Stofbleer/genbrugsbleer

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Stofbleer/genbrugsbleer

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Har ikke prøvet dem, men ville lige fortælle at jeg har hørt man kan få en økologisk engangsble hvis det var noget. Ved ikke om du tænkte på miljøet og diverse underlige stoffer der bliver brugt i alt idag.. Ved ikke hvor de fåes, men at prisen var overkommelig..

Julianne 32+0

tanjathaitanjathai
    Medlem

Hej
    Jeg overvejer at bruge stofbleer, istedet for engangsbleer, og vil hoere om der mon er nogen der har erfaring med dette.
    Jeg har surfet lidt paa nettet og kan se at der er nogle forskellige “moderne” stofbleer.

Er der nogen der har proevet disse moderne stofbleer og kan dele lidt ud af deres erfaringer, baade fordele og ulemper?

Paa forhaand tak.

Mvh. tanja 30+2

jeg har gennem min yogalærer fået økologiske engangsbleer kan lige tjekke, hvad de hedder, hvis det har interesse..?

flissiflissi
    Medlem

Økologiske engangsbleer kan købes i Kvickly. De hedder Moltex.

Vi købte dem, men syntes, de klumpede for meget.

Lisbeth 29+1

tanjathaitanjathai
    Medlem

Hej
    Tak for svar 🙂
    Ja, grunden til at jeg overvejer stofbleer, er af hensyn til mit barn og miljoet.
    Jeg bor i Thailand og har derfor ikke mulighed for at koebe oekologiske bleer.

Mvh. tanja

Hej.
    Vi skal bruge stofbleer og det er jeg meget spændt på! Vi kan simpelthen ikke holde tanken ud om 1 ton affald lige ud i naturen, bare fordi det er nemt og bekvemt.
    Har tænkt os at købe gennem http://www.naturebaby.dk

Katrine

sweetie19sweetie19
    Medlem

http://www.slyngebarn.dk er der et genbrugsbleforum. Der er anmeldelser og en masse links og gode råd at hente. Man skal bare sende en pm til en admin for at få adgang. *S*

Helle

tanjathaitanjathai
    Medlem

Hej
    Tak for svar og links.
    Jeg vil gaa igang med at tjekke dem 🙂
    Mvh. tanja

BeagleBeagle
    Medlem

I Danmark er der ingen fordel i at bruge stofbleer. Derimod er det en fordel at bruge dem i Holland, hvor min mand kommer fra. Der kan man melde sig til en ordning hvor de kommer og afhenter de brugte bleer, afleverer nye og således igen efter aftale. Ergo er der en kæmpevaskemaskine der sørger for mange bleer bliver rene på EN gang = vandbesparende osv.

Når vi er i Holland, skal jeg dælme sørge for at have bleer nok med for engangsbleer, dem er der langt i mellem (skal lede længe efter dem og så er de hundedyre !!!).

Hvis der er nogle der går og tænker på at starte en selvstændigt virksomhed, så tænk lige på en stofbleservice aka dem de har i Holland (jeg kan smide links ind).

Det med røde numser har jeg aldrig set/hørt om fra mine hollandske svigerinder,veninder.

Beagle, som skal se ER nu !

Anonym
    Gæst

Hejsa

Jeg er lige på besøg fra November, men vil lige give mit besyv med her, da jeg har været i de samme overvejelser vedr. om jeg skulle købe engangbleer eller satse på stofbleer.
    Jeg læste i den forbindelse en undersøgelser, som jeg altså ikke lige kan huske hvor i kan finde, men den konkluderede, at den miljømæssige belastning ved brug af stofbleer er den samme som ved engangbleer, idet der ved stofbleer skal bruges vaskepulver og energi på at gøre dem klar på ny. Undersøgelsen pegede på, at det mere skulle være en smagssag hvad man ville vælge, men pegede yderligere på, at der er en øget tendens til rød numse ved brug af stofbleer.

Alt i alt synes jeg egentlig at alt pegede i engangsbleernes favør så det har jeg valgt at bruge når bebs kommer 🙂

Hej hej igen

Carina 35 + 4

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.