Hvor mange kan selv drikke af kop?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Hvor mange kan selv drikke af kop?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    skrubzskrubz
    Medlem

Lidt inspireret af SP besøg den anden dag hvor jeg hænger mig fast i at hun siger at deter meget normalt ungerne i 10 mdrs alderen selv kan drikke af kop, vil jeg lige høre hvor mange af jeres der kan det?

Herhjemme kan vi ikke… han kan godt holde koppen, men har ikke forstået at der skal en vis vinkel på før det kommer UD af koppen… hehe. Desuden synes han stadig det er sjovt at smide med ting – tallerken, kop, bestik osv.. alt flyver om ørerne på os når der spises. Derfor må jeg indrømme at jeg ikke er frisk på at stikke ham koppen og sige “værsgo” nu lærer du det lige ikk? Vi giver ham altså stadig en hånd…

Hvad gør I??

Knus Sarah

Nikolaj har lige lært det 🙂 Så han var 10½ mdr.
    Vi startede med Tupperware-koppen dog uden håndtag, så var det bare at øve (uden vand over alt)
    Lige nu synes han det er vildt spændende selv at spise med ske og mader med gaffel, han er en lille gris til at pille pålæget af og fnulrer brødet, når han selv skal snuppe brødhapsere.
    Vi prøver os frem med forskellige skeer, mens jeg krampagtigt holder fast i skålen, for ellers ryger den på gulvet…

Vi øver mest om morgenen i nattøjet, men det slutter nok nu, hvor vi skal afsted på job. 🙁

Diana

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Gustav kan godt, hvilket jeg ikke anede før han overraskede mig ved pludselig at tage glasset og drikke af det. Tro lige at mor her sad med åben mund. Det må være vuggestuen der har lært ham det, for mig er det ikke. Jeg har netop fokuseret mere på at lære ham at spise m. gaffel og ske.
    Gældende for alle 3 ting er det dog langt fra altid han gider. Han drikker måske selv af glas hver anden dag, og gaflen stikker han pænt i kartoflerne for derefter at pille kartoflen af og putte den i hånden med fingrene, kun hver 5. bid bliver puttet i munden med gaflen. Til gengæld er han begyndt at lure den med at stikker skeen ned i grøden og så op i munden, men nøøøøøøøøøøøj det sviner hehe.

Knus Sarah der IKKE giver Gustav rødbedesalat igen lige foreløbig, hold da op for et svineri SUK

Anonym
    Gæst

Line kan ikke, men hun spiser selv med gaffel…

Sanne

Gina29Gina29
    Medlem

Victoria vil ikke, giver jeg hende en kop, så kigger hun væk og nærmest smider hænderne op i luften.. Jeg prøver at lade hende få fat om det, men hun giver modstand og vil ikke.. 🙂 Synes nu det er lidt skægt, jeg giver hende koppen uden vand, har også prøvet med en smule i og resultatet er det samme hun vil ikke røre ved den.. 🙂 Det kommer jo nok.. nu er hun startet vuggestue så vil hun sikkert gerne når hun ser alle de andre små.. 🙂

JuniMor02JuniMor02
    Medlem

Milo kan ikke…..han har først lige lært at en gaffel bruges til at skovle made op med :0)
    Bestik det bruges som regel kun som kasteskyts, og det samme gælder altså plasticglas!!

Vi glæder os til han kan sidde og spise med ved bordet….selv….og uden at jeg skal bruge 20 min på at støvsuge, vaske gulv og paneler af, samt tørre væg ned bagefter ;0)

Kh Linda (og Milo der har travl med andet end at forbedre sine manér…hi hi)

RundemigRundemig
    Medlem

Ja det kommer vel ikke bag på mange, men Amilia kan …
    Ligesom hun også selv spiser … Og har gjort det længe, synes jeg …

Knus Tina

soederbergsoederberg
    Medlem

Vi har prøvet med en kop med drikketud på. Maya vil gerne holde den, men har heller ikke helt forstået at den skal tippes, før man får noget ud. Så jeg må også sige nej til det.

