Babys seng i den første tid? Lift, vugge, tremmeseng eller?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Babys seng i den første tid? Lift, vugge, tremmeseng eller?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle i tykke damer derude ;-D
    Som førstegangsmor er jeg lidt i tvivl om, hvad den lille helst skal sove i den første tid. En lift på gulvet kan vel give træk. En almindelig tremmeseng er vel for stor. Skal man så have en særlig babyseng/vugge til den første tid?
    Nogen erfaringer derude?
    Kh. Lotte (23+6)

Anonym
    Gæst

vi har også en vugge der går i arv, så den kommer vi til at bruge… ellers ville jeg bruge tremmesengen. den kan man få nogle puder til som man lægger hele vejen rundt så føles den ikk så stor.. dem har vi nemlig… det mærke hedder baby dan, og det er bare nogle lange skumgummi puder, der er 2, så de dækker jo hver halvdelen og så er der et betræk til… det tror jeg at jeg ville gøre men man kan jo evt bruge puder og dyner…
    har selv været meget i tvivl da det også er mit første… men tror jeg bliver glad for vuggen..
    håber det kunne bruges
    Sanne 27+3

alfdyralfdyr
    Medlem

Hej Lottemor

vi har en vugge der går i arvså den kommer vi ikke udenom. Ellers ville jeg have lillebror i liften nede i tremmesengen indtil han bliver lidt større..

Tine

HarevejHarevej
    Medlem

Hej, vores den første sov i sin lift midt i dobbeltsengen i den første tid efter fødslen og indtil vi fik lejet en vugge. Det samme har vi valgt at gøre denne gang.
    Fx. Lejer Kære børn vugger ud, priser fra 299,- for 4 mdr. derudover skal man så købe en madras til ca. 250,-
    som regl har de vugger hjemme, men for at være sikker har vi reserveret en til slut nov.
    Henriette 29+2

Anonym
    Gæst

Nu ved jeg jo ikke hvor meget træk der er i jeres hus?*S* men her var det ikke et problem at have ham på gulvet i liften. Senere satte vi liften op på to stole, som stod ved siden af hinanden, med ryggen væk fra sengen, så når jeg sad op var liften lige i den rette højde. Tilsidst kom han over i tremmesengen med sengerenden på tværs af sengen, det fungerede også fint. Havde sørget for at få en af de tremmesenge som kan indstilles i højden, det var guld værd! Men ingen vugge her, ærlig talt mener jeg at det er spild af penge, men I finder hurtigt en løsning der fungerer for jer, det er jeg sikker på.

Hilsen
    Nina,28+1 og 12 uger igen!

PletmorPletmor
    Medlem

Hejsa.

Vores søn sov i liften ved siden af sengen det første stykke tid. Det var meningen han skulle sove i liften nede i træmmesengen så han kunne føle sig tryg, men det blev hurtigt lavet om da jeg ikke kunne nå ned til ham fordi jeg havde fået kejsersnit og såret gjorde ondt + sengen kun kunne indstilles til nederste niveau.
    Så har man ikke en vugge er liften en lige så god løsning syntes jeg.
    Knus Janni 27+5

Majse08Majse08
    Medlem

Dengang jeg fik Emil havde vi fået en tremmeseng… Der rykkede vi bunden op så man ikke skulle bøje sig for meget ned .. 🙂
    Og liften stod deri…

Denne gang får vi måske en vugge (en af de der halvmåne-formede man kan spænde fast på dobbeltsengen) af Jimmi’s forældre.. Men ellers bruger jeg samme koncept igen…

Majse 27+3

Anonym
    Gæst

Hej

Vi (jeg) har planer om, at den gamle ?arve vugge? skal stå i soveværelset den første tid. Den kan vi så bruge om natten.

Der ud over skal vi have en lift til barnevognen til at sove i om dagen ude/inde.

Til sidst vil vi købe en billig (299,- kr.) tremmeseng i IKEA, som har fået gode karakter i tænk. (Sniglar ? http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00115751)

I starten vil tremmesengen nok stå i stuen med bunden hævet, så kan baby sove/lege der hævet over trækken fra gulvet og samtidig følge med i hvad der sker. En ide jeg har fået fra min veninde, som fik rådet af sin sundhedsplejerske.

Mvh
    Kaf (24+6)

skrubzskrubz
    Medlem

Hej,

Vi låner en Baby-bay seng (sådan en vugge som kan spændes på vores seng) af minveninde, da deres er ved at være for stor til den. Hvis ikke vi havde gjort det, havde vi nok ladet lille putten sove i enten liften, eller tremmesengen med puder osv i. Synes ikke der er grund til at investere i en vugge, da de hurtigt vokser ud af den.. Hvis det trækker så stil den højere end gulvet – som tidligere foreslået!

Held og lykke med projektet 🙂

Sarah 26+1

Anonym
    Gæst

Vores lille pige skal sove i sin lift i tremmesengen. Det gjorde vores første også, og det fungerede rigtig godt. Han blev tryg ved tremmesengen fra starten af, og da han blev for stor til liften, var det ikke den store voldsomme overgang for ham. Tremmesengen kan indstilles i to højder, så vi ikke skulle bukke os ned for at få fat i ham. Han kom på eget værelse, da han var 5 måneder – tremmesengen var hans trygge base. Vi har en rigtig fin vugge i familien, men vi vælger alligevel den anden løsning 🙂
    Venligst Hellou (26+1)

flissiflissi
    Medlem

Vores børn har sovet i liften i tremmesengen til at starte med og er så rykket ned i tremmesengen, når liften er blevet for klejn. De er begge blevet flyttet, da de var ca. 6 uger, for jeg syntes, de skulle have plads til at ligge med armene ud til siderne.

Lisbeth 25+0

ksmoderksmoder
    Medlem

Vores søn sov i liften i tremmesengen, og lå en del i ores seng. Men denher gang har jeg købt en brugt babybay seng (575 KR), hvor babyen skal ligge de første par mdr.

ksmoder uge 27 i dag 🙂

Anonym
    Gæst

Hejsa!

Vi har købt den fineste seng fra Stokke til Marcus, men den virker aaalt for stor til den lille mand. Derfor bruger vi nu flittig hans lift hvor han tydeligvis sover godt i… 🙂

Så jeg vil anbefale liften, den er jo tilpas lille til baby og giver nogle trygge rammer til den bette!

Kh. Melanie & Marcus (lidt over en måned!)

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Vil helt klart foretrække en vugge…sidst have vi vores datter i lift og den stod så i tremmesengen…der gik dog ikke lang tid før hun lå fast i vores seng…

Vi er også så heldige at have en arvet vugge i familien… den er jeg ved at sætte i stand, hvilket bare er hyggeligt!!! Ellers havde jeg nok også købt en vugge til baby (evt. brugt)

Novembermor
    27+3 (Skal føde ved kejsersnit 38+0)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.