Kender I det????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Kender I det????

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Pernille77Pernille77
    Medlem

Ups – den skønne ENTER-knap, der altid er i vejen:-)

Ja vi er så ved at snakke navne, og vi er bare ikke enige. Vi har altid en dårlig oplevelse til det navn den anden foreslår
    .
    F.eks så da jeg var gravid første gang, foreslog min mand at hvis det blev en dreng skulle han hedde Mikkel. Men egentlig synes jeg at mikkel er rigtig fint og sødt navn, men fordi -jeg har gået i klasse med en der hed mikkel, der blev smidt ud af skolen i 8 kl. fordi han brændte et af skolen skure af og nu er endt som stornarkoman i århus- skal min søn ikke hedde Mikkel.

Jeg fik trumfet igennem dengang, så min hedder Tobias.
    Men nu er vi nået til det igen, og det er egentlig lidt sjovt hvilke præferencer vi har med hensyn til navne.

Hvad med Jer? Har I det også med nogle navne at det skal barnet bare ikke hedde fordi??????

Håber alle har det godt og nyder starten på en ny uge(juhu fredag hvor er du?????)

Pernille 23+5

Pernille77Pernille77
    Medlem

Hej Med jer

Puha – så er vi ved at

mariestmariest
    Medlem

Ja, udfordring nr. 1 er et finde et navn vi begge kan li… Udfordrig nr 2 er helt klart at finde et navn, som ikke har tilhørt en plageånd fra folkeskolen, en onkel der blev stangstiv under familiekomsammener eller kongelige og kendisser 🙁
    Så skulle det heller ikke være alt for almindeligt. Selv hedder jeg marie, og der har altid været mindst to andre i klassen (ol) der hed netop det!
    Men det eneste navn vi kan blive enige om, så jeg lige, det ligger alligevel i top 20 for sidste år… og jeg syntes ellers det var ret usædvanligt. Men det er jeg åbenbart ikke ene om!!!

Anonym
    Gæst

Ja, vi blev enige om navnene Hjalte og Alberte. Og nu har vi så fået at vide at vi venter os en pige, jeg synes bestemt bare ikke hun er en Alberte… Desuden hedder min kollega´s datter Alberte, og det navn er vidst temmelig populært for tiden. Så det vil jeg altså ikke. Jeg har hele tiden været hug på Ida, Iben og Freja, ikke lige min kærestes smag, men han er gået med til Freja, hvis jeg gik med til Sara(h). Så lige nu har vi Freja (som nummer 1) Ida, og Sara(h). Desværre er det også meget populære navne, men sådan bliver det. Medmindre hun kommer ud og hverken er det ene eller andet.
    -monica 22+3-

morlukmorluk
    Medlem

hehe, kender det alt for godt:). Vores dreng på to år skulle have hedddet Rasmus hvis det stod til mig, Markus hvis det stod til faren, men da han kom ud var han ikke rigtigt nogen af delene. Så vi endte med Lukas – det var så fint, og det kendte vi ikke nogen der hed. Ganske få måneder efter, går det op for os, at næsten alle forældre til drengebørn i den periode, må have tænkt det samme…for nu møder vi en Lukas på hvert gadehjørne:).
    Så jeg vil gerne have en navn der ikke lige ligger i toppen på hitlisten denne gang, men alle de navne´jeg kan li´, er næsten snuppet i vennekredsen eller familien. Så nu får vi se. Vi er omkring David denne gang…

siflutsiflut
    Medlem

Ak ja, vi har samme diskussion herhjemme – hvis den ene kan lide et navn, så får den anden dårlige associationer, eller også passer det bare rigtig dårligt til resten af navnet…

Eksempler:

Rasmus (min mands idé) – men vi hedder Trab til efternavn, og jeg synes det lyder for meget som Rasmus Trads…
    Christoffer (min idé) – men min mand synes at det er noget man er “på”…
    Marie Louise (min mands idé) – men jeg har kendt ikke mindre end fire af slagsen, der var rendyrkede hekse
    Tobias (min idé) – men min mand kommer fra Esbjerg, og navnet får ham til at tænke på tobis (eller hvad de nu hedder, en eller anden slags skidtfisk)…

Ja, jeg kunne faktisk blive ved i én uendelighed, så jeg er spændt på om vores barn overhovedet får et navn. Men det sagde jeg også under mine to foregående graviditeter, og Emilie og Caroline var da kun navnløse i et par dage – og begge gange endte det med et navn, vi ikke rigtig havde været inde på under vores diskussioner….! Stof til eftertanke…

Knus, Sigrid 22+6

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.