Søvn i vuggestue kontra hjemme…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Søvn i vuggestue kontra hjemme…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    frkRubinfrkRubin
    Medlem

Jeg fatter det bare ikke. Er faktisk en smule irreteret…

Gustav sover næsten ikke i vuggestuen, i dag har han fx kun sovet 1 time og 5 min. fra kl 9-16 og sådan har det nu kørt i små 2 uger… Det resulterer i at jeg får en MEGET træt dreng hjem som så går omkuld lige så snart vi er hjemme og sover til omkring 18-18.30 hvilket jo så resulterer i at han er næsten umulig at få i seng før omkring kl 21… Det er rigtig irreterende for ofte må jeg virkelig kæmpe med at få ham til at sove.
    I weekenderne herhjemme sover han ellers fra 8-10 og igen fra 13-15 og bliver så lagt kl 19 og det passer rigtig fint og jeg har en glad og frisk dreng.

Prøvede at tale med den ene pædagog om det i dag, men mødte ikke den store forståelse eller lyst til at tale om det. Faktisk virkede hun mere som om hun havde travlt med at komme hjem. Det var jeg faktisk lidt skuffet over, da jeg jo mener at det er mest optimalt for ungerne at der er en god kommunikation vuggestue og forældre imellem.
    Ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op, et eller andet må der ske, for det fungerer bare ikke sådan her.

Hvad ville i gøre i sådan en situation?

Knus Sarah der også savner at have vågen tid sammen med en glad dreng i hverdagene

Majse08Majse08
    Medlem

Hej Sarah..
    Sikke en irriterende situation…
    Jeg synes du skal prøve at tale med vuggestuen igen og fortælle om din problemstilling.
    Måske Gustav simpelthen ikke kan “geare ned” i vuggestuen fordi der sker en masse ting og han får en masse indtryk.
    Det kan tit være et af problemerne..
    Men det er ikke ok at han får så lidt søvn..
    Så små børn har brug for meget mere søvn – det burde pædagogerne også vide…
    Så må de jo ud og stå og vugge ham lidt – selvom jeg ved at mange er imod det princip kan det jo blive en midlertidig løsning…

Håber du snart får din friske dreng igen :o)

Majse

Gina29Gina29
    Medlem

Som majse siger kan det være han er optaget af for mange ting. De kan jo ikke tvinge ham til at sove, med det sagt så synes jeg du skal lave en aftale med dem om at han skal ud og putte formiddag og igen eftermiddag.
    Dé skal forsøge i en uge og går det stadig ikke, må du lave mad inden han atter sover og få aftensmaden i ham inden kl. 18 så det er godnat der. Det er hård kost, desværre, men sådan kan nogle perioder være.. 🙂
    Der kommer super mange perioder i de smås liv hvor de pludselig sover 3 timer til middag og andre modsat. Der er nogle utilregnelige bæster når der sker nye indtyk for dem i vuggestuen 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg syntes bestemt også du skal prøve at tale med dem igen. Når du aflevere kunne du spørge stuepædagogen om hvornår hun bedst har tid til at tale, for du har noget vigtigt du gerne vil tale med hende om.
    For som du selv skriver er det super vigtigt at i har en god kommunikation.
    Måske du har fanget hende på et dumt tidspunkt(dog burde hun så selv have sagt at i kunne tale om det dagen efter, men ok)

Maria og Mikkel

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Syntes også, at du skal tale med dem om det, og fortælle, hvordan han sover hjemme og hvornår. Hos os er det sådan, at hvis Lukas bliver trukket for længe inden han kommer ud at sove, ja, så sover han næsten ikke, da han bliver overtræt. Kan han ikke være overtræt og dermed ikke kan sove?

RundemigRundemig
    Medlem

Nogle gange skal der bare heller ikke mere til :0) og det er bare så dejligt, at have et veltilpas barn istedet for en overtræt og udkørt …

Jeg er heller ikke så glad for konfrontationer, og jeg har heldigvis heller ikke været i én …
    Dog har jeg bedt om, at de ligger Amilia sent (læs: ved middag), så hun kun skal sove én gang om dagen fast … Og det er umiddelbart ikke noget problem …!! Men Amilia sover jo også længe hihi …

Knus Tina

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Blev så glad da jeg kom ned og afleverede i dag, det var nemlig Gustavs kontaktpædagog der tog imod og hun er bare så sød.
    Forklarede hende hvor dårligt det fungerede som det var og om ikke nok de ville lægge ham to gange om dagen istedet for kun en. Det er nemlig præcis sådan at bliver Gustav trukket for længe er han overtræt og vil ikke sove ret længe.
    I dag havde han så sovet 1 time til formiddag og 1½ time til eftermiddag og i dag da jeg hentede ham hentede jeg bare en GLAD dreng og han har bare været SÅÅÅ skøn hele dagen. Nu har jeg lige lagt ham, uden skrig og skrål som jeg plejede. Er bare så glad nu.
    Er så dårlig til sådan nogle konfrontationer, men er glad for at jeg tog den, for det er bare det rigtige for Gustav.
    Tak for jeres besvarelser :o)

Knus Sarah

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.