Han ligger bare og kigger……

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Han ligger bare og kigger……

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    MCDV2007MCDV2007
    Medlem

Hmmm….
    nu må jge altså lige høre jer piger herinde.
    Lille Mikkel er bare et super nemt barn, men der er noget jeg er usikker på.
    Nogle gange når han virker træt, så ligger vi ham ned i liften. Han kan så ligge dernede og bare kigge i lang tid inden han falder i søvn.Han brokker sig ikke og virker generelt ikke utilfreds. (har fået ren ble og mad!).
    Nogle gange kommer der lidt grynt fra liften…..
    Kan jeg gå ud fra at han har det godt? Eller skal jeg tage ham op ?
    Nogle gange tager jeg ham op og vugger ham indtil han er faldet i søvn, fordi jeg tænker at det er synd for ham at han skal ligge der og kigge.
    hvad mener i ?
    Maria og Mikkel (knap 6 uger)

flissiflissi
    Medlem

Nååh, hvor lyder han dejlig!! Jeg synes bare, du skal lade ham ligge og kigge. Han nyder sikkert at ligge der og stresse af og falde hen. Han skal i hvert fald nok sige til, hvis han er utilfreds!! 😉

Annika kan også godt lide at kigge. Hvis vi sidder med hende, kan hun være træg til at overgive sig. Lægger vi hende derimod hen, ligger hun og slapper af et stykke tid og falder så i søvn. Det er vidunderligt, når ungerne selv kan falde i søvn, så nyd det! 🙂

Knus Lisbeth og Annika 131207

annoverannover
    Medlem

Jeg oplever det samme med Isac. Han ser faktisk ud til at nyde det, så vi lader ham ligge. Så får han lige lidt afstressning og hygge. Jeg tror ikke, du skal bekymre dig.

AB og Isac 041207

zupsanzupsan
    Medlem

Det lyder fuldstøndig som min anden datter og hun er knap 15 mdr og fejler bestemt ikke noget ! SÅ du har bare en dejlig nem dreng! ;0) Der stor trives!

Kh Susan 40+6

Bisling1Bisling1
    Medlem

Hej Maria :o)

Hvor lyder han bare rolig :o)

Nyd at han faktisk allerede selv kan ligge og falde i søvn… Det bliver guld værd for jer alle, hvis i bliver ved på denne måde.
    Mange skal lære at give sig hen til svøvnen… din Mikkel kan det bare af sig selv :o)

Vi lærte Silke det, da hun var omkring 8 uger og vi har (7-9-13) aldrig haft problemer med at lægge hende til at sove – hun er nu 2 år.
    Så tag imod med kys hånd – det er som sagt guld værd at få gode sovevaner allerede nu :o)
    Han skal nok sige til, hvis han ikke gider – det kan du være sikker på :o)

Varme hilsner Sara 36+6, Silke 291105 & Mikkel 230797

Majse08Majse08
    Medlem

Maria tror at vi har fået to nemme drenge – Oscar gør fuldstændig det samme …

Også når han ligger hos os .. – Hvis han er mæt og tør så ligger han bare og kigger med store øjne – ikke en lyd andet end et lille smil eller grynt – og vi bliver sgu noget rørte når han smiler…

Så det er helt normalt…

Majse & Oscar 011207

Anonym
    Gæst

Bare det var mit barn :-). Jeg ville helt sikkert lade ham ligge og nyde freden. Det er da bare skønt at have et barn, der kan finde ud af at falde i søvn selv. Hvis du ellers giver ham nærvær og omsorg nok, kan det ikke være et problem.

Kh
    Vibeke, Sigrid (29.12.07), Niels (juli 04) og Emil (nov 05).

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Hejsa

Nyd endelig at han har lyst til at ligge selv og selv falde i søvn :o)

Asta døjer så meget med mavekneb at hun slet ikke vil ligge selv, damen skal da bare være på arm omtrent døgnet rundt.
    Det har hjulpet en del da vi fandt barnevognen frem mellem jul og nytår, så nu kan jeg være heldig med en pause på en times tid ind imellem.

Knus Lene og Asta 211207

Gina29Gina29
    Medlem

Min hun ligger nogle gange selv og kigger, men hun faldet bestemt ikke i søvn af sig selv.. det kan godt være lidt øv. Så jeg er da vildt misundelig..
    Gina 🙂

Anonym
    Gæst

bare lad ham ligge..
    evt prøv at ligge ham på et aktivitetstæppe…
    Sanne

BeagleBeagle
    Medlem

Sylvia ligger også og kigger i liften, i dag med små lyde som om hun snakkede med sig selv/omgivelserne. Hun kigger meget, enten på vores arm eller i liften. Hun kommer aldrig over i liften sovende, for så falder hun aldrig i søvn alene. Når hun skal sove/vil sove kommer hun i liften, ligger og slapper af (fordøjer indtrykkene/lydene) og et par minutter sover hun.

Knus,
    Beagle & Sylvia.

Anonym
    Gæst

Mange tak for alle jeres svar.
    Blev bare i tvivl da han nogle gange ligger og kigger længe inden han falder i søvn.
    Dejligt at have dette forum hvor alle spøgsmål er iorden.
    Maria og mikkel 6 uger

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.