Oscar tager ikke på… :(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Oscar tager ikke på… :(

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    skrubzskrubz
    Medlem

Åhhh Maja… din stakkel.. !

Kan desværre ikke komme med amme-råd.. har nemlig ingen erfaring. Men selvom det hele virker håbløst lige nu så skal det nok gå. Du er ikke en fiasko fordi Oscar ikke lige tager på.. han er måske bare lige i behov for ekstra meget mad i starten.. og så er det jo fint at mme er opfundet!

Tænker på dig og håber du finder lidt håb for at det godt kan lade sig gøre .. og hvis ikke, så er du jo en fantastisk mor uanset om du ammer eller giver erstatning.

Knus
    Sarah – som snart er gået så langt over tiden at hun ikkekan huske det mere.. men vist nok 41+3

Majse08Majse08
    Medlem

Ja vi var til SP igår – og efter 6 dage siden sidste besøg vejer Oscar det samme – 3 kilo ligeud.. 🙁
    Så vi bliver nødt til at ty til MME vsa amningen (2 gange dgl efter amning skal vi give ham 30-40 ml MME)
    Ydermere kører amningen af h til igen – Mine babser gør så ondt …
    Ved ikke om han tager forkert fat – men kan da huske fra Emil at det aldrig gjorde ondt at amme…

Lige nu føler jeg det hele ramler og har faktisk mest lyst til at droppe amningen…

ØV!

Majse

soederbergsoederberg
    Medlem

Øv hvor er det træls for dig. Det kan være svært at give gode råd i den situation, for det er så forskelligt fra kvinde til kvinde og barn til barn. Jeg vil også sige at det ikke er en skam at opgive, hvis det ikke lykkedes. Jo mere du stresser over det jo værre bliver det jo og så lykkes det slet ikke (taler af erfaring). Men jeg håber da at det kan hjælpe lidt på det hele, at give ham mme samtidig.

Heidi 41+0

Majse08Majse08
    Medlem

Tak for jeres søde kommentarer.. 🙂
    Jeg har lige fået et opkald fra SP som gerne vil have Oscar op til kontrolvejning idag og hvis han ikke har taget på bliver vi indlagt…

Jeg skriver når vi kommer hjem…

Kryds fingre for mig…

Majse

Anonym
    Gæst

Vi hadde det samme med vår første dreng, det aller aller vigtigste er at I som foreldre slapper av og ikke stresser opp over lillemann.(selv om det er vanskelig når det gjelder mat situation)
    Som regel så går det hele fint uten problemer.
    Lykke til

MammaAnja
    39+5

Majse08Majse08
    Medlem

Nåh han havde ikke taget på – men vi bliver ikke indlagt.

Hun bad mig om at lægge ham til i 10 minutter v hvert bryst og så vejede hun ham bagefter – han havde da taget 70 gram på… Så hun mente at jeg istedet for at lægge ham til det ene bryst i 20 minutter v en amning – skal jeg tage 10 minutter på hvert…

Og så lånte vi en vægt med hjem for at kontrolveje ham…

Så nu krydser jeg fingre for at han tager på…

Majse

soederbergsoederberg
    Medlem

Jeg krydser også fingre for jer. Håber virkelig det lykkes for dig og at der så kommer lidt mere gang i det hele.

Heidi 41+0

sweetie19sweetie19
    Medlem

Har du rigtig meget mælk? Så har du måske en overproduktion. Det vil sige at du producerer så meget mælk at han ikke når at få den fede mælk med før han er blevet mæt. Og så vil han spise ofte og derved sætte produktionen yderligere op.
    http://www.ammenet.dk er der en artikel om emnet, og nogle erfarne kvinder som meget gerne vil rådgive dig.

Helle

sweetie19sweetie19
    Medlem

Det du kan gøre er at amme fra det samme bryst flere gange efter hinanden. Måske op til 8 timer kunne lade ham få fra det ene bryst. Og så kun malke ud fra det andet, hvis du er nødt til det, for ikke at få ondt. Så vil mælkemængden tilpasse sig til det han egentligt har brug for.

Helle

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Har du prøvet bryst vorte salve fra apoteket? Det hjalp mig, da mine gjrode MEGET nas

syseniasysenia
    Medlem

Hejsa

Jeg har også haft super-stres over at amningen ikke ville fungere og at hun ikke tog nok på! – og har også brugt erstatning for at mætte hende. Men nu efter et par gode sundhedsplejerske-besøg begynder det efterhånden at køre! Tror “bare”, at man skal slappe af og så supplere i det omfang, det er nødvendigt!

Men det er utroligt, så meget det kan komme til at fylde, når det ikke kører med amningen. Hele min jul har været et langt “produktions”-ræs, hvor hun først ikke ville tage fat, og da hun så lærte det, var der ikke mere mælk tilbage… Så måtte vi til at have gang i produktionen igen 🙂

Men nu begynder det at fungere. Så bare hæng I, hvis du synes, det er det værd.

Knus Margit

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.