vi blir smidt ud :-( Langt. og ik baby

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 vi blir smidt ud :-( Langt. og ik baby

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

Ja så kom dagen hvor vi fik et brev fra en advokat.: bla bla bla… samtid skal jeg dog meddele dem at deres lejemål herved er ophævet jfr. lov bla bla bla. hvorfor jeg samtidig hermed har indgivet begæring til fogedretten med henblik på deres udsættelse af lejemålet.

øv øv øv…..men vi vidste det jo nok ville komme. min kære kæreste havde mistet sit job pga. psykiske problemer men fik ik særlig meget kontant hjælp den første måned, så vi har bare ikke haft råd. så derfor sendte vi ansøgning om engangs hjælp op til kommunen, men de er stadig igang med at behandle den sag, men det er jo for sent nu…..

håber ikke nogen har prøvet det før, men er der nogen der ved noget om hvor lang tid der kan gå før foged kommer og banker på ?? er der nogen der ved om kommunen har pligt til at hjælpe eller er vi bare helt lost ??? kan de tvangs fjerne vores søn nu når vi snart ikke har noget at bo i ??

knus kamilla, som godt ved det er vores egen skyld…

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Jeg har aldrig selv stået i den situation, men jeg ved at i kan blive sat på kommunens akutliste til boliger hvilket ofte går ret hurtigt.
    Hvis i har et sted i kan være i mellemtiden fx ved en af jeres forældre, så tror jeg ikke at de vil gå ind og tvangsfjerne jeres søn. Så længe din søn er i god trivsel skal der rigtig meget til før de går ind og tvangsfjerner et barn.
    Jeg ved ikke hvor lang tid der går før fogeden rykker ud, men jeg ville nok finde en nødløsning i en fart.

Er rigtig ked af at høre om jeres situation og håber at i finder en løsning.
    Knus Sarah

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Jeg har ingen viden på felt overhovedet, men mon ikke du/I hurtigst muligt skulle have en aftale med en socialrådgiver??

Som Sarah tror jeg der skal rigtig meget til før de fjerner jeres søn, men hvis i selv aktivt gør noget for at løse problemerne kan det vel kun hjælpe jeres sag.

Held og lykke
    Knus Lene

soederbergsoederberg
    Medlem

Nej hvor en træls situation at stå i. Jeg tror du skal prøve at gå ind på din kommunes hjemmeside. På Kolding kommunes hjemmeside under bolig, er der noget der hedder kommunal anvisningsret, hvor man kan søge kommunene om hjælp til bolig. Det er noget med, at man selv skal have søgt om boliger ved boligselskaber osv. Hvis man ikke kan finde nogen, kan kommunen anmode et boligselskab om, at finde en bolig.
    Jeg mener altså heller ikke, at i skal være bekymrede for, om jeres søn bliver fjernet. I kan jo selvsagt ikke bo på gaden, så i skal nok få tag over hovedet på den ene eller anden måde.
    Held og lykke med det.

Heidi

RundemigRundemig
    Medlem

Åhhh jeg bliver helt kad det for jeres vegne … Håber snart I får en løsning af problemet …

Jeg har heller ingen viden, men jeg ville ligesom de andre skriver, kontakte kommunen – og lade dem hjælpe jer, og vejlede jer i denne sag …

Knus Tina

Anonym
    Gæst

I skal bare være rolige…

De må ikke sætte jer ud af lejligheden når i har et barn der er så lille.. Har selv stået i sitautionen…

Derudover, kommer der først et brev fra fogedretten med en dato hvor i skal møde i retten og der kan i fortælle at kommunen er igang med at behandle sagen.

Det er først hvis i ikke dukker op til den dato at der vil komme et brev med foged.. og nej de sætter jer ikk ud, de skifter faktisk bare låsecylinderen…

Men igen, de sætter jer ikk ud når jeres barn ikk er ældree

Sanne

nielsen37nielsen37
    Medlem

Hej Kamilla

Jeg mener ikke i kan sættes på gaden med barn…… Kontakt hurtigst muligt din kommune – og gerne Børne- og familie afdelingen….. Der kan evt ydes hjælp efter lov om aktiv socialpolitik § 81……

Tak brevene med som i har modtaget….

Håber af hele mit hjerte at de kan og vil hjælpe jer.

Knus

Mette

JulkosJulkos
    Medlem

Imorgen kontakter du din kommune og spørger efter en “boligrådgiver”. De håndterer sager/situationer som Jeres og vil også være behjælpelige med at rette henvendelse til de rette instanser.

Hilsen Julie

mange tak for jeres hurtige svar… min kæreste kom over på kommunen igår , og de ville så ringe til vores bolig selskab, lejerbo,men der var lukket… kommunen ville godt betale vores husleje, men nu siger lejerbo jo nok at det er for sent, de kan vel ikke lave det om når de har ophævet kontrakten… det kan faktisk godt irritere mig at vi ikke har fået brev fra lejerbo endnu, det ville være rigtig rart lige at vide hvornår vi senest skal være ude.. kunne heller ikke få fat på dem i tlf idag, men har så sendt en mail….havde regnet med vi fik brev fra lejerbo ang ophævelsen inden vi fik brev fra en advokat….nå men vi må se hva der skal ske…
    bare lidt tak og opdatering herfra

knus milla

Anonym
    Gæst

I kan altid nå at betale.. Det er bare at ringe til advokaten og så få konto og reg nummer til dem, så slipper i for retten, og så må de hvad jeg ved ikk opsige jeres kontrakt…

I burde også have fået mere end en advarsel..

Vi fik først fra boligforeningen selv, så en fra advokaten hvor der stod at de havde fået den til inkasso, og så efterfølgende en til fra advokaten hvor de skriver at den bliver sendt til foged hvis ikk der er betalt inden for 3 dage..
    Nåh så retten får den, skal den først behandles, så skal der findes tid og så får i brev.

men i kan ikk udsættes før i har været i retten…

sanne

Anonym
    Gæst

hej kamilla

Det var da en mega trist besked at få. Jeg er socialrådgiver så jeg kender lidt til det. Det sanne skriver om at i først bliver udsat når i er blevet tilsagt af fogden er korrekt.

Og ja i kan søge om en enkeltydelse hos kommunen, og de vil på baggrund deraf vurdere jeres økonomi. Men en af kriterierne er at det skal være en uforudsigelig udgift og det kan man desværre ikke sige i jeres tilfælde.Men selvfølgelig vil de gå langt for at hjælpe jer når ihar et lille barn.

Normalen er at kommunen har anvisningsret og pligt til at finde husly og det er i nogle kommuner en liste over de akutboliger og herberger i området.

Selvfølgelig vil kommunen holde øje med jer også med trivsel m.v men der er ikke fare for tvangs fjernelse p.t Håber i får hjælp fra kommunen. Det er dog normalt at der sker en efterfølgende administration af kontanthjælpen så det ikke sker igen.

Håber det går godt og skriv gerne når du ved om i får hjælp.

kh og held og lykke med det hele også fremover.

lotte

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.