Heidi

annoverannover
    Medlem

Isac kan godt, men gider helle rikke altid selv, så hver anden gang giver vi ham det. Det samme med at spise med ske og gaffel.

AB

nielsen37nielsen37
    Medlem

Hmmmm Sofie – ja hvad skal jeg sige ???? Hun prøver ind i mellem og får lov til det når interessen er der. jeg hjælper sommetider lidt på vej men overlader så til hende selv – hvilket i dag resulterede i at hun tog glasset til munden og hældt til – hold k hvor en griner…….

i ansigts udtruk lignede hun en der var blevet dyppet helt under vandet i svømmehallen – det så herre godt ud……

Sofie spiser ikke med bestik – det står jeg for men vil dog gerne sommetider – presser hende ikke til det. Det vigtigste er hun får noget at spise. Er blevet meget bedre til at lade hende grise – det vil sige ligge stykker mad foran hende.

Nå det blev vist lidt langt men her er hun ikke så langt fremme – men det kommer jo nok inden puberteten !! hi hi

Knus

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Jeps – rigtig gættet!!

Asta kan ikke selv endnu, hun vender bunden i vejret og kaster med koppen 😀

Min storebroder erfarede det selv her i weekenden…
    Jeg havde tøserne med på familiehyggeweekend og skulle selv lige en tur i Brugsen.
    Da jeg kom hjem var tøsen klædt om og storebror rendte rundt i våde bukser *GG* Han ville da bare lige give hende noget vand, så han stak hende koppen – tak for hjælpen sagde Asta og tømte vandet ud over dem begge to!!

Bestik bruger vi heller ikke – mor styrer løjerne ellers er jeg bange for at hun kaster til måls efter hund, mor og andet i nærheden!

Knus Lene

Gina29Gina29
    Medlem

Altså det er hvad vi skal hvis Victoria får en ske.. nu har vi i en lang periode lagt en ske ved hende og hun TYRRE den igennem luften, seriøst.. det samme gør hun med sutten.. hun vil ikke røre ved det.. hvis vi prøver at hjælpe hende ved at ligge den i hånden, nærmest ryste hun i raseri fordi hun vil ikke røre ved den. Ligger vi den ved siden af hende så flyver den til månen.. dog er jeg imponeret over hendes kaste evner.. 🙂

SnazzySnazzy
    Medlem

Laura kan også drikke selv og griner stolt til os, hver gang hun har gjort det… Men det er ikke latid interessen er der. Ligesom det ofte er sjovere at lege med vandet. Ploppe mad ned i, tage det op og ned igen! Banke koppen ned i bordet, så der står vand ud over det hele, vende bunden i vejret eller helde det bagover skulderen! Det er tydeligt, at det er narrestreger, da hun får et ballademager-glimt i øjnene, kigger op på mor, smiler skævt, laver sin ugerning, siger hov og STOR-griner!

Behøver jeg sige, at vi ofte holder koppen for hende, selvom hun kan selv!? 😉

Knus Rikke

jeg tror freya paa mange maader ligner asta og helt sikkert ogsaa naar det kommer til en kop – hun har ikke helt laert om tyngdekraften endnu. i det mindste kan hun finde ud af sin tudekop. i det mindste kan hun drikke af koppen hvis jeg holder den og da de amerikanere jeg omgaas, mest holder sig til tudekoppe, saa er hun jo faktisk fremmelig i forhold til deres unger 😉

trine – der endelig har tid til ND!

Mathilde kan godt selv drikke af kop. Man skal dog ikke fylde meget i for nogle gange smider hun den bare.
    Hun rejser sig os ved sofabordet og forsøger at drikke af alle kopper og glas der står ved sofabordet hvis vi nogle steder henne.

Maria og Mathilde 10½mdr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.