Annika hader at komme i bad!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Annika hader at komme i bad!

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af flissiflissi.
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    flissiflissi
    Medlem

Annika er et højst besynderligt barn. Hun hader at komme i bad. Jeg troede, ALLE børn elskede at blive badet, men ikke hende her…

De to andre har elsket at være nøgne og elsket at komme i bad, så jeg fatter simpelthen ikke en fjeder. Vandet har altid været tempereret, badene har ikke været for lange (JO, efter hendes mening!!) og hun har ikke haft traumatiske oplevelser i vandet. Der er lunt på badeværelset og hun bliver straks pakket ind i et håndklæde, når hun kommer op. Derefter bliver hun tørret med føntørreren og DET kan hun lide.

Er det ikke højst mærkværdigt?? Nogen gode råd???

Lisbeth og Annika 131207 – der har været i helvedeskarret igen i dag

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Ikke alle børn elsker at komme i bad – Emma havde en periode hvor hun hadede det da hun var lille.

Jeg pakkede hende ind i en stofble og tog hende med under bruseren, for vaskes skulle storgylperen altså!! Uden stofbleen var hun meget glat at holde på og min teori er også at de ikke mærker vandets stråler på samme måde når de er pakket ind…

Ellers kan det hjælpe at bade på et andet tidspunkt på døgnet – jeg gav altid Emma morgenbad i starten, men det var humøret ikke til, så vi overgik til eftermiddagsbade – lige når humøret var allerbedst.
    Om aftenen var hun alt for træt så snart vi var forbi spisetid :O(

Nu bader hun meget og læææææænge – hun elsker at komme i bad, så noget har jeg da gjort rigtigt :O)

Knus og rigtig god Super Bowl aften/nat til dig – i har vel bestilt barnepige så du rigtig kan hygge dig…

Lene og Asta 211207

mp3grlmp3grl
    Medlem

Hmm…det er lidt forskelligther med Nicolai…nogen gange nyder han det helt vildt og andre gange så skriger han hele vejen igennem. Det gjorde han igår…! Så ikk nogle råd herfra, desværre!

Knus Annika + Nicolai

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Vores datter var 2½ inden hun kunne lidt at bade 🙁 Indtil da var det nogle meget hurtige nogen vi fik taget.

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Gustav kunne heller ikke lide badet før jeg gjorde vandet lige en anelse varmere end anbefalet, bare 5 grader… nu bliver han mobset over at komme op.
    Måske det er løsningen.

Knus Sarah og Gustav 301207

Anonym
    Gæst

line vil ikk i badekar, det er kun bruseren med mor eller far der duer… har en badestol til hende som hun så sidder i, med et lille håndklæde over som jeg varmer med bruseren engang imellem, så hun ik fryser…
    Sanne

flissiflissi
    Medlem

Hej piger

Tak for jeres input og gode råd. Jeg starter fra en ende af og prøver dem alle af, til vi finder noget, der virker. Ellers må jeg vel bare acceptere, at den lille dame er helt sin egen og nøjes med korte bade. 🙂

Knus Lisbeth og Annika 131207

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.