Hoster helt vildt i søvne..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Hoster helt vildt i søvne..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    skrubzskrubz
    Medlem

Samuel har de seneste par dage hostet helt vildt meget efter han er faldet i søvn. Han hoster ikke om morgenen eller om eftermiddagen når vi ser ham vågen. Men her på aftenen er der de vildste hostescener inde fra babyværelset? Han vågner ikke af det for det meste – men det sker, og så græder han. Det må jo gøre ondt i den lille hals at hoste så voldsomt. Men kan ikke finde ud af om det kan betale sig at hive ham til lægen.. hvad pokker kan de gøre ved det. Mon de overhovedet kan høre noget, når han nu er helt frisk og alm om dagen?

Hvad ville i gøre.. og nogen der har samme hostescenarier??

Knus Sarah

Anonym
    Gæst

Line gør det også, men hun hoster også lidt om dagen…
    Line vågner kun lige kort af det og lægger sig så til at sove igen.
    var inde ved hende i går fro at ligge tøj på plads, og der var det fordi hun havde fået dynen ind i munden…

Vælger ik at gøre så meget ved det, vi andre hoster jo også… jeg er fx kun vågen nu fordi jeg hoster så snart jeg ligger ned

Sanne

BrittBech7BrittBech7
    Medlem

Hej Sarah

Sådan havde Ellen det for en uges tid siden. Og var selv i tvivl om jeg skulle kontakte lægen for hun havde ikke feber el. lign. Så valgte at se tiden an og efter en god uges tid er hosten nu væk.

Vi syntes det hjalp at holde rummet totalt koldt og så hovedet lidt op som ved en forkølelse.

Knus Britt

SnazzySnazzy
    Medlem

Her var det sådan det startede med LAura, inden hun fik konstateret lungebetændelse. (Jo jo, den er god nok -det har hun også haft).

Efter et stykke tid som du beskriver det og snot i hele hovedet, fik hun feber. Så skulle hu jo selvfølgelig tjekkes. Men der var hendes vejrtrækning også blevet lidt rallende.

Tror jeg ville se tiden lidt an og måske få lyttet på ham, hvis det udvikler sig eller fortsætter i meget lang tid!

Knus Rikke

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Hej Sarah

Jeg vil skyde på at forklaringen på at Samuel kun hoster når han sover er at der ligger han ned. Mange gange kommer hoste af slim i lungerne pga forkølelse, lungebetændelse el. andet i den stil. Så længe man er vågen og står/sidder op befinder slimen sig i bunden af lungerne og skaber derfor ikke irretation, men ligeså snart man ligger sig ned bliver slimen fordelt over hele lungen og så er det at man begynder at hoste.
    Du kan gøre det at du hæver hans hovedgærde, det hjælper ihvertfald her hvor Gustav også hoster pga forkølelse.
    Hvis det bliver værre ville jeg nok hive ham til lægen, bare for en sikkerheds skyld, men se det lidt an, i de fleste tilfælde er det bare forkølelse.
    Rigtig god bedring med ham

Knus Sarah

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Min store pige har altid gjort det samme hvis der er for varmt i det rum hun sover i.

Hun skal generelt sove i lige omkring 20 grader – er der varmere hoster hun altid?!?
    Men hun er så også en meget varm pige.

Ellers ville jeg sige som Sarah – lidt op med hovedgærdet.

Knus Lene

Anonym
    Gæst

Hej

Mads har også hostet og har nu to gange været indlagt med astmatisk bronkitis ifm. en forkølelse. Han har snottet samtidig, så der var en klar sammenhæng.

Jeg tror nu nok, jeg vil ringe og snakke med lægen eller sende en mail og spørge. Du kan jo bare kopierer den tekst, du har skrevet her. 🙂 E-konsultation er nu en god ting, så nemt og hurtigt.

Mvh
    Kaf

syseniasysenia
    Medlem

Astrid hoster også rigtig meget – og snotter. Hun har faktisk hostet og været snottet i to måneder snart… siden hun startede i vuggestue. Vi har været ved lægen et par gange, men hun kan jo ikke gøre andet end at lytte til hende. Vi har også prøvet at holde hende hjemme i en uges tid, men heller ikke det gav den store ændring.

Så nu får hun lov at gå rundt og være lidt småsyg – ØV ØV ØV! Men hun tager det i stiv arm, og bliver bare lidt sur, når jeg tørre næsen for hundredetusindes gang!

Helt klart at hosten bliver værre om natten. Hun vågner som regel omkring kl 5 og hoster ret meget. Men falder så heldigvis ofte i søvn igen.

Så jeg ville nok se det lidt an – men hvis der kommer feber, så skal du selvfølgelig reagere!

God bedring!

Knus Margit

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.