Mads født d 24/12 -den bedste julegave langt

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Mads født d 24/12 -den bedste julegave langt

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter

Er jeg den eneste der fik verdens bedste julegave i år. :O)

Mads kom til verden d. 24/12 kl 05.07

D 23/12 fik jeg om formiddagen lidt tegnblødning, ikke meget men nok til jeg viste hvad det var. Der kom ingen veer lige med det samme, fik mange pluk-veer men ingen der gjorde ondt. Jeg håbede jo selvfølgelig at det lige ville vente nogle dage før der skete noget. Men omkring kl 22 begyndt plu-veerne småt at gøre ondt, og da kl var 23.48 viste jeg ,at jeg havde veer og ærgede mig over at der kun var 12 min til der var d. 24 dec, men tænke okay der findes vist ikke nogen bedre julegave. 🙂

Omkring kl 1 ringede jeg til fødegangen som gerne ville have mig ind til tjek, men med forbehold på at de ville sende mig hjem igen. Mine veer var nemlig meget ureglmæssige, men kom med kun 3 min imellem af forskellig varighed. Jeg var på fødegange kl 01.45 og blev tjekket, var kun 1 cm åben og havde ca. ½ cm livmoderhals tilbage. Jeg fik 3 valg muligheder, enten at tage hjem, få en fødestue eller lige se tiden an en times tid i venteværelset. Vi valgte at sidde i ventevær og lige se tiden an, da jeg ikke var helt tryk ved at tage hjem, at hurtig fødsler ligger til min familie.

Kl 02.45 blev jeg tjekket igen og er 3 cm åben, jeg bliver tilbudt badekar som smertelindrin og takker skraks ja. kl 03.15 er vandet klar til at jeg kan hoppe i, og det sætter lidt mere gang i noget for kl 03.20 begynder jeg så småt at få lidt pressetrang er på det tidspunkt 5 cm åben. Men jeg må op af badekaret igen, fordi jeg siger at der er et eller andet mellem mine ben som ikke plejere at være der, det er så hindeblæren som jeg skal op og have prukket hul på. Og da de gør det åbner jeg mig til 7 cm.

KL 03.50 er jeg 8 cm åben og begynder at få endnu mere pressetang, men må ikke presse endnu, det er bare så hårdt at holde igen. Jeg skal ligger mig i knæalbueleje for at han kan komme ordenligt ned i bækkenet. Først kl 04.45 må jeg begynde at presse, og hold op en lettelse. Men der begynder dog at gå lidt tid i mellem mine presse veer. Jeg bruger 2 presseveer på at få ham det sidste stykke ned, så bruger jeg en pressevee til at få hovedet ud, og så går mine presseveer istå, jordemoderen bliver lidt panisk og bliver ved med at sige, nu har du en ve ik, men nej. Jeg er på det tidspunkt meget træt af at have ondt og jeg tror ikke rigtig jeg forstod at hans hoved var ude, og at det måske var en meget god ide at få resten med også, så hun blev tilsidst nød til at fremprovokere den sidste preeseve, ved at står og trykke mig i maven med en knytnæve, og så kom kroppen.

Han gav kun et meget kort lille skrig da han kom ud, så han blev hurtigt taget fra mig, da de gerne ville have ham til at sige noget, men lige meget havde de gjorde lå han bare og kiggede på dem. Så de opgav til sidst og sagde at ham bare var en meget harmonisk lille dreng, og det må jeg give dem ret i, det er godt nok ikke meget han skriger (7-9-13). Han er bare den dejligste dreng i verden. :O)

Undskyld hvis det er lidt langt og rodet, har ikke lige fået det læst igennem.

Juleknus fra Christine og Mads – Den bedste julegave jeg nogensinde kunne få

thiemer06thiemer06
    Medlem

Tillykke med Mads, og som du siger så er det nok den aller bedste julegave ever!!
    Dejligt at i kan se det positive i det, fremfor at fokusere på det negative, for selvfølgelig er det en helt speciel dag når ens barn kommer til verden eller senere har fødselsdag – også selv om det er juleaften :O))
    Endnu en gang tillykke.

Hilsen Kathe – Majken 230903 og Ruben 1 år i dag!!!

RundemigRundemig
    Medlem

Lige mine ord smiler sødt …

Et stort tillykke med ham …

Knus Tina og Amilia, 1 md og 2 dage

zupsanzupsan
    Medlem

Tillykke med Mads, det kunne da heller ikke passe, at der ikke var nogen babyer d. 24. dec. :0)

Susan 40+1

mp3grlmp3grl
    Medlem

Tillykke med Mads 🙂 den første 24/12 baby vi hører om 🙂

Knus Annika + Blyp

skrubzskrubz
    Medlem

Tillykke med MAds 🙂
    Det var da en super julegave.. der MÅTTE da også bare være en af os der “gik i fælden” … hehe… Men ja pyt med dato.. fra nu af er det jo en ekstra glædelig dag for dig og din familie…

Godt at det hele gik godt.

Knus
    Sarah 41+2

soederbergsoederberg
    Medlem

Tillykke med jeres lille søn. Så længe han er sund og rask, er datoen jo egentlig lige meget.

Heidi 41+0 (som ville ønske det var mig der havde født)

Anonym
    Gæst

Stort TILLYKKE med lille Mads – og sikke en dejlig dag at have fødselsdag – han er nemlig én af dem hvis fødselsdag folk aldrig glemmer. Vi har netop fået at vide, at vores bekendte også fik deres lille dreng d. 24. december – kunne heller ikke forstå, at der slet ingen babyer blev den dato:-). Endnu engang tillykke med ham…
    Venligst Hellou og Liva 18 dage

Anonym
    Gæst

Hej med dig/jer!

Jeg er lige på besøg for at lure om der ikke var en julebaby herinde! Og det er der sørme! Hjertelig tillykke med ham!

Kh. Melanie & Marcus 07.08.07

Anonym
    Gæst

Stor tillykke med lille Mads 🙂

Mette

flissiflissi
    Medlem

Det var da en vidunderlig julegave! Stort tillykke med Mads!! 🙂

Der bliver da rigtig anledning til at fejre den 24/12 til næste år. 🙂

Knus Lisbeth og Annika 131207

MCDV2007MCDV2007
    Medlem

Et stort tillykke med Mads, sikke en dejlig julegave!

Anonym
    Gæst

Glædelig jul og et stort tillykke med Mads – sikke et fint navn 😉

Hilsen
    Katrine og Mads (8 dg)

Anonym
    Gæst

tillykke med jordens bedste julegave

Gina29Gina29
    Medlem

Tillykke tillykke. Det var da noget af en lækker gave. Og en hurtig fødsel, snyd 😉

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.