Så kom smukke Astrid – fødselsberetning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Så kom smukke Astrid – fødselsberetning

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    syseniasysenia
    Medlem

Kære alle

Jeg har været noget fraværende den sidste uge – og det skyldes, at jeg sidste tirsdag – (natten til onsdag – altså d. 12.12. kl. 2.07) fødte min helt fantastisk dejlige lille Astrid.

Vi vidste jo ikke, hvilket køn barnet ville være, så det var en stor overraskelse!

Fødslen startede med at slimproppen gik kl. 4.30 tirsdag morgen. Jeg troede, at det var vandet, der var gået, for det fossede ned af benene på mig, da jeg skulle på toilettet. Men efter et besøg på Hvidovre (vandet var rødbrunt) mente de, at det var slimproppen og noget væske i forbindelse med denne.

Jeg havde dog på fornemmelsen, at det var ved at ske noget, for jeg havde tiltagende menstruationssmerter i løbet af morgenen.

Ved middagstid var jeg stadig usikker – når mine “menstruationssmerter” var der, mente jeg helt sikkert, at nu var fødslen i gang. Men når de så ikke var der, så tænkte jeg – det er noget, du bilder dig selv ind (jeg var 41+0)… Jeg ville jo ikke håbe for meget, hvis nu det gik i sig selv igen.

Hen på eftermiddagen, var jeg dog ikke længere i tvivl. Og da jeg begyndte at tage tid på det kl. 16 var der 5-6 minutter imellem veerne (som stadig bare føltes som stærke menstruationssmerter).

I løbet af et par time tog de til, og kl. 19 var der 3-4 minutter imellem og de varede ca 1 minut. Så ringede jeg til Hvidovre, som der står i bøgerne, at man skal gøre… men de kunne ikke tage mig. De var overfyldte både på klinikken og fødegangen, og sagde, at jeg skulle se tiden an en times tid.

Da min kæreste ringede derind kl. 21, var jeg for alvor ved at være presset – men stadig afviste de os. Det endte med, at vi blev sendt til Frederiksberg hospital i stedet. Her ankom jeg 21.30 og var 5 cm åben, efter et lavament og ½ time var det pludselig 7 cm, og til min lettelse så det ud til at gå ret hurtigt fremad.

Jeg kom i karbad og lå der i næsten tre timer (det føltes, som om det gik meget hurtigt). Det gjorde smerterne udholdelige, og jeg var virkeligt glad for de vejrtrækningsøvelser, jeg havde lært.

JM foreslog at jeg skulle føde i vandet, men da hun tog fostervandet var det grønligt, og så måtte jeg jo op og have målt hjertelyd.

Den var dog fin, og da jeg kom op ad vandet kl ca. 1.30 fik jeg grønt lys for at presse med. Efter ca 30 minutter kom hun ud. Den dejligste lille pige på 3610 gram og 52 cm. Og til min lettelse kunne jeg nøjes med to små sting bagefter.

Det var en vild oplevelse! Det er vist det, der betegner det bedst. Undervejs var jeg selvfølgelig helt ødelagt – og jeg kastede op i vildskab, da jeg gik rundt derhjemme. Men nu bagefter føles det bare som et adrenalinrush ? og jeg har meget gode minder fra det. Ikke mindst på grund af de to fantastiske jordemødre, som hjalp mig igennem (vagtskifte kl. 0.00.) De sad hos os hele tiden, og jeg følte mig så tryg! Hvor var det heldigt, at jeg kom på Frederiksberg – i stedet for på et overfyldt overstresset Hvidovre.

Siden fødslen er alt gået slag i slag. Det er så utroligt, at hun er vores, og at vi må beholde hende! Jeg har hele tiden haft svært ved at forstå, at det var hende, der var inde i min mave. Svært at forbinde sparkene og bevægelserne, med det virkeligt væsen, som pludselig lå mellem mine ben. Men når hun hikker nu, så synes jeg alligevel, at jeg kan genkende det 🙂

Det er hårdt at være kommet hjem. Vi får ikke sovet meget, og brysterne er ømme. Men det er det hele værd!

Og så noget andet, som jeg synes har været utroligt. Det, at man lige pludselig fik sin krop tilbage på bare nogle få timer… Fra at være denne besværede, ilthungrende og tunge krop ? så blev det til min egen igen. Lækkert!!

Nå ? det blev langt! Det er en oplevelse, som fylder meget inde i mit hovede ? sammen med alt det andet, der sker lige nu. Hvor er det vildt, at tænke på, at det skete for præcis en uge siden…

Håber, at I andre får lige så gode fødselsoplevelser!!

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af at uploade billeder herinde. Men hvis I har lyst, kan I se hende på dette link: http://www.facebook.com/album.php?aid=11513&l=b058d&id=570796495

Kærligst Margit (og Astrid 6 dage gammel)

skrubzskrubz
    Medlem

STort tillykke med din smukke lille pige Astrid.. hvor er hun bare bedårende.. 🙂

Lyder til at have været en god fødsel selvom du blev afvist i “porten”.. hmm håber da ikke de laver samme trick når jeg står derude og banker på.. Nå, det går jo nok!

Rigtig dejligt at høre om endnu en dec baby som så dagens lys!!

Knus
    Sarah 39+6 (termin om 1 time!!!!!!) eller 40+3

Anonym
    Gæst

stort tillykke med astrid en dejlig og køn pige og må sige et fantastisk navn- det tror jeg også vores skal hedde hvis det bliver en pige.

held og lykke fremover

kh lotte 37+5 pks i morgen

zupsanzupsan
    Medlem

tillykke med lillepigen!

Susan 38+6

Anonym
    Gæst

tillykke med hende.
    det lyder til at have været en kanon fødsel
    Sanne og Line 3 uger

Majse08Majse08
    Medlem

Tillykke med lille Astrid – hvor er hun dog skøn!

Majse & Oscar 011207

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Stort tillykke med Astrid, hvor er hun dog bedårende :o)

Og sikke et fint navn – er også med i opløbet her i huset…

Knus Lene 41+1

mp3grlmp3grl
    Medlem

Stort tillykke herfra os 🙂 Lyder jo til og ha været en ret go fødsel. Og godt I ikke kom på det overfyldte hospital!

Tillykke endnu engang, håber I nyder den nye verden 🙂

Knus Annika og Blyp 3 dage!

RundemigRundemig
    Medlem

Et stort tillykke med jeres dejlige datter smiler sødt …

Knus Tina og Amilia, tre uger og 2 dage gammel

soederbergsoederberg
    Medlem

Tillykke med lille Astrid. Hvor er hun bare en fin lille pige. Blev da helt overrasket over at du blev afvist to gange på Hvidovre. Det er da et eller andet sted for dårligt. Men godt at du så kunne komme et andet sted hen.

Heidi 39+5

Anonym
    Gæst

Stort til lykke med Astrid. Godt at det gik godt, selvom i blev afvist. Og lidt bekymrende, at de kan finde på at afvise en på Hvidovre. Det må jeg da lige have med i min “nødplanlægning”, da jeg er ret hurtig til at føde, hvis først der er presseveer.

Kh
    Vibeke 39+3

annoverannover
    Medlem

Tillykke med den lille bedårende Astrid. Hvor er hun skøn.

Knus AB og Isac 15 dage

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.