en tur på hvidovre

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 en tur på hvidovre

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja, som overskriften vidner om, måtte vi en tur på hospitalet i nat.

Lauritz er blevet forkølet, igen. Og fredag morgen havde han så også noget udslæt, som vi først troede var skoldkopper.

Planen blev lagt med hvem der skulle passe ham og hvornår. Men som dagen skred frem, blev jeg mere og mere usikker på den diagnose, han havde alt for mange knopper, og ingen blærer.
    Ved aften tid tog forkølelsen til, og han fik svært ved at trække vejret.

Jeg ringede til vagtlægen, som jeg snart burde have en hotline til….. De kom og så på ham, og lægen blev enig med sig selv om, at Lauritz skulle ses af en børnelæge, så afsted med os.

Det blev hurtigt afkræftet at det var skoldkopper, øv øv øv.
    Lægen mente, at det var en eller anden form for virus???

Og den dårlige vejrtræningen skyldes astmatisk bronkitis, som jeg også selv led af som barn.

Lauritz fik Ventoline, medicic der virker på bronkierne, en del gange i nat, og derefter kunne vi tage hjem.
    Han har også fået det herhjemme i dag, selvom det godt nok ikke passer den lille fis 🙂

Så nu er der styr på vejrtrækningen, men udslættet ser mystisk ud, er nærmeste plamager af rødme nu. Er der nogen der har oplevet noget lignende???

Nå men alt i alt har han det godt, puha hvor bliver man bare skidt, når ens livs lys pludselig bliver så dårlig….

Håber I alle har en god weekend.
    Knus fra os

Pernille

Anonym
    Gæst

Hej Sarah.
    Han har nemlig lige præcis fået penicillin…. Afsluttede en kur i går mod MØB.
    Gud hvor jeg dog håber det er det, Jeg synes jo bare det lyder mystisk, at udslættet først kommer efter at han har fået det i 7 dage.

Men krydser finger for, det snart er over, og at han i fremtiden kan tåle penicillin.

Tak for dit svar.

Knus Pernille

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Puha hvor ubehageligt.
    Har Lauritz fået penicillin for nyligt? for udslettet lyder præcis som noget Gustav har haft på hele kroppen. Det var i forbindelse med at han havde halsbetændelse og var rigtig syg med høj feber i 10 dage. Om det var pga penicillinen eller virussen ved jeg ikke, han har nemlig fået samme slags penicillin siden uden reaktion. Men han fik sådan noget plamageagtigt rødt udslet med knopper over hele kroppen, så meget voldsomt ud. Men det forsvandt igen i løbet af 3 dage og efterlod så bare en omgang med tør hud som jeg smurte med aderma exomega. Måske det erdet samme?!? ved det ikke…Håber det næsten, for så er det hurtigt overstået.

Rigtig god bedring med ham.
    Knus Sarah

troldstrolds
    Medlem

Jep, vi har prøvet det samme slags udslæt herhjemme også – og også efter en omgang MØB. Jeg panikkede også lidt og tog straks til lægen, som kunne berolige mig med det samme 🙂 Det går over om et par dage hvis det er det samme, og det lyder det jo til.

>God bedring med ham

Katrine

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Hej Pernille

Så tror jeg at du har forklaringen der ;o)

hvis det er imacillin tror jeg at det hedder, er dårlig til at huske sådan noget, så er det netop en ret almindelig bivirkning og kan komme under hele forløbet. Jeg gik også lidt i panik over det men fik det forklaret af min super søde og meget grundige læge. Jeg havde forinden været ved vagtlægen der også mente det var en virus. Hun sagde også at det bestemt ikke nødvedigvis betyder at han er allergisk.

Krydser fingre for at det bare er det ;o)
    knus Sarah

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.