Til dem der giver flaske……

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Til dem der giver flaske……

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    JuniMor02JuniMor02
    Medlem

Jeg malker ud og giver på flaske, da jeg ad 2 omgange har forsøgt at amme, men det ender hver gang efter kun ½ døgn med store ømme bryster, ødelagte brystvorter og et sultent barn :0(

Jeg er dog i tvivl om hvor mange ml sådan en lille fyr skal have, for han plejer at få 50-70 ml når han melder sig, så skifter vi numse og så får han ca. 50 ml bagefter.
    Men særligt om natten er det som om det ikke er nok, han vågner ihvertfald oftere (med 1½-2 timers mellemrum) og i nat hvar han der hver time, og kunne ikke forstå hans mave ville have mere, men han søgte konstant….om dagen kan han sagtens sove 3-4 timer på den førnævnte menu!

Hvor mange ml giver I pr måltid og hvor længe går der imellem?
    Han får jo MM og det er som om det mætter mere end når jeg har prøvet lidt MME for at se om min mælk ikke mættede ordentligt, men virker ikke som tilfældet….Hmm?!

Kh Linda (som er mega-træt efter en hård nat ved pumpen)

Majse08Majse08
    Medlem

Nu ved jeg ikke hvad han vejer men som tommelfingerregel skal han have 1/6 af sin kropsvægt i døgnet

(nu bruger jeg lige Oscar som ex.)
    Han vejede 3 kg da jeg startede med at pumpe ud – og skulle derfor have 500 ml i døgnet af 6 gange og fik derfor ca 80-90 ml (+ % det var lidt forskelligt hvad han spiste)

Men hellere for meget end for lidt… 🙂

Majse og Oscar

Anonym
    Gæst

Jeg har fået samme besked fra sundhedsplejersken, og jeg giver 1/6 af hendes vægt cirka, men det er en blanding af mm og mme da hun ellers ikke får nok.

knus Karen og Olivia

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.