søvn

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    l8sbabyl8sbaby
    Medlem

har lige et spørgsmål, er det okay at vække de små pus, nogle gange synes jeg næsten han sover for meget.
    mvh charlotte og mikkel 8 dage

mp3grlmp3grl
    Medlem

Har hørt det visttt ikke er så sundt og vække dem…men tror da ikke det gør noget, hvis det er for og spise osv. Men hvor meget sover han? De små nye sover jo op til 16-18 timer i døgnet mener jeg. Sys os nogen gange han sover for meget her…men hvis jeg syntes det er ved og være længe siden han har spist eller fået en ren røv, så hiver jeg ham altså op…så vågner han selv stille og rolig mens vi skifter ble, så spiser han bagefter, for derefter og gabe og sove videre 🙂
    Ikke den store hjælp herfra…ellers spørg din SP 🙂

Knus Annika + Blyp 19 dage

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

er jo slet ikke van til sådan en syvsover og så rolig en dreng min den første havde kolik fra dag 4 så super dejlig det her.
    mener heller ikke de har helt så godt af det men når han har sovet 4 timer har jeg taget ham op.
    mvh charlotte

mp3grlmp3grl
    Medlem

Hver 4 time er vist fint…tror bestemt ikke der er noget i vejen for det, for dem der er lidt gule i det er jo os nødt til og vække deres for og få dem til og spise. 🙂
    Puha kolik…ja så kan jeg godt forstå det er helt noget andet den her gang. Håber det blir ved sådan 🙂

Knus Annika

Bisling1Bisling1
    Medlem

Hej Charlotte :o)

Hvis han ellers trives og er livlig mv. når han er vågen, så er der ingen grundt til at vække ham :o)
    At man helst ikke skal vække små børn der sover, er fordi der sker utrolige vigtige ting i hjernen under søvnen og at man derved “ødelægger” noget af denne proces når man vækker dem.
    Dette arbejder jeg også efter, når jeg er på arbejde (er pædagog i en vuggestue), samt overfor min den mindste som er 2 år.

Så hvis han eller trives mv. så ville jeg personligt lade ham sove… så skal han nok selv sige til hvis/når han er sulten :o)

De sover jo meget, de små… og nogle mere end andre. De er som regel ikke vågen ret længe af gangen lige her i starten – men sikke mange indtryk de også skal bearbejde (i deres søvn). Alle de stimuli der er i denne verden – det er jo en kæmpe forskel i forhold til at ligge inde i maven :o)

Mange hilsner Sara 37+2, Silke 291105 & Mikkel 230797

flissiflissi
    Medlem

Annika var gylden og sløv den første uges tid og blev derfor vækket og fodret hver 3.-4. time.

Jeg vækker aldrig mine unger, hvis der ikke er en ganske særlig årsag til det. De har brug for deres søvn og hvis de i øvrigt er sunde og raske, skal de nok vågne op og sige til, når de er sultne.

Alle mine piger har været gode til sove. De to ældste sov igennem, da de var hhv. 6 og 7 uger.

Pris du dig bare lykkelig for, at Mikkel er god til at sove!! Hvis han kun tisser, behøver du ikke engang at forstyrre ham for at skifte ham. Han skal nok vågne op til dåd, når han er klar til det. 🙂

Knus Lisbeth og Annika 131207

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.