Smerter

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    RittmannRittmann
    Medlem

Jeg har haft SKIDE ondt i højre siden af maven de sidste 3 måneder, og det bliver værre og værre. Det sidder øverst i højre side. Nogen af jer, der har prøvet det samme?

Lisbet uge 22

Anonym
    Gæst

har somme tider ret ondt forskellige steder i maven, har bare taget det for ligamentsmerter og det er måske også det du har. Men hvis du har haft ondt det samme sted i tre måneder skulle du måske få en tid hos lægen, eller ringe til din jordmoder.

kh sisse 22+0

sannemus72sannemus72
    Medlem

Jeg har det på samme måde som jer. Har også ondt og faktisk været lidt bekymret for hvad det kunne være. Men jeg er kommet frem til at det må være ligamentsmerter. Det hele strækker sig jo og baby vokser jo og mosler rundt derinde. Jeg har dem mest hvis jeg har gået meget, når jeg rejser mig fra sengen/sofaen (for hurtigt nok?). Har også tænkt over det med plukveerne og hvad det er?!
    Kh. Sanne 21+5

Anonym
    Gæst

Jeg har også jævnligt ondt i højre side af maven. det kommer typisk, hvis jeg går – sidder jeg stille er der ikke noget. Jeg har også undret mig over, hvad det mon er. kan det mon være plukveer? Kan de mærkes “oppe” på maven? Jeg fandt aldrig ud af, hvordan en plukkeve skulle føles sidst jeg var gravid, så jeg aner ikke om det kan være det?

Et ikke særligt brugbart svar fra mig 🙂

KH
    Rikke 23+1

kelidakelida
    Medlem

hejsa. Ligamentsmerterne, sidder somregl nede nede forneden af maven, da det er der de arme ledbånd er, som bliver strukket i. De smerter kommer gerne, hvis man overanstrenger sig eller rejser sig op for hurtig.

ved plukveer bliver maven helt hård der hvor livmoderen sidder, da det er den som trækker sig sammen. Jeg havde masser af den første gang, og også nu men nogen gange kan det godt snyde mig, jeg tror det er en plukve men så er det begge bebser som ligger sig helt ud mod maven også bliver den spændt ud. :))) de små drillepinde;)

jeg døjer selv med nogle andre smerter, vil beskrive dem som om at jeg skal til at have min minnustration, men jeg skal til kontrol scanning i morgen så der vil jeg høre JDM. ad.

ved ikke om det gav jer noget

Hilsen Kirstine 21+3 og Lasse 280205

RittmannRittmann
    Medlem

Jeg er ikke nødvendigvis afklaret vedrørende mine mavesmerter. Så nu går jeg til lægen og hører om han har en fornuftig forklaring på problemet.
    Min mave kan være op til 7 cm større i omfang om aftenen end om morgenen, jeg fiser på toilettet i en uendelighed hele natten, og næste morgen er maven blevet mere flad. Vildt mystisk

Lisbet 22+2

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.