Skal, skal ikke??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Skal, skal ikke??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    RundemigRundemig
    Medlem

Jaaaaaa jeg ville nok også tage nogle vikartimer …
    Måske endda du er heldig, at få noget fast i en tidsbegrænset stilling …

Men omvendt, ville det da også være dejligt – at få styr på en masse der hjemme …
    Og nu behøver da heller ikke, at skrive at du har været kontantmodtager – men har du har været på barselsorlov …

Men ja vil også skrive, at du kommer nok ikke til at gå hjemme ret længe – før du også bliver smidt ud i noget andet …

Knus Tina

nielsen37nielsen37
    Medlem

Hej Rikke

Hmmmm Jeg syntes bestemt at du skal være vikar. Jeg sidder og arbejder med kontanthjælp……… og nej du får ikke lov til at gå hjemme og hygge. Du skal aktiveres !!

Nu har jeg ikke styr på hvor du bor men her (Herning) – bliver man sendt ud og søge HOT-JOBS, det vil sige ubesatte stillinger som ikke kræver kvalifikationer for at kunne udføre.

Jeg syntes bestemt ikke det er lykken. Kontanthjælpssatsen er brutto kr. 12.249,- pr. måned

Knus
    Mette

SnazzySnazzy
    Medlem

Ja, jeg er lidt i et dilemma… Jeg overvejer at tage et par måneder som tilkaldevikar på de lokale skoler og SFO’er, når min barsel slutter d. 2/11.

Indkomsten er jo noget usikker, når man ikke er garanteret et fast antal timer, så mine svigerforældre synes bestemt, at jeg bare skal søge kontanthjælp og nyde, at jeg har tid til at male og gøre ved i den nye lejlighed. Men jeg vil jo helst være uafhængig og selv tjene mine penge.

Desuden synes jeg også det ser bedre ud på CV’et, at man har været lærervikar end kontanthjælpsmodtager!?

Jeg er blevet meget i tvivl nu! Derfor vil jeg høre jeres mening…

Hvad ville I gøre eller råde mig til at gøre?

Knus Rikke

soederbergsoederberg
    Medlem

Ja hvis nogen tror det er en loppetjans at være arbejdsløs, kan de godt tro om igen. Der er bare kommet andre boller på suppen. Man skal konstant være aktiv søgende, møde op til diverse samtaler ellers bliver man trukket i “løn” osv. osv.
    Jeg ville klart vælge vikar jobbet, evt. suppleret op med dagpenge og så søge noget fast imens.

Heidi

SnazzySnazzy
    Medlem

Tak for jeres svar! Det bekræfter bare, at jeg ikke er helt gal på den! 😉 Heldigvis ved jeg, at det kun drejer sig om et par måneder, da jeg jo starter på jordemoderstudiet sidst i januar! 😉

Som sagt har jeg aldrig før været ledig, så jeg kender ikke systemet. Men jeres svar har givet mig nogle argumenter for mit valg!

TAK tøser, I er der altid med et par gode råd og løsningsforslag!

Knus Rikke

BrittBech7BrittBech7
    Medlem

Jeg ville også sige du skal vælge vikaren fremfor kontanthjælpen. Sidder indimellem på “den anden side” og dem vi tager ind til samtale er som regel først og fremmest dem som er i arbejde uanset om det så er vikartjanser.

Og hvis du kommer ind i en sfo f.x så er det jo som regel eftermiddagstimer, dvs du har formiddagen til diverse gøremål.

Held og lykke med det 🙂

Knus Britt

BeagleBeagle
    Medlem

Vælg endelig skal, det ser godt ud på CV´et selvom det kun er vikartimer og suppler op med dagpenge/kontanthjælp. Det viser din kommende arbejdsgiver at du ikke danderer den og at du har været aktiv mellem barsel og studiestart. Det er typisk morgen eller eftermiddagstimer.

Tag og snak med dem om det 🙂 Tit er det også sådan at det er en hel dag pga personalet skal afspadsere. Så har du 4 andre fridage 😉

Pøj pøj,
    Beagle.

SmusensmorSmusensmor
    Medlem

Yes, også herfra: bare ud af starthullerne. Det giver en helt anden selvfølelse at være i gang med noget – endda med noget, som kan gøre en forskel for andre.

Efter en lang barsel har jeg i hvert fald oplevet det som en glæde at komme ud blandt folk og “opdage” hvem jeg også er – ud over hende med det kroniske morgenhår og gylp på skulderen.

Good luck med at bestemme dig.
    Kh Anne

Gina29Gina29
    Medlem

du går ind en en typisk sygdomsperiode, især inde for børneområdet.. jahhh 🙂 Såh mon ikke der skulle blive lidt flere timer at hente.
    Samt kan kun give dig ret i at det ser klart bedre ud på dit CV…

🙂

frkRubinfrkRubin
    Medlem

det er da bare super fedt for dig.
    Krydser fingre for at du kan være der til du starter på uddannelsen

Knus Sarah

RundemigRundemig
    Medlem

Yeps hvor er det bare dejligt …
    Også tillykke herfra 🙂 …

Knus Tina

SnazzySnazzy
    Medlem

Så ringede skolelederen fra den lokale friskole sørme lige og tilbød mig fast skema indtil de havde fået slået en stilling op, afholdt ansættelsessamtaler og ansat en ny lærer, så med lidt held har jeg det frem til december! Weee… Kan næsten ikke få armene ned!!!

Skal starte på mandag! Ihh, hvor jeg glæder mig!

Knus Rikke, der helt sikkert får en god weekend!

skrubzskrubz
    Medlem

– det er da helt vildt perfekt!!!

Stort tillykke fra mig af… sådan!! Du skal nok komme til at nyde at have lidt at stå op til udover guldklumpen. Det er skønt at arbejde!! 🙂

Knus Sarah

skrubzskrubz
    Medlem

– det er da helt vildt perfekt!!!

Stort tillykke fra mig af… sådan!! Du skal nok komme til at nyde at have lidt at stå op til udover guldklumpen. Det er skønt at arbejde!! 🙂

Knus Sarah

soederbergsoederberg
    Medlem

Dejligt at høre at det er faldet i hak for dig. Tillykke med jobbet.

Heidi

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.