udslet i skridtet…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 udslet i skridtet…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Gina29Gina29
    Medlem

Kan klart støtte op om Lenes mirakel crem.. Det er fantastisk!!!

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Hejsa

Er du sikker på at det ikke er trøske?

Hvis det er alm ble-udslet kan du tørre med føntørreren efter hvert bleskift og evt smøre med Inotyol salve – det er genialt til babynumser og er det som de bruger på de fleste børneafdelinger.

Knus og god bedring
    Lene og Asta (som bliver føntørret hver gang vi skifter ble..)

syseniasysenia
    Medlem

… ja lækker overskift, men det handler altså om Astrid, som er begyndt at få lidt rødt udslet oven på tissekonen. Det er bittesmå røde knopper.

Jeg er ret sikker på, at det må være en slags ble-eksem. Vi bruger Pampers Active Fit, som er det ENESTE, der kan holde hende tørt. Vi har prøvet alle andre mærker, og da er hun våd efter ti minutter – og så skal alt tøj skiftes.

Så jeg håber virkeligt ikke, at det er fordi, hun ikke kan tåle bleen. Men måske er den for tæt for hende.

Jeg prøver at lade hende ligge uden ble, når hun er vågen, så der kommer luft til det hele. Og så har jeg smurt lidt zink-salve på.

Nogen, der har samme problem – eller som kan komme på et godt råd?

KH Margit og Astrid (12 uger)

celinapuscelinapus
    Medlem

Her havde vi det samme og jeg smurte med inytiol creme (som virker fantastisk i måsen)
    Vi var daglige tilhænger af mylicon og det giver åbenbart det vi kalder syrelort og det er det der genere skridtet.

da vi stoppede med mylicon forsvandt det helt af sig selv :0)
    Men tjek da lige for svamp alligevel…

Diana

Anonym
    Gæst

Hej Margit,

Sigrid har haft noget lignende – det var svamp (eller trøske, som nogen kalder det). Jeg brugt Brentansalve, som kan købes på apoteket, og det gik væk i løbet af et par dage (cremen skal bruges i syv dage ved hver bleskifte). Inotyol-creme gjorde det kun værre.

Kh
    VIbeke

mrssalmonmrssalmon
    Medlem

Her har Malthe også fået svamp ved tisseren… Og jeg troede også det var bleen som var synderen, men lægen sagde altså svamp. Jeg har også fået Brentan, og har smurt ham 2 dage og det er allerede meget pænere. Men husk at fortsætte 14 dage efter det er helet op, fordi der i huden stadig kan sidde svampe-sporer der kan blusse op igen.. Ja det var i hvert fald hvad jeg blev anbefalet på apoteket..
    Bettina og Malthe 100108

syseniasysenia
    Medlem

Tak for jeres råd!

Nu I siger det, er mine brystvorter faktisk også super ømme… så det kan da godt være noget trøske. Øv øv… så må jeg til lægen i næste uge.

KH Margit

SmusensmorSmusensmor
    Medlem

mange læger ved ikke nok om svamp på babserne. Du skal have brentan 2% til brysterne (håndkøb) og brentan mundgel 2% til junior (recept) + baby brentan i bleområdet – hvis det altså ER svamp. Husk at svamp på babserne ikke altid gir synlige symptomer, men kan gøre monster nas.

Jeg er lige startet på antisvampediæt, da jeg hele tiden får svamp alle steder.

Anne

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.