Hormonknopper

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Super – tak for det. For ja, det kan da nemt tænkes, at det er pga kulden. Jeg håber, min sundhedsplejerske snart giver lyd fra sig, så hun evt. kan kigge lidt på lillepigen.
    God weekend:-)
    Venligst Hellou og Liva fra 10. dec.

annoverannover
    Medlem

Isac har også fået en del igen. Vi var ved lægen i dag, og han sagde at de kom pga. den tørre luft, som gav ham tør hud i ansigtet. Så det var slet ikke hormonknopper, men mere huden der reagerede på den tørre kolde luft. De ligner til forveksling de hormonknopper han havde lige i starten, dog er de mindre og området omkring dem er rødere og mere tørt. Når han bliver ophidset eller varm er de tydeligere og når han slapper af og har en tilpas temp. så forsvinder de næsten helt. Måske er det det samme med Liva? Det er jo også blevet koldt i DK. Han ligner godt nok en lille teenager i puberteten, og han har dem kun i ansigtet. Lægen anbefalede os at smøre lidt lotion på, så hans hud blev fugtet.

Jeg lægger lidt billeder i min dagbog i dag, så kan du jo selv se og sammenligne.

Kh AB og Isac 1 måned

Anonym
    Gæst

Liva ligner til forveksling en teenager i disse dage, så kameraet er gemt lidt væk for en periode:-) Hormonknopperne befinder jeg i hele hendes ansigt samt i lidt af hovedbunden.
    Er der nogle af jer der ved, hvor længe de vil være der? Forsvinder de fra den ene dag til den anden – altså på samme måde som de kom? Og kan de komme igen, eller er det en engangs”fornøjelse”? Hvorfor er det nu, at de små spædbørn får dem – har det noget med amning at gøre, eller har det ingen betydning?

Venligst Hellou, som ikke kan huske en dyt, fra da jeg havde et spædbarn sidst:-)

Min Luka har også fået de små fine bumser – min sp siger, at det kan tage op til en måned før de er væk.
    Det er vist noget med at de hormoner de har fra os i kroppen siden fødslen er ved at forsvinde og det kan ses hos nogle børn mere end andre.

Tanja

Josefines hormonknopper gik først helt væk efter omkring 2 mdr. .. Og hun har lige en meget utydelig en på næsen :o)

Natasja & Josefine 220907

Anonym
    Gæst

De kommer typisk omkring 5 ugers alderen og ligner små bitte bumser. Ja, det kan godt skyldes den kolde tøre luft, men hvis Liva er ca 5 uger er det nok hormoner.

Jeg blev anbefalet ved min ældste at spise Omega 3-5-7 olie. Det går i mælken og virker bedre end lotion udenpå. Simon havde mange knopper og huden var tør i lang tid bagefter. Men da jeg begyndte på olien gik de væk efter få dage. Smager rigtigt øv, men det virker. Kan købes hos de fleste helsekostforretninger. Man tager en stor spiseskefuld 1 gang dagligt. (ADRRR)

Bingo

Anonym
    Gæst

2 måneder er skisme lang tid. Vi må vente lidt med modelkarrieren så 🙂 Synes faktisk det er blevet lidt bedre i dag – det er som om nogle af de mange knopper kommer og går lidt. Så længe de ikke irriterer lillepigen, så er jeg helt tryg ved teenager-looket:0)
    Tak for jeres svar.
    Venligst Hellou

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.