Udslæt i bleområdet…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Udslæt i bleområdet…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    SnazzySnazzy
    Medlem

Hej Lene.

Nu er det jo svært at bedømme ud fra din beskrivelse, men min første tanke er, om det evt. kunne være ringorm!? Det ligner jo meget eksem. Måske er jeg bare tosset og ser ringorme over alt, da jeg selv er i behandling for det lige pt. 😉

Knus Rikke

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Hej Tøser

Kom lige med nogle gode ideer til hvad jeg skal forsøge.

Asta har den sidste uge haft noget rødligt udslæt i bleområdet.
    Egentlig kunne man nemt tilskrive det de bisser som vælter frem, men hun har en 2 krone stor plet foran som har været der hele ugen, det hedder vel egentlig venusbjerget der hvor den sidder….

Hvad kan det være der får hende til at slå ud?

Vi bruger pt Pampers Active Fit, har hele tiden skiftet mellem dem og Libero og der har ikke været problemer før.

Det skal lige siges at det ikke virker som om det klør, men det er varmt og irriteret.
    Jeg har indtil videre forsøgt at smøre det med hhv Inotoyl og Locobase Repair – uden overhovedet at kunne se nogen forskel.

Knus Lene og rødmåsen Asta

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Det ligner helt sikkert ikke de ringorm jeg selv havde for en menneskealder siden…

Hun er også “normalt” rød i bagdelen så det er ikke kun pletten…

Frygter lidt om det kunne være blegemiddel fra bleen hun reagerer på, men så er eneste alternativ jo Moltex eller stofbleer – dyre alternativer!!

Nu har jeg givet hende et godt lag Inotoyl til natten – så håber jeg bare det er lidt pænere i morgen 🙂

Knus Lene

NadjagryNadjagry
    Medlem

Hvis det er ringorm eller anden form for svamp, så burde noget Brentan salve klare det:)
    Knus
    Nadja Gry

ksmoderksmoder
    Medlem

Hej Lene – Jeg bruger Moltex bleer til Linus og de er faktisk ikke dyrere end Libero og pampers. De er tit på tilbud til 100 kr i Kvickly.

Til røde numser bruger jeg Zink cream fra Weleda og det virker hurtigt..

lhc1973lhc1973
    Medlem

Desværre Lene, jeg er helt blank for ideer..

God bedring med hende..

Knus Louise

BeagleBeagle
    Medlem

Hej Lene.

På apoteket kan man købe en spray fra Aderma som faktisk er mod skoldkopper (tager kløen) men er også super til røde numser. Sylvia har nogle gange nogle sjove røde pletter i ble området, et par pust og lad det tørre lidt er det væk næste gang du skifter ble.

Jeg tror den hedder Cytilium. Og måske en læge skulle kigge på den ? Altså pletten, ikke produktet fra apoteket ;-D

Knus,
    Beagle,.

Zania6Zania6
    Medlem

Og et smut over grænsen og VUPTI koster de kun 75 kr. pakken 🙂 Jeg mener, vi plejer at købe mindst 6 pakker for at benzinen er betalt – Og når man så er der, kan man jo lige så godt gå totalt amok i deres fantastiske mega udvalg af forholdsvis billige økologiske fødevarer! 😉

Zania6Zania6
    Medlem

I øvrigt…

Ronja har haft noget lignende udslæt (lige ved revnen). Vi fandt ud af, at der var smuttet lidt tynd bæ ind i fy-stedet… Efter 2-3 dage med forsigtig vask med vat og intimsæbe fra Matas var det overstået… Men det kunne man tydeligt mærke på Ronja, at det sveg helt forfærdeligt!

Zania

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.