sut

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    slif1504slif1504
    Medlem

Min den første fik både bryst, sut og flaske. Ingen problemer med at amme + bruge flaske og sut samtidig.
    Lillesøster gider ikke rigtig sut endnu, hun er 12 dage.

slif1504

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

Ja måske et mærkelig spørgsmål, men er jeres begyndt at bruge sut. vi prøvede i dag da han vil spise hele tiden. vores første ville ikke have sut.
    og han tog den uden problemer, men hvor meget må de bruge den kan den tage sulten så de ikke vil spise?
    Føler det er helt forkerte at give sådan en sut, har en mærkelig følelse ved det er nok bange for han ikke gider ammes mere, elsker at amme så synes det ville være ærgelig hvis en sut skal ødelægge noget så hyggelig. han er super til at spise ved brystet.
    mvh charlotte og mikkel 3 dage.

mp3grlmp3grl
    Medlem

Hej 🙂 Vores er begyndt og bruge sut…men han får den først efter jeg selv føler han har taget en ordentlig tår mælk, så jeg er sikker på han er mæt. Og ellers så bruger jeg den om natten…nogen gange falder han til igen med sutten, og hvis det så er fordi han er sulten, så gider han ikk ha den og spytter den ud, og så ved jeg vi skal op og spise 🙂 Men det er nok op til folk selv hva de føler osv. Gør hva du selv føler bedst for ham 🙂

Knus Annika

annoverannover
    Medlem

Jeg havde dte lidt på samme måde som dig, men nu har vi givet Isac sutten i en uges tid, og han bliver bedre og bedre til at bruge den. Han var ikke synderligt interesseret i den i starten, men nu gider han den godt, hvis han er mæt i forvejen og mangler lidt trøst. Den er god til at få ham til at falde i søvn med om natten eller i bilen. Men er han sulten, så ryger den fluks ud igen, og han gider den heller ikke, når han ikke er ked af det.

Jeg ammer ham stadig, og det har ikke påvirket amningen overhovedet.

Kh AB og Isac 041207

FruTillingFruTilling
    Medlem

Vores Caren er nu 3 uger gammel og får både bryst, sut + flaske uden problemer!

Det var hospitalet der opfordrede til sutten, for at brystet ikke blev en trøster og at min mælkeproduktion dermed ikke fik en reel pause ind i mellem til at “komme sig”.

Du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed – men hold øje med om han stadig gider spise, men mon ikke han gerne vil fortsætte med at have mad?! 🙂

//Anne + Caren 3 uger

flissiflissi
    Medlem

Alle vores piger har haft sut fra allerførste dag og det har ikke ødelagt amningen.

Vores piger har været glade for at sutte og for at brystet ikke skulle blive brugt som trøst/hygge, har sutten været guld værd. Det kan være en hård omgang for nye ammebryster, hvis barnet har et stort suttebehov.

Man må ikke spise et sultent barn af med sutten, da det så kan finde på at opfylde suttebehovet med den og dermed ikke rigtig har kræfter til at spise. Når man ved, at barnet har spist godt, burde sutten ikke være noget problem.

Når han sutter så meget og er god til det, synes jeg bare, I skal nyde, at han vil have sutten. Den er en god trøst og når du på et tidspunkt stopper med at amme, vil han sikkert stadig have et suttebehov, som skal tilfredsstilles.

Knus Lisbeth og Annika 131207

Anonym
    Gæst

Line fik hendes da hun var ca 2 timer gammel.. de tog nemlig 3½ time om at lave en flaske til hende inde på FG… så havde lige en skoldet sut med i tasken.. heldigvis…
    hun bruger den flere timer dagligt og kan for det meste berolige hende lidt hvis hun er sulten og maden ikk kommer med det samme eller hun er kommet i køredragt og vi lige skal have tøj på før vi går ud ad døren..
    Andre gange ligger hun bare med den
    Sanne og Line

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.