mærke liv?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg er også i uge 20. (32 år) Sidste uge fik jeg nogle små puf, der ikke var bare bobler. Jeg blev meget overrasket. Det skete et par dage og så var der bare stille ! Jeg blev lidt nervøs, for jeg var sikker på at det var liv jeg havde mærket og nu var det der ikke mere. Min venindes veninde er jordmoder og jeg spurgte hende hvordan og hvorledes.. Hun sagde at man som første gangsfødende kan begynde at mærke liv/små puf fra dette tidspunkt. “Smølfespark” som hun kaldte det. Det varrierer meget fra kvinde til kvinde og hvor moderkagen ligger mv.
    Det er først almindeligt at mærke liv HVER DAG fra uge 26-28 ! Hvor de små spark også vil blive kraftigere og hvor der er mere aktivitet og mindre plads. Nu er baby kun vågen ca. 4-5 timer i døgnet. Der kan sagtens gå dage imellem man mærker noget nu – det er helt normalt.
    Er sikker på det er liv/baby-aktivitet du har mærket – underligt men skønt !! 🙂

RittmannRittmann
    Medlem

Jeg er i 20. uge, og er ikke helt sikker på, at jeg har mærket liv. Jeg er 40 og gravid for 1. gang.
    Hvornår har i mærket liv 1. gang, er der andre end mig, der ikke har mærket noget i 20. uge?

Jeg tror jeg mærkede en “fisk der slog med halen” er det liv? Hvornår kommer der spark m.m.?

Hilsen Lisbet 20+0

Anonym
    Gæst

hej

første gang jeg var gravid mærkede jeg først liv sent vel ved 22-23 uge og var vildt bekymret.. Denne gang har jeg mærket det meget tidligt og nu sparker den helt vildt.

Det du fortæller som “fisk der slog med halen” eller bobler i maven er helt klart bebsi du mærker. Om nogle uger bliver det kraftigere til spark.

hilsen lotte 23+1

sandlusandlu
    Medlem

Hej Lisbet.
    Da jeg ventede Cecilie mærkede jeg først liv i uge 22. I denne graviditet mærkede jeg allerede liv i uge 14 – og nu mærker jeg liv mindst 2 gange om dagen, så tag det stille og roligt – blop skal nok give spark fra sig – og helt sikkert når du er omkring uge 25 – så bliver det hver dag.
    Pøj pøj
    Sandra uge 21

morlukmorluk
    Medlem

Hejsa.
    Det er det samme her. Under første graviditet mærkede jeg også føsrt liv omkring uge 20-21, og det var som en fisk, der lige slog med halen. 🙂
    Denne gang har jeg mærket det tidligere, men det er også 2. gng. Så vær bare helt rolig, du er ganske normal:).
    Knus Ditte

hunkattehunkatte
    Medlem

Hejsa..
    Jeg er 1. gangsgravid i 22. uge, og har stadig “kun” mærket blob mv, som jeg ikke engang emd sikkerhed kan sige, er babyen -men det er det jo nok :o)
    Var til gennemscanning sidste uge, og scanningsdamen viste, at moderkagen ligger foran barnet. Så sikkert derfor.. hun sgade, at der fakytsik godt kunne gå op til et par uger endnu, før jeg kunne mærke “rigtige” spark mv, når den ligger sådan.. Så ingen grund til bekymring -selvom jeg da også selv var det lidt:o)
    Kunne jo se på skærmen, at den bevægede sig fint og helt spontant…
    mvh
    Line 21 + 2

Anonym
    Gæst

Hej Lisbeth.

Jeg er 36 år og 2. gangs gravid. I første graviditet mærkede jeg liv første gang, da jeg var i 19. uge – 3 små puf, og så ikke noget i 1½ uge! Og så lidt ad gangen, der langsomt tog til og blev til mere og mere og kraftigere hele tiden.
    Denne gang har jeg mærket bevægelser derinde allerede fra omkring 16. uge, men til gengæld ikke så meget. Mest som om, at noget “gned” lidt på indersiden af maven. Min moderkage ligger foran, så derfor er der mange bevægelser, jeg ikke mærker endnu. Men nu får jeg puf flere gange dagligt… nogle dage næsten ikke noget, men mest nedadtil pga. den foranliggende moderkage.

Jeg er sikker på, at det er liv, du har mærket – og tillykke med det! Hav tålmodighed lidt endnu – det skal nok komme, og det er bare det dejligste i hele verden!

Knus
    Lia (21+1)

mariestmariest
    Medlem

Jeg er også i 20 uge… Og har været meget i tvivl om den rumsteren omkring livmoderen var liv eller bare maven.
    Men her for to dage siden lå jeg en aften på ryggen m en hånd på maven, helt nede v livmoderen – og så kom der et puf der ikke var til at tage fejl af 🙂
    Så mon ikke også det er på vej hos dig…
    /Marie

Anonym
    Gæst

Jeg tror det kommer meget an på moderkagens placering og hvor meget “isoleringsfedt” man har på maven.
    Jeg er førstegangs gravid. Jeg har tabt mig en hel del og fylder derfor kun der hvor lillepigen ligger, og plus at moderkagen ligger på bagvæggen af livmoderen. Det vil i mit tilfælde sige at hun ligger helt ud mod maveskindet, og uden meget mellem hende og mit maveskind, gør at jeg kan mærke hver eneste bevægelse derinde, og har kunnet mærke det siden 16 uge.
    Og så siger I nok, ej hvor dejligt, det synes jeg da også, men det bliver altså ikke til meget søvn. Og nu er hun så også begyndt at hikke, så hele min mave hopper.
    Det er skørt, men skønt at man kan mærke den lillle derinde.
    Nyd det.
    monica 22+0

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.