kontrol på Riget 35+1

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 kontrol på Riget 35+1

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    majken1978majken1978
    Medlem

Så gik de 3 uger og vi skulle igen til kontrol på Riget. Jeg var noget spændt på hvad hun ville blive scannet til at veje i dag.

Morten var desværre blevet forhindret i at komme, sså vi kom ind til en anden læge.
    hun var nu meget sød, men det ville have været rart med Morten for havde en masse vi gerne lige ville have talt om.

når men hun scanner og der er fint med fostervand, bevægelse og hjerteaktivitet. hun finder frem til at hun vejer 2150 gram dvs en stigning på 420 gram på 3 uger altså 140 gram pr uge.
    Det der faldt hende i øjnene var at JM for 14 dage siden havde skønnet hende til 2150, og hun i dag scanner hende til 2150. som hun sagde så ser det jo fint ud taget sidste scanning i betragtning og der var ikke noget hun var nervøs for, men alligevel må hun ikke bare lade det stå som værende ok. Så derfor skal vi ind om 14 dage igen og vækstscannes (altså 6 dage inden kejsersnit) og se hvordan det ser ud og så ind og tale med Morten efterfølgende.

Det ville så blive en overbookning mht Morten, men da han er vores læge ville hun gerne at det lige gik gennem ham om hvad der skulle ske og hvrodan det så ud.

alt andet var super fint, ingenting i urinen og blodtryk var 116/77.
    Jeg spurgte til min store tørst hele tiden og det skulle jeg ikke tænke så meget på. Så længe jeg ikke pludselig fik meget væske i kroppen.

Jeg fortalte hende om mine småveer jeg havde haft i weekenden og jeg tit havde meget ondt i maven, især ved plukveer.
    jeg skulle selvfølgelig ringe til dem hvis jeg fik regelmæssige veer eller vandafgang.

Jeg spurgte hende mht til kejsersnittet. Jeg vidste jo godt at der kunne være en chance for blødning, for det er jo en af de ricisi der er ved kejsersnit. Men om det havde nogen betydning hvis nu min moderkage sad fast igen. Gjorde den det ville det kun øge min chance for en blødning, en af mine største frygter denne gang.
    Men jeg tager den igen med morten næste gang så jeg kan forberede mig mentalt på nogle ting.

Bagefter gik jeg ned og fik taget en blodprøve for mine antistoffer og ellers er det bare at vente til 11 nov hvor vi skal scannes igen.

Jeg er alligevel lidt overrasket over at hun på nuværende tidspunkt ikke vejer mere, troede faktisk hun ville veje lidt mere end 2150 gram. Det er 17% under, men stadig i normalen bare i den nedre ende.

Hilsen Majken 35+1

soederbergsoederberg
    Medlem

Jeg synes altså ofte man hører om forkerte skøn, som jdm laver ved at mærke på maven. Da jeg skulle have min først, skønnede jdm ham til at veje 36-3700 en uge inden fødslen. Han vejede 3210 ved fødslen. Jeg ville hellere sætte min lid til scanningen. Synes dog det er fint, at de vælger at scanne igen.

Heidi

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

min den første blev skønnet af en jordmord til 3500 3600 men vejet kun 2550 så de er ikke altid skide gode til det men scanningen er der vist kun 100g de kan tage fejl mener jeg.
    men det hele skal nok lykkes for dig denne gang er jeg sikker på.
    mvh charlotte

Anonym
    Gæst

Jeg har ikke nogen erfaringer at fortælle om på det område, men jeg vil bare sige at jeg sender positive tanker din vej.
    Og, når de siger at det ser fint ud, så må du stole på det og prøve på at slappe af og nyde resten af graviditeten (ved godt det er nemt for mig at sige, men jeg mener det positivt).

Når du nu har mange plukkeveer var det måske en ide at slappe godt af på sofaen og få læst nogle gode bøger. Få manden til at kræse lidt om dig.
    Mange tanker fra Maria og Mikkel

majken1978majken1978
    Medlem

Ha ha jeg tror ikke jeg kan slappe mere af end det jeg gør. Jeg ligger kun på sofaen hele dagen, og manden klarer alt herhjemme, det har han gjort siden jeg fik problemer med bækkenet. Skulle jeg slappe mere af ville jeg næsten være død *lol*

Majken

Anonym
    Gæst

Hi hi, død…det kan vi da ikke ha!!!
    Det er da super at din mand er så sød og støttende.
    Dejligt i øvrigt at du jævnligt holder os opdateret !

maria og mikkel

Anonym
    Gæst

Ihh hvor jeg glæder mig til at se billeder…

Elsker at følge med i din graviditet.. Synes dte er så dejligt…

Sanne

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.