At blive storesøster/bror..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 At blive storesøster/bror..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Gina29Gina29
    Medlem

Øh.. skrev bror fordi jeg tænkte at Andre måske havde nogle andre søde historier… 😉

Gina29Gina29
    Medlem

Min datter på 5 år har ellers taget det sååå flot at blive storesøster, kan godt mærke at hun synes vi er lidt dumme nogle gange og det giver vi hende lov til at synes, samt vi bibeholder vores putteritualer hvor vi skiftes hver dag, hvor vi bruger godt tid på at putte hende og snakker lidt der om alt mellem himmel og jord, hvad hun nu har brug for…
    Hun har været og er stadig meget stolt over sin lillesøster, og vil dagligt kysse kramme og holde hende flere gange.. Så jeg er ikke i tvivl om at hun er glad for hende..
    Her til aften hvor hun har ligget længe i sin seng, begynder hun og græde og jeg går op til hende, hun er kommet til at ødelægge sin nissehue, og jeg trøster med at den kan jeg sagtens klare… Hun er meget utrøstelig og jeg spørg om der er andet galt, hun har så drømt at der er en som spiser hendes lillesøster og det må de ikke… jeg får selv tåre i øjnene og der går det bare rigtig op for mig hvor meget hun holder af hende… Synes det er sådan en vild fornemmelse at få… Jeg trøster og putter mig ned til hende i sengen og fortæller at mor og far altid vil passe på hende og lillesøster… nu lytter hun til Peter Plys og sover nok snart igen… Det er lidt svært at falde i søvn i disse dage oven på at blive storesøster, holde fri og juleferien.. Selvom hun ligger i sin seng kl. 20… Men sådan er det jo, bare en periode regner jeg med…

Gina (med tåre i øjnene…)

flissiflissi
    Medlem

Sikke en kær og rørende historie!! 🙂

Vi havde en lignende, men det var nu kort før, Annika kom til verden…

Ditte på 4 år kom løbende ind til os en nat. Hun var rædselslagen og smågræd. Jeg tog hende ind under min dyne for at trøste hende, men hun røg op igen og begyndte at kalde højt og desperat på sin lillesøster, Heidi.

Da der ikke lige skete noget, sprang hun ud af sengen, løb ind på værelset og kaldte igen. Endelig vågnede Heidi og kom trippende ind i vores seng. Ditte puttede sig straks dybt ned under farmands dyne, mens Heidi puttede sig under min.

Kl. var 3.30 og begge piger var lysvågne. Jeg var lidt irriteret over den natlige forstyrrelse, men til sidst faldt de da i søvn….

Næste dag fortalte Ditte så, at hun havde drømt en uhyggelig drøm, om en stor pandekage (!), der havde trillet sig om både hende og Heidi. Den havde spist Heidi og ville også sluge Ditte.

Pludselig faldt tiøren og det gik op for mig, hvad nattens roderi havde handlet om. Pigebarnet havde haft mareridt, men trods sin egen angst, havde hun “reddet” sin søster. Tårerne stod op i mine øjne (og gør det nu igen). Hun fortjente næsten en tapperhedsmedalje for den dåd! 🙂

Knus Lisbeth og alle pigerne

Gina29Gina29
    Medlem

Nåhh ja den er også sød.. Dejlig at høre at der er sådan en søskende kærlighed..
    Er enebarn så kender ikke til den slags følelser… 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.