en tur på fødegangen 33+6

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 en tur på fødegangen 33+6

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    majken1978majken1978
    Medlem

I aftes da jeg gik i seng hos mine forældre (vi sov der da nic var til hyggeaften med nogle af drengene fra arb) havde jeg bare så mange mens smerter, uro i benene og dårlig mave. Jeg lå der i små 45 min før det ligesom stoppede eller jeg faldt i søvn, en af delene i hvert fald.
    Har sove halv dårligt hele natten men det er der jo ikke noget nyt i.

Natasja sov længe helt til kl 7.20 (hun plejer altså at vågne ml kl 5-6) så da hun ville op sagde jeg til nic jeg bare stod op med hende da han først var kommet kl 01.30.
    Da jeg rejser mig op, kan jeg bare mærke noget løbe ned af benene på mig, åhh hvad var det lige og skynder mig ned på toilettet for at tjekke at der ikke kom mere eller om det bare var udflåd. Det var helt vandet og det var ikke urin, så meget vidste jeg da.

Når der kom ikke lige mere, men jeg tog et bind på allligevel bare lige for at være sikker.
    Jeg sendte så lige en sms til lidt forskellige om min lille overraskelse og fik samtlige svar tilbage, at jeg skulle ringe til FG bare lige for at være sikker.

Vi blev så enige om at da jeg jo hverken havde nr eller vandrejournal, så ville vi lige køre hjem og hente det og så ringe til dem. Men så kom vi lige i tanke om Natasja. Så jeg gik på nettet og ringede til FG på riget og fortalte en jm som det var.
    Hun mente at det muligvis kunne være vandet ml de 2 hinder der var gået så det var nok en meget god ide jeg lige kom ind for at få kørt strimmel og evt lige blive scannet, da jeg jo var lidt tidlig på den. hun var rigtig sød at tale med.

10 min efter ringede hun så tilbage til mig, og sagde hun havde talt med afd JM og da jeg ikke var længere end jeg var, skulle jeg faktisk ringe til falck som så skulle komme efter mig og køre mig til nærmeste sygehus liggende. Men da jeg jo ligesom hende var i tvivl om det var vandafgang og der jo heller ikke var kommet mere og jeg ikke havde veer, var det også lidt op til mig hvad jeg ville. Vi kunne også sagtens bare komme ind til dem, men jeg skulle så heslt ligge ned i bilen.

Vi blev enige om at vi bare kom ind til dem, for nu hører jeg også til der, og hvis det nu ikke var noget så er man sådan lidt med at komme i en ambulance.

Så vi kørte stille og roligt hjem efter vandrejournal og tog til Riget.

Vi kom til med det samme og en sød JM viste os ind et lille rum hvor vi fik kurve.
    Der var fin bevægelse og fin hjertelyd så det var som det skulle være.
    JM og JM studerende undersøgte det bind jeg havde haft på og der var ikke noget, der kom heller ikke noget når de trykkede på maven. Dog kunne hun sige at jeg var 1 finger åben, men det var også helt normalt som 3 gangs fødende, at man var lidt mere slap i understellet. Jeg havde ca 2½ cm livmoderhals. De mente det kunne være væske der havde samlet sig i løbet af natten og det blev jo så presset ud i det jeg rejser mig op.

Vi fik lov at tage hjem igen og det var jo super rart, hun skulle jo også helst blive derinde til d.17 hvor jeg skal have kejsersnit. De vurderede hende til at være ca 2100-2200 og det er jo fint nok. Hun lå med hovedet nede men slet ikke fast.
    Jeg skulle bare ringe en anden gang hvis jeg blev usikker på hvad der lige var sket.

Så vi tog hjem og hentede natasja hos mormor og morfar igen og kørte hjem hvor jeg lagde mig til at sove, jeg var helt færdig og meget lettet over det var ingenting.

Hilsen majken

skrubzskrubz
    Medlem

Hej Majken,

Sikke en masse spænding I skal igennem hva?

Godt at alt så fint ud og at der var en naturlig forklaring.. Du skal nok holde på hende til den 17. .. Glæder mig sådan tilat se billeder når det sker!

Knus Sarah

soederbergsoederberg
    Medlem

Godt at du fik det tjekket og alt viste sig at være i orden. Nu er der heldigvis ikke langt igen, til i får jeres prinsesse.

Heidi

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

super godt det ikke var vandet der var gået ville ikke være rart så tidlig, godt de var så søde ved dig og at du bare kunne komme igen.
    håber du lige ligger et par billeder ind af prinsessen når hun kommer ud.
    charlotte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.