Phyhh en forskrækkelse…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Phyhh en forskrækkelse…

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    skrubzskrubz
    Medlem

Vi er lige kommet tilbage fra vagtlægen.. (godt vi bor lige overfor både skadestue og vagtlæge med alle de skavanker vi kan samle i disse dage- mon man kan få et klippekort?)
    Samuel vågnede med den vildste hoste, hvor han dårligt kunne trække vejret og nærmest kastede slim op mens han RALLEDE og kæmpede… uuuuf hvor blev vi bange!! Vi styrtede ud af døren, eller rettere sagt michael gjorde med samuel i armene, jeg kom efter på krykker (Sikke et syn, nu jeg tænker mig om.. hahahAa) og 5 sek senere får vi konstateret falsk strubehoste… han faldt ned igen den lille pus, og vi har lige puttet ham igen…

Sikke dog et chok, ja tror da jeg var klar på at løbe på dårligt knæ og hvad vi har, bare for at komme over til en læge..

Må de komme i vuggestue selvom de har det her falsk strubehoste – nej vel??

Knus Sarah

Gina29Gina29
    Medlem

Det ved jeg faktisk ikke.. Men har han feber og får han ikke rigtig sovet i nat ville jeg ikke sende ham afsted.. Har på den anden side aldrig hørt om eller selv modtaget et barn som har haft det sådan aften før.. 🙂

skrubzskrubz
    Medlem

Han har ikke feber, og har været helt fin frisk hele dagen.. nu ser vi i morgen, men ellers må far blive hjemme… 😉

Sarah

Anonym
    Gæst

han må gerne komme afsted… Min søster led af falsk strubehoste on and off indtil hun blev en 6-7 år, og hun kom altid afsted.. hun fik en masse smørende at spise og så gik det hurtigere over…

Sanne

RundemigRundemig
    Medlem

Ja han nå gerne ….!!

Damp bad over fad, er godt for sådan en lille en … Så hvis det bliver slemt igen, er det det eneste man kan gøre – har jeg hørt hmm …

God bedring med ham – jeg kan godt forstå, at I blev meget forskrækket …

Knus Tina

mmajssmmajss
    Medlem

Hej nu fik jeg ikke lige læst de andre indlæg, men de må godt komme i vugegstue med falsk strubehoste, det smitter nemlig ikke og er værst om natten. Giv lidt is inden sengetid – det hjælper afsindigt meget! Gør det nemmere at falde i søvn og nemmere at sove 🙂

VH Majs og Emma der har haft falsk strubehoste 1 gang

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Den bedste og hurtigste kur mod anfald med falsk strubehoste er en tur i den friske natteluft!

Asta har haft det 2 gange nu, hendes søster også en enkelt gang da hun var mindre – og jeg pakker dem altid ind i dynen og hiver dem med ud til vejrtrækningen er normaliseret.

Håber han er OK igen og ellers rigtig god bedring
    Knus Lene

SnazzySnazzy
    Medlem

Ja, jeg kan lige se scenariet for mig! Dig på krykker i fuld vigør efter manden! Hehe…

Håber det hurtigt bliver bedre med ham! Forstår godt jeres forskrækkelse… Puha, det er ikke sjovt, når man oplever den slags!

Knus og god bedring med ham!

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Hehe…vi gik godt nok også i panik for 14 dage siden, da det samme skete med Lukas. Må dog indrømme, at det sætter lidt tanker igang hos mig, da jeg aldrig før at har hørt om det, og min datter mødregruppe herinde er det aldrig blevet nævnt. Nu har vi herinde på 14 dage haft 3 tilfælde af det, og det er jo ikke ufarligt, og kan komme igen.

Da det smitter så tror jeg, at han ska være frisk inden han skal afsted igen, men ved det ikke. Vi fik at vide, at det ville tage 3-4 dage og det passede meget fint

Go’ bedring

ksmoderksmoder
    Medlem

Der er åbenbart amnge forskellige grader af falsk strubehoste…
    Fik Samuel maske hos vagtlægen?? Linus fik maske flere gange i løbet af natten og bynyrebarkhomon pille inden vi blev udskrevet fra hospitalet. Lægen sagde det var meget forskelligt hvor lag tid det tog for børn at komme over det..

Men vi fik også at vide at det ikke smitter, så hvis han er frisk og ikke hoster må han vel gerne komme afsted.

Anonym
    Gæst

Kære Sarah

Jeg kan godt forstå, I blev nervøse. Min store dreng på 4 år lider også af falsk strubehoste og fik det første gang, da han var knap et år gammel. Første gang er altid den værste, fordi man er uvidende om, hvad der sker. Det er meget meget ubehageligt, når de hiver efter vejret – og måske endda bliver lettere paniske. Som andre har nævnt, så findes der flere god råd:

1: Under anfald er nattekulden noget af det bedste – tag et varmt tæppe om ham og gå udenfor.
    2: Kold damp i badeværelset kan også være en løsning.
    3: Hæv sengen lidt – evt. med telefonbøger
    4: Hvis han skal medicineres, er det er god idé at forebygge anfald, så snart forkølelse indtræffer. Vi har haft held med at undgå de helt grelle anfald ved at give vores søn masken første gang næsen løber.
    5: Hvis han skal medicineres, skal I være obs på bivirkninger som hyperaktivitet eller det modsatte – træthed. Vores søn bliver hyperaktiv af medicinen. Vi giver derfor altid børnehaven besked, hvis han har haft anfald om natten.

Jeg kan stadig blive lettere angst, når han har meget grelle anfald, men jeg prøver, så godt jeg kan, at bevare roen, da det blot påvirker den falske strubehoste, hvis han også bliver bange. Hvis din søn skal medicineres, kan man få en super sød fisk, som kan puttes uden på selve masken – det gør den knap så klinisk at se på. Vi har en enkelt gang været indlagt med ham, hvor han fik flydende binyrebarkhormon – heldigvis kan masken oftest klare det ret hurtigt. Jeg berolige dig med, at de vokser fra det igen – min søn har kun anfald ca. hver 4 mdr nu.

Sidst men ikke mindst, så må han godt komme i vuggestue, da falsk strubehoste ikke smitter i sig selv – det kan dog komme pga anden sygdom, som evt. smitter. Jeg har vedhæftet et link, hvor du evt. kan læse mere;-)

http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=286/sprog=1/grp=2/menu=1/

God bedring med ham og lad os krydse fingre for, at det var et engangstilfælde for lille Samuel!

Venligst Helle

BeagleBeagle
    Medlem

Gud sikken en forskrækkelse ! Jeg gruer allerede for manden skal ud og rejse i 2 uger. Så er jeg alene med ungerne, så hvis det sker for Sylvia skal jeg have hende og Albert ud i en vis fart, ud i bilen og bare håbe på at lægevagten vil modtage hende. Kan af gode grunde ikke bruge mobilen pga mine ører.

De to uger alene, dét glæder jeg mig ikke til, not ! Kun at få remoteren for mig selv og se Desperative Housewifes med hånden dyyyybt nede i en kæmpe chokoæske, og JA dropper virkelig kostomlægningen mens jeg er alene………….

Beagle, som er meget nervøs og ret usikker :-S

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.