At få medicin i en 11 mdr.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 At få medicin i en 11 mdr.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    l8sbabyl8sbaby
    Medlem

man kan få pincillin med forskellig smag kan ikke lige huske navn min den store fik en som han bare heller ikke kunne lide men der var en anden mener den lugtet af appelsin ikke sikker.
    så bare få spurtg.
    mvh charlotte

Hej.

Min datter har også lige været på pencillin for mellemørsbetændelse. Hun ville absolut heller ikke have sprøjten i munden. Jeg købte en medicinus på apoteket. Det er en tingst man kan putte kanylen ind i og give medicinen på den måde. Medicinus er formet som et dyr og er blå. Ligner legetøj. Den koster 100 kr. Hun havde intet imod at få medicinen efter jeg købte denne. Vi lagde hende ned når vi gav hende den, eller kom der noget op igen. De sidste par dage hun fik pencillinin åbnede hun faktisk selv munden når vi kom med den.
    Måske du også skulle prøve den.
    Hilsen Stine.

syseniasysenia
    Medlem

uha ja – jeg kender det godt… her kæmper vi en kamp med øjendråberne mod den klassiske øjenbetændelse!!!
    ´
    Gode råd modtages også gerne her!

KH Margit

BeagleBeagle
    Medlem

stædig sej tøs, som bare rimper munden sammen til en lille stram hønserøv ligeså snart hun ser den “brune flaske” komme fra køleskabet hen til spisebordet. Hun brækker medicinen op igen og bryder sig bestemt ikke om smagen.

Hvad gør man ? Jeg har sprøjten, men hun lukker munden og er helt umulig at få lirket noget ind. Har faktisk tænkt mig at ringe til lægen imorgen for at spørge, men tænker al medicin nok smager ret grimt.

Hun får primacilin for halsbetændelse og lungebetændelse. 3 ml. 3 gange daglig i 10 (TI) lange dage :-S hverken jeg eller Sylvia kan holde til det.

Jeg kan ikke smage på medicinen da jeg har penicillinallergi, ellers ville jeg forsøge mig at lave nogle blandinger fx. cacaomælk etc.

Andre med erfaringer, ideer ? Eller skal jeg hyle min nød til lægen, som er ret flink….

Beagle.

soederbergsoederberg
    Medlem

Hvad med stikpiller, hvis det er helt umuligt at få hende til at tage det andet?

Heidi

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Penicillin findes desværre stadig ikke som stikpiller – trust me, jeg HAR undersøgt det!
    Der har faktisk været nogen på markedet for nogle år siden men de blev trukket tilbage da doseringen ikke var sikker nok.

Primcilin har jeg gode erfaringer med, Emma har siden hun var lille taget det næsten som slik…

Jeg bruger normalt en sprøjte og putter det ind bagest i kinden inden jeg sprøjter – så kommer stadset ikke direkte i kontakt med alle smagsløgene forrest på tungen.
    Men kan jo godt se at det ikke er så nemt når man står med en hønserøv *GG*

Mine erfaringer er desværre at der kun er en vej frem – de skal jo have stadset for at blive friske igen.

Rocilin er en anden mulighed, men jeg og mine tøser syntes det smager absolut afskyeligt – kan måske camufleres i noget solbærsaft – fordelen er at de ikke skal have så meget af gangen.

Når mine tøser er syge får de normalt også noget Panodil Junoir (ved godt med parabenerne – ik så smart.., men for en enkelt gangs skyld…) til at tage toppen af smerterne. Det er de jo som regel ganske vilde med, måske penicillinen kunne puttes sammen med det?

Hvad øjendråber angår har jeg gode erfaringer med at ligge ungerne omvendt på puslebordet således at deres hoved ligger ind mod min mave.
    Så har jeg bedre styr på hovedet og de kigger automatisk op og åbner øjnene mere for at se hvad tossede mor nu finder på.
    Ligger de meget uroligt kan jeg ikke lide at få spidsen af tuben for tæt på øjnene – er skisme bange for at de pludselig vrider sig løs 🙁 I de tilfælde har jeg puttet en anelse af salven på en vatrondel og brugt denne til at påføre det.

