Vægtstigning hos mor ?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Vægtstigning hos mor ?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Majse08Majse08
    Medlem

Hvad er inde for normalen ?

Er det normalt at min vægt ikke stiger så meget lge nu – Vil Oscar stadig vokse som han skal ?

Iflg. min mors vægt (ved godt at en hjemmevægt ikke er akkurat) har jeg siden 24. uge kun taget 1,4 kilo på… Er det normalt ?

Jeg er nu i 33. uge…

En bekymret Majse & Emil er hjemme idag med snotteri og hosten… Suk….

Anonym
    Gæst

Bare rolig. Det er meget forskelligt, hvornår vi tager på. Og det kommer ofte i ryk. Jeg tabte mig endda til sidst i min sidste graviditet. Men der kom en fin fed baby ud af det alligevel.

Bingo 31+5 (og har taget knap 10 kg. på i det hele)

Anonym
    Gæst

jeg har fået afvide at de nok skal tage det de har brug for. Min vægt den er desværre begyndt at stige, har taget 9 kg på på 2 mdr., men det er så også alt hvad jeg har taget på, så set udover hele graviditeten er det jo ikke så slemt.

Anonym
    Gæst

Hej,
    To otte kilo på de første fire måneder af graviditeten, men har ikke taget noget på siden. Men en lille – og min maven – vokser som den skal ifølge jordemoder og læge. For tre uger siden blev hun skønnet til 1.000 gram, i mandags til 1.400 gram. Så jeg tror ikke, man skal være så bekymret, men blot glæde sig over, at fedtdepoterne ikke bliver alt for store :-):

KH
    VIbeke

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Det er meget forskelligt, og det kommer også an på din start bmi. F.eks må jeg kun tage 10 kg på, men var sidst jeg var på vægten var jeg oppe på 13. I sidste graviditet tog jeg 20 kg på, og de var smidt da jeg skulle hjem fra sygehuset. Egentlig bekymrer det mig overhovedet ikke, da han vejer og vokser det han skal. Jeg har også masser af vand i kroppen, som gør, at jeg tager mere på.

Lisbeth 31+4, som snart skal købe det sidste udstyr!

skrubzskrubz
    Medlem

Hej Majse, Ihhh altså kan godt forstå du bliver bekymret.. men jeg er altså helt misundelig på dig. Jeg synes jeg tager lidt for hurtigt på her i disse dage.. phyhhh jeg er bare så sulten, og der glider også alt for let lidt slik og lign ned…
    Hvis du spiser sundt og varieret og får dine vitaminer tror jeg bestemt ikke du skal være bange.. det er nok nærmere hvis du mister appetitten eller kaster op og lign. du skal blive behymret. Baby oscar skal jo nok tage det der tilkommer ham.. og du kan glæde dig over at der ikke er så meget der skal af efter jul 😀

Knus
    Sarah 30+6 (og +13 kg… )

Majse08Majse08
    Medlem

Hej tøser – tak for de beroligende ord.. 🙂
    Jeg tror oss det er for jeg tog så meget på da jeg ventede Emil (ca 30 kg) og her er det en 12-13 der er røget på … Vejede ca 5 k for meget da jeg blev gravid – så håber det hele ryger når jeg kommer igang med amningen.. 🙂

Men tror skam oss at Oscar har det som han skal… Vi skal til vækstscanning på mandag- Glæder mig til at kikke ind til ham igen.. 🙂

Knus Majse 32+1

Gina29Gina29
    Medlem

Hej..

JEG havde taget 8 kg på for en mdr. tid siden i alt nu har jeg tabt 2 kg så jeg i alt har taget 6 kg. på Det samme skete da jeg ventede min første, dog bare med en større vægt stigning.. end kun 8 kg. JEg tog så 7 kg på den sidste mdr, hvor jeg gik hjemme. Det håber jeg bestemt ikke vil ske igen!!!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.