En Juletråd mere

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 En Juletråd mere

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    soederbergsoederberg
    Medlem

ja sådan kan det gå….

Jeg kom bare til at tænke på, hvor meget jeg egentlig glæder mig til jul i år. Det bliver jo Mayas første af slagsen. Sidste år sad jeg jo der i sofaen som en flodhest og prustede og stønnede, imens jeg hjalp min søn med gaverne. Jeg havde godt nok termin d. 21/12, men Maya ville ikke ud og holde jul med os sidste år. Så det bliver da noget særligt at have prinsessen med også.
    Nå julehumøret kom lige op i mig. God søndag aften.

Heidi

soederbergsoederberg
    Medlem
    dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Hehe…må dog sige, at jeg også glæder mig til at se Lukas i år, selvom det er hans 2. jul. Sidste år var han dog ikke med til ret meget og gaverne havde vi takket nej til, da vi intet manglede til ham. Derfor bliver dette også han rigtige første jul, og der skal nok komme gang i ham hehe

Jeg er bare i så meget julehømer allerede også, jamen det er helt vildt. KAn bruge flere timer på de reklamer der lige er dumpet ind af døren, og bare kigge på julepynten osv. Har været sammen med mine søstre hele dagen idag, og de var ikke kommet i julehumør, men det havde ændret sig inden jeg tog hjem. det gik ligesom op for dem, at der egentlig ikke er så langtid til, og de fik lavet ønskelister til mig, vil gerne have gaverne overstået her i starten af nov, så jeg kun skal bruge december på at hygge mig, inden arbejdet kalder igen.- 🙂

Knus Christine

Anonym
    Gæst

jeg ha været i julehumør længe.. mangler kun 3 julegaver, men ved der ryger flere i kurven…

Glæder mig helt vildt

Sanne

SnazzySnazzy
    Medlem

Jeg glæder mig helt sikkert også til jul… Meget endda… 😉

Men for mig begynder det først, den weekend kalenderen siger 1. søndag i advent! Jeg synes december måned er så koncentreret, at det er rigeligt til mig! 😉

Når det så er sagt, vil jeg da ikke skjule, at vi går meget op i julen herhjemme (ja, altså undtagen gaverne).

Vi bruger altid weekenden omkring 1.søndag i advendt til at klippe-klistre, bage småkager og æbleskiver, gå i skoven for at finde materialer til dekorationer, lave dekorationer, lave konfekt osv.

3- søndag i advent går vi i skoven og fælder juletræ. Når vi kommer hjem bager vi æbleskiver og drikker varm kakao og gløgg! 😉

Jeg sender altid et hav af hjemmelavede julekort til familie og venner midt i december. Synes det er så dejligt at sende gode tanker og ønsker til dem man holder af på gammeldaws maner! Ikke noget med mails og den slags! ;-P

Jeg elsker at lave mad og vi lever af virkelig god mad i december måned. Tror ikke vi kommer gennem en weekend uden at spise ris a lamande! Hihi! ELSKER det bare! Uhm…
    Faktisk fordrev jeg sidste år ventetiden d. 30/11, hvor jeg havde veer, med at lave en portion vi kunne tage med på fødegangen! 😉 Vi glemten den desværre bare, da vi tog afsted! 😉 Hihi!

Så jo! Jeg glæder mig enormt meget til julen og alle de traditioner der hører til! Det er nu en hyggelig tid! Og i år slipper jeg for at amme mens vi går omkring juletræet! 😉 Nu må vi se, om Laura selv kan gå omkring træet i år!?

Samtidig har vi en hel del fødselsdage i december: Laura d. 1., Farmor d. 4., Far og Farfar d. 12. og mor d. 21. Det skal vi jo også fejre, hvilket skal være helt uden jul! så vi har mange skønne begivenheder i december måned!

Knus Rikke

aah, jeg ville saa gerne glaede mig til jul. men det goer jeg altsaa ikke i aar. kunne enormt gerne taenke mig at fejre det med min mands soester og mand og de thavde hun ogsaa udtrykt oenske for. men nu er vi altsaa lidt tvunget til at vaere sammen med svigermor til jul (og hele december med), og hun snakker jo ikke med sin datter (og omvendt), saa det kan ikke lade sig goere. og svigermor er altsaa stadig ikke vores yndlingsperson… men maaske kan jeg komme til at invitere nogle andre til middag som ellers skal sidde alene, det plejer at vaere saadan vi goer det, naar vi er i LA i julen…
    men naeste aar… jeg har lovet min mor at vi er sammen til jul naeste aar hvor freya er stor nok til at forstaa, hvad det drejer sig om. saa det glaeder jeg mig til!!!!

trine

Anonym
    Gæst

Ihh jeg glæder mig også.Sidste jul sov Mikkel stort set hele aftenen. Så vi fik da spist massere af lækker julemad. der var helt vildt mange gaver til ham, men han snork sov jo bare.

Denne jul kan han mere være med. Hans mormor bedyrer tit at “så kan det da være at han kan gå med rundt om juletræet”, men det tror jeg nu ikke.
    Han er jo ikke oppe at kravle på alle 4 endnu.
    Men ihvertfald, det blir da skønt.
    Glæder mig også til juletivoli, altid hyggeligt med nisseland.

Maria og mikkel (11mdr)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.