God bedring med alle ungerne
    Knus Lene

SnazzySnazzy
    Medlem

Jeg har desværre ikke guldkornene til dig søde Beagle! Jeg er åbenbart velsignet med en datter, der finder sig i en hel del -lader det til! Hun har været på penicillin to gange, hvor hun den ene gang slubrede det i sig og nærmest blev sur, når sprøjten var tom. Den anden gang var hun ikke vild med det, men fandt sig alligevel i at skulle have det ind! Øjendråberne var hun ikke vild med heller, men fandt sig også i at blive dryppet med disse!

Lige på dét punkt har jeg vist været heldig!? Så er der jo så meget andet, hvor jeg kunne ønske mig mere samarbejdsvilje fra hendes side! 😉

Knus Rikke

skrubzskrubz
    Medlem

Ja vikæmper også med øjendråberne som vi fik fat i igår aftes..

Han lukker jo øjnene så snart han ser tuben… hvad pokker gør man lige?

Så desværre ingen råd fra mig, men er med på en “lytter”… 😉

Knus Sarah

skrubzskrubz
    Medlem

Den med vatrondellen havde jeg ikke tænkt på – det er da meget meget nemmere at få det “tværet” ud på den måde..

Det må jeg lige prøve senere..

Knus og tak for hjælpen…

Sarah

ksmoderksmoder
    Medlem

Da Linus havde lungebetændelse kæmpede han også imod hver gang han skulle have penicillinen, men jeg puttede sprøjten ind bagerst i kinden og havde ham til at ligge phelt ned indtil han havde slugt det hele.. Man kan også blande det med saft, jeg ved ikke hvor meget det hjælper på smagen. Min læge fortalte på forhånd at det smagte rigtig grimt, men der var ikke andet af give.

Sarah mht øjensalve. Du skal ligge han ned, trække ned i øjet med venstre hånd (placer din arme over Samuels, så han ikke kan komme til at flytte på dine) og så kan du sagtens få salven ind selvom han prøver at holde øjet lukket. Linus får dryppet øjne hver anden time hver dag og han har endnu ikke vænnet sig til det. Øjenlægen siger at det gør små børn aldrig :o(

Anonym
    Gæst

Hej Beagle.
    Lauritz fik selv samme præp for børnesår for en måneds tid siden. Det eneste der virkede for os, var at blande det i en lækker omgang fløde-nougat is.
    Så kan man have nok så mange gode intentioner om, at de små ikke skal have is, sukker etc. Men i krig og kærlighed, og børne opdragelse 😉 gælder alle kneb…
    Held og lykke.

Knus
    Pernille

BeagleBeagle
    Medlem

Medicinussen købte jeg i dag, og den var absolut ingen succes. Sylvia skriger og rimper hønserumpen til lige så snart hun ser den brune flaske. Jeg har godt nok bakset med hende for at få dosis 2 ned i hende til eftermiddag. Dosis 3 sørgede farmanden for med nogenlunde succes.

Men som Pernille skriver, IS ! Sylvia er en hund efter is og hun hviner af fryd når vi sætter boksen med is på bordet. Så måske vi kan snige de 3 ml. ned hver dag i en lille klat is. Storebror bliver vildt sur…….

Men som sagt: i krig og kærlighed GÆLDER alle kneb om man så skal bruge giftige røggasser, stinkende blomster på flakon eller uha, gru: sugar ;-D (kære kvinder, nu er jeg meget meget ironisk og håber ikke nogen føler sig stødte over mit indlæg).

TAK Pernille ! Jeg skylder dig en kop kaff !

Knus,
    Beagle.

frkRubinfrkRubin
    Medlem

at lade være med at vise hende flasken???? det har du sikker, men kom bare til at tænke på det da du jo skriver sat hun vrider sig når hun ser flasken… De gange Gustav har fået penicillin har jeg ordnet sprøjten ude i køkkenet og så kommet ind med den uden flaske. Jeg har aldrig haft problemer med at give ham det. Men ok Gustav er også forslugen og sluger alt der bare minder om mad hehe…

Men bare en tanke
    Knus Sarah

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.