Fly med baby

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    zupsanzupsan
    Medlem

Min yngte datter – var også 3 mdr, da vi fløj til Tennerif i januar. Der var heller ingen problemer!

Prøv at hør lægen, eller Jm, måske de kan anbefale noget!

Susan 27+0

syseniasysenia
    Medlem

Hej igen

Undskyld, at jeg bliver ved at væve i det med rejserne. Men Jeg vil høre, om I ved, hvor gammel man anbefaler at et spædbarn skal være, før man flyver med det?

Hos Sterling siger de, at det er op til forældrene. Jeg har dog ikke kunnet finde ret meget information om det på nettet. Læste vist et sted, at barnet helst skulle være over 1 uge gammel. Ved I hvorfor? Og har I prøvet at flyve med helt små børn?

Tænker igen lidt på den juleferie i Nordjylland… – hvis bare jeg var sikker på, at baby kom ud d. 4. december 🙂

KH Margit 30+2

kaj1973kaj1973
    Medlem

Synes det må være op til jer selv at vurdere når baby først er kommet ud. Kommer jo også meget an på hvordan barnet er.
    Min yngste søn var 3 måneder da vi fløj til Gran Canaria, så han var jo selvfølgelig noget ældre. Men jeg synes det gik nemt og smertefrit trods det at man ikke sådan kan vade frem og tilbage. Vi sad helt forrest i flyet, og der havde personalet så påhæftet en lift på væggen lige foran os, så det var nemt når han skulle sove. Ellers skal du sidde med baby under start og landing, og der skal pjevs sutte – enten på bryst eller flaske (for at udligne øretryk)
    Jeg synes du skal tage chancen hvis ellers baby er nem nok, der er trods alt grænser hvor lang tid det tager i en flyver, modsat togturen som jo er på omkring de fem – jeg skulle i hvert fald ikke nyde noget af en togtur i juletiden, oplæsset med baby, kufferter og pakker.
    Det var bare lige mine tanker 🙂 Håber i finder ud af og baby ser dagens lys omkring terminen

Karin 39+1 (på besøg fra oktober)

flissiflissi
    Medlem

Hvis flyselskabet ikke siger noget til det, vil jeg da bare sige, se at få købt billetterne! Så længe, barnet er helt lille, sover det rigtig meget, så det opdager formentlig aldrig selve flyveturen. Jeg ville ikke have skrupler ved at flyve med et spædbarn.

Jeg hørte på et tidspunkt, at det kunne være en fordel at barnet suttede enten på sutten eller ved brystet, når man letter og lander, for så får det ikke propper i ørerne. Har dog ingen erfaringer i den retning.

Lisbeth 27+4

BeagleBeagle
    Medlem

Albert var 1½ uge gammel da jeg fløj med ham for første gang til Holland. Der var ingen ben i turen, dog skal man være forberedt på evt. forsinkelser, det kan trætte rigtig meget.

Det er nemt at flyve med små babyer, ja små børn er nemme at flyve med. Dog på langdistance, skal man overveje at bestille en “krybbe” i god tid, så armene kan hvile sig lidt.

Dog har jeg oplevet super service hver gang jeg har fløjet med Albert (jeg tror vi har fløjet omkring 50 gange i 3 år) og tit får vi en række med 3 sæder til at brede os på. Dog kun hvis der er plads i flyet.

Jeg ville ikke tøve et eneste sekund ! Fly fremfor bil, når baby er så lille 🙂

Knus,
    Beagle, 30+4

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.