Hvor længe skal man bruge babyindsats i autostolen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Hvor længe skal man bruge babyindsats i autostolen?

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af flissiflissi.
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    zupsanzupsan
    Medlem

Må erkende at jeg nok aller mest ligner et kæmpe spørgsmålstegn, fordi selvom det er nr 3, har jeg da vist aldrigbrugt babyindsats til nogen af dem. Altså der har været sådan en ekstra støtte til hovedet men ellers ikke, denne gnag har vi en rømer babysafe + – tror jeg den hedder, men der er da vist ingen indsats i. Men Oskar sidder helt fint i den -selvfølgelig ikke 14 timer af gangen, men det siger sig selv. :0)

Nå men glæder mig til at læse de svar der måtte komme. ;0)

kh Susan & Oskr 040108

flissiflissi
    Medlem

Hej alle i vise mødre

Vi har en pivsikker autostol med babyindsats til Annika, men vi er ikke helt tilfredse med den og har derfor besluttet os for at skifte den ud.

Vi er på jagt efter en anden, men skal den have babyindsats eller er det efterhånden ligegyldigt?

Jeg har læst og læst på internettet. Producenterne anbefaler, at man mod et ekstrabeløb tilkøber babyindsatsen af hensyn til den lille ryg, men jeg kan ikke finde en eneste officiel anbefaling, der nævner den.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med viden eller erfaringer??

Knus Lisbeth og Annika 131207

BeagleBeagle
    Medlem

Drop den lille babyindsats. Den er for babyer fra fødslen og en lille måneds tid fremefter. Tror Annika nu er så stor at hun sagtens kan undvære den. Jeg havde også en til den store da han var spæd, den røg ud efter 2-3 uger. Siden har vi forlagt den og med Sylvia har hun været pakket ind i sådan sjov “voksi-pose” ting vi har fået i barselsgave fra nogle i Tyskland, den har fyldt godt om Sylvia i autostolen så den indsats har vi slet ikke savnet !

Alternativt kan man rulle et håndklæde om, men jeg kan kun se at de skal have mulighed for liiiiige at sælge lidt mere 😉

Knus,
    Beagle e& Sylvia.

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Hej Flissi

Har lige været noget fraværende i weekenden så ser først dit indlæg nu…

Vi har selv en Römer Babysafe med babyindsats.
    Der står at det skal bruges indtil 5 kg – så mon ikke at Annika er vokset fra det alligevel.
    Vores skal fjernes i denne uge da selerne snart ikke kan nå omkring Asta mere…

Knus Lene

flissiflissi
    Medlem

Tusind tak for jeres svar!!

Vi har nu investeret i en anden autostol, som vi – efter en enkelt prøvetur – er meget mere tilfredse med.

Den kom tilfældigvis MED babyindsats, men den ryger snart ud, da Annika sidder lidt klemt i hoveddelen. Det gør vi så med god samvittighed. 🙂

Knus Lisbeth og Annika 131207

Anonym
    Gæst

Hej Lisbeth,
    Vi har også en autostol (Rømer – et eller andet) med babyindsats, men har aldrig brugt den – hverken til de store eller til Sigrid (de er først kommet i autostolen, når de har været omkring 3-4 uger). Det er jo ikke til at få dem til at sidde ordentligt med den “pude” i ryggen.

KH
    Vibeke og Sigrid (291207)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.