vække for at skifte ble?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 vække for at skifte ble?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej piger

Jeg er i tvivl. Har hørt, at det er vigtigt, at børn ikke ligger for længe med lort i bleen, så vi skifter så ofte vi kan. Men hvad gør vi, når han har skidt i bleen, mens han sover – vækker vi ham for at skifte bleen (det er svært at undgå, at han vågner), eller venter vi, til han vågner af sig selv? Jeg har hørt, at man ikke bør vække spædbørn, men samtidig skal de jo heller ikke ligge med våd ble…?

trinepigen76trinepigen76
    Medlem

Vi plejer at vente og saa skifter vi, det oejeblik hun saa vaagner. Vi synes det er synd at vaekke hende (og foraeldrene nyder ogsaa at faa lidt fred engang i mellem 😉 ).
    Vi har ikke opdaget nogle gener endnu,

Trine & Freya 15 dage

Anonym
    Gæst

Vores ældste havde/har tendens til rød røv. Så vi skifter bleen, når der er lort i den også på den lille. Selvom det endnu ikke har givet problemer, synes jeg ikke, han skal ligge med lort i bleen.

Forsøger selvfølgelig at gøre det, når han er vågen, men det er jo ikke altid, at det lige passer herren. Han er heller ikke vågen ret længe ad gangen, så nogen gange er det nødvendigt at vække ham.

Bingo og David 21 dage

Anonym
    Gæst

Jeg må indrømme, at vi også vækker lillepigen, hvis hun har bummelum i bleen. Hun ski… ret meget – 5-6 gange i døgnet, og det er noget kras stads for den fine babyhud. Hellere et vågent barn end en rød rummi:-)
    Venligst Hellou og Liva (10. dec.)

syseniasysenia
    Medlem

Jeg var i tvivl lige som dig – og især om natten skulle der godt nok også noget selvdisciplin til at vække et sovende barn for at skifte ble…

Men min SP sagde, at hun syntes, vi skulle skifte hende. Hun har også let til at få rød numse, så det kan have noget med det at gøre.

Kh Margit

Anonym
    Gæst

Med de to store var det ikke noget problem, for de lavede stort set kun bleen, når de var vågne eller også vågnede de, når de gjorde det. Men Sigrid kan åbenbart godt lide at både tisse og skide i søvne, og resultatet er en ret rød numse. Heldigvis er hun også en sovetryne gerne op til tre-fire timer ad gangen, så opdager jeg, at hun har skidt kort tid efter, at hun er faldet i søvn, så skifter jeg ble på hende. Nogle gange vågner hun, og må så lige have en tår fra brystet til at falde i søvn på. Andre gange falder hun bare i søvn af sig selv. Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ville gøre, hvis resultatet hver gang var en pling-vågen baby. Det må være noget med at prøve sig frem.

Kh
    Vibeke og Sigrid (291207)

flissiflissi
    Medlem

Annika er en rigtig bæmaskine, så vi kunne ikke lave andet end at skifte ble, hvis vi altid skiftede med det samme….

Når jeg hører, at hun fylder bleen, kigger jeg på uret. Hvis hun lige er faldet i søvn, skifter jeg hende med det samme, men har hun sovet et stykke tid, ser jeg tiden an en times tid eller halvanden, inden jeg skifter hende og ofte når hun så at vågne af sig selv.

Rød numse kan forebygges ved at vaske bleområdet med en mild sæbe én gang hver dag. Det er blandingen mellem urin- og bæbakterier, der gør nummi rød.

Knus Lisbeth og Annika 131207

Anonym
    Gæst

Vi har også, som Lisbeth skriver en lille bæmaskine, som altid har noget i bleen.

Hvis han er vågen og han laver bliver han selfølgelig skiftet, men laver han når han sover, så venter jeg altså til han vågner, ellers kan vi heller ikke lave andet.

Emil har heldigvis ikke problemer med rød nummer og jeg kan anbefale Weleda Kalendula zinksalve. Den bruger jeg forbyggende på Emils numse 🙂

Mette og Emil.

annmariefaannmariefa
    Medlem

I’ve learn a few just right stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting.

I wonder how so much effort you put to create this type of magnificent informative website.

Also visit my blog post :: minecraft – http://goo.gl/yceCpT

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.