Er der andre, der ikke har fået menstruation endnu?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Er der andre, der ikke har fået menstruation endnu?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    syseniasysenia
    Medlem

Hej alle

Det er sjældent, jeg har tid til at være herinde efterhånden – men det ser jo heldigvis ud, som om alle ungerne har det godt!

Jeg har ikke fået menstruation endnu efter fødslen. Er der andre, som heller ikke har det?

Jeg er HELT sikkert ikke gravid! Og jeg savner det da virkeligt heller ikke – synes bare, at det er lang tid… men jeg ammer selvfølgelig også stadig 2-3 gange om dagen.

Ha det godt!
    Knus Margit (og Astrid 10 mdr. i forgårs og kæmpedygtig)

NadjagryNadjagry
    Medlem

vil lige bryde ind… Jeg ammede og stadig ammer tvillinger, men min ankom 8 uger efter fødslen…. Har amning virkelig en betydning, eller er det bare en gammel skrøne?
    Nadja Gry

BeagleBeagle
    Medlem

Jeg har heller ikke fået menstruation endnu og synes det er ret mærkeligt. Savner den vildt hver måned og er meget påpasselig med at ikke blive gravid. Manden skal vente i næsten 1½ år på en sterilisation :-S lang tid…..

Beagle.

ATA2004ATA2004
    Medlem

…at jeg har fået 1. menstruation efter begge fødsler, da drengene var præcis lige gamle. PÅ DAGEN! 9 mdr, 2 uger og 4 dage.
    Det ER da pudsigt!?

Jeg ammer i øvrigt kun én gang nu (morgen), og det varer ikke længe før det også er slut. Der er bare næsten ikke mere mælk tilbage.

Min læge har spurgt til amning fordi jeg har haft problemer med gentagne underlivsinfektioner pga hormonubalance. Hun bekræfter, at der er en sammenhæng mellem amning og hormonerne. I hvert fald er det amningen der har været forklaringen for mit vedkommende. Hendes løsning på mine problemer har da også lydt: STOP amningen (for så ville jeg kunne få en hormonkur), men det har jeg nægtet og nu retter det hele sig af sig selv.

Kh
    Ann-Therese

syseniasysenia
    Medlem

Kære alle

Tak for jeres svar… Så må jeg jo bare se at få gang i mine kønshormoner i stedet for mine ammehormoner 🙂 Så kan det også være, at min sexlyst vender lidt mere tilbage (jf. et helt andet indlæg thi hi). Det kan da godt være, at det hænger sammen.

Jeg fortsætter nu morgen og aften-amning lidt endnu. Astrid æææælsker det nemlig – og det er da også hyggeligt. Sjovt at tænke tilbage på, at hun, da hun var 4 måneder, slet ikke var til at tvinge til brystet, og nu hopper hun helt af glæde, når jeg begynder at finde madpakken frem…

Held og lykke Beagle – det kan være vi skal lave en konkurrence om, hvem der bliver den sidste til at få menstruation igen. 🙂

KH M

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.