forslag til bæresele modtages

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 forslag til bæresele modtages

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Først og fremmest tillykke til alle jer der har født! Har ikke været meget ved computeren. Er der nogle der kan anbefale en god bæresele? Den behøver ikke koste en bondegård, hvis muligt!

Zania6Zania6
    Medlem

Vi fandt en billig én i Aldi… Vores lokale har stadig en enkelt tilbage. Den lille og hendes far elsker den. Mener den kostede 300 kr.

Zania og Ronja 19 dage

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Jeg kan desværre kun anbefale BabyBjørns bæresele til 800-900 kr (den dyreste). Den støtter rigtig godt på ryggen i forhold til de andre. Havde den billigere sidst jeg var gravid, og fik tit ondt i ryggen af den. Den nye er bare super

sweetie19sweetie19
    Medlem

Ja det er rigtigt at den nye babybjørn støtter ok på ryggen af bæreren. Men den er stadig totalt skod for barnet. Det er som at sidde på en cykelsaddel uden at kunne nå jorden. ALT vægten er på skridtet og den lille rygsøjle som ikke er særlig stærk endnu. Prøv at kigge på en koalavikle fra http://www.slynger.dk Der kan barnet ligge ned, som hvis du bar det i armene. Og så er der ingen belastning af barnets ryg. På http://www.slyngebarn.dk kan man få hjælp hvis der er begynderproblemer. Der er erfarne brugere fra hele landet som tilbyder at hjælpe. Jeg synes personligt at det er den slynge/ vikle/ bæresele jeg har prøvet som har været lettest at gå til.

Helle

SnazzySnazzy
    Medlem

Vi har haft det rigtig godt med at bruge slynger til vores Laura siden hun var en uge gammel…

Vi har en ringslynge og en mei tai… Begge købt på slynger.dk

Der er mange forskellige bærestillinger og støtten til mor eller far er super god…

Jeg kan f.eks. nemt bage boller eller støvsuge men Laura ligger i slyngen (og sover)…

Rikke og Laura 5 uger

SmusensmorSmusensmor
    Medlem

Jeg har altid fået vildt ondt i ryggen af bæreseler. Nu er jeg endelig blevet overbevist om det gode ved slynger. Har selv købt en kombipakke med
    en slynge
    en vikle
    en instruktions-dvd (meget grundig og inspirerende)
    http://www.mamaslife.dk.
    Hele herligheden for 750 kr+ 60 kr i fragt.
    Jeg har kun fået taget hul på slyngen og dvd’en indtil videre, tager ét skridt ad gangen, men jeg er allerede rigtig glad for mit køb. Og min søn på 4 uger kan rigtig godt lide det.

Det eneste, jeg kan komme på som måske kan være en udfordring, er det der med at have den på udendørs. Men i virkeligheden handler det vel mest om at han bliver ordentligt klædt på inden man sætter ham i? Måske har andre erfaringer med den slags?

Held og lykke.

sweetie19sweetie19
    Medlem

Har du ikke en stor jakke du har brugt under graviditeten?? Jeg har ofte brugt min mands fleecejakke. Den kunne lige nå rundt om mig og Sara i viklen. Ellers har mamaslife også forskelligt bæreovertøj

Helle ( termin til maj med slyngebaby nr. 3)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.