

Jeg har lavet en anden tråd om strikning – måske kunne det være noget for dig. Jeg begyndte selv på det, men er stadig på ret/vrang stadiet, men jeg synes at det er ret sjovt. Jeg har lagt ud med små ting, så som huer til den lille nyfødte. det tager ikke lang tid, og hvis man har noget man kan pynte dem med kan de blive rigtig søde.

I den tråd jeg har lavet er der også et link til en hjemmeside med en bog med strikkeopskrifter – det kan være du kan få noget inspiration!

Håber at du holder modet oppe, og husk at vi er her for at du kan læsse af, når du er i mindre godt humør.

Ha det godt.

Knus pernille 24+1

vibsepigevibsepige
    Medlem

Hej

Vil bare lige forslå lidt “gymnastik” i 5-10 min dagligt. Man kan lave noget, hvor man spænder i musklerne uden at løfte – en muskelgruppe af gangen – er selv blevet anbefalet dette fra sygehuset, da jeg ligger meget – dog ikke helt sengeliggende i denne graviditet. Ellers husk venepumpeøvelser og knibeøvelser 😉 Måske du kan få hjælp fra en fysioterapeut. Det vil være en god hjælp – så du er bedre rustet til at komme på “høj-kant” igen senere… Det kan nemlig godt være hårdt, når man så skal op igen – både fordi muskler er svundet ind og balancen lige skal findes igen…

Jeg har været sygemeldt siden uge 16 – og brugte nok den første måned på at acceptere, at det allerede var nu, at tempo og aktiviteter skulle kraftigt sættes ned… Havde bare håbet på at være gravid uden problemer… suk – nå men håbe gør vi jo nok alle…

Håber at du får lidt mere psykisk overskud igen 😉

Vh Vibeke 24+3

rhesusnegrhesusneg
    Medlem

Tusind tak for jeres forslag og varme tanker – det hjælper MEGET på humøret. Jeg synes virkelig, at I er kommet med mange konkrete og konstruktive forslag, som jeg straks vil nedfælde og kaste mig over så jeg kan komme op “fra mit hul”.

Kh. Julie

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.