1 mdr siden, psykolog og mens – et lille hej fra mig.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 1 mdr siden, psykolog og mens – et lille hej fra mig.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    AnjademantAnjademant
    Medlem

Hej Majken
    Hvor er det sjovt at du lige skriver nu – for jeg har netop skrevet til min søster på mail om jeres historie, og hvor jeg skrev at jeg håbede at solen ville skinne lidt på jer i de her dage SS
    Men det gør den vist. Dejligt at i er kommet godt i gang hos psykologen det er virkelig et godt skridt at tag.
    Og super skønt med jeres tiltag til at bevare lille Lærke hos jer.
    Her går alt planmæssigt, der er kun 14 dage til vi får at se om det er en lille Viktor eller Lærke vi venter os. Det er måske det med navnet der gør at jeg følger ekstra godt med hos jer… jeg ved det ikke.
    Nå men du fik en lille sludder for en sladder her på morgenkvisten, jeg har lige nydt en bid hjemmebagt brød sammen med min datter Laura på 4 det er skønt med mine stille morgner… møder altid kl 11.30

Knus Anja

majken1978majken1978
    Medlem

ja idag (onsdag) var så dagen hvor vi skulle starte til psykolog.

Jeg havde ikke bidt mærke i datoen før vi kom ned til hende og hun begyndte at spørge ind til det. Nicolai sagde, ja det er faktisk præcis en måned siden hun blev født, tænk engang allerede.

Vi talte om hele forløbet, hvad der var sket og alt det, og det havde vi så 1½ time til. tiden fløj afsted men vi fik talt en masse.
    det var meget behageligt og psykologen er utrolig behagelig.

Hun fortalte os, at hun fornemmede vi passede godt sammen som par og den måde vi havde håndteret det hele på med Lærke og Natasja var helt rigtig, lige efter bogen.
    Det var vi jo glade for at vide.

Hun sagde, I har skulle klare nogle ting i en rækkefølge.

Først Lærke
    Så Natasja
    og til jer selv.

I har klaret de 2 første punkter, og I skal nu igang med jer selv.
    Vi skal afsted allerede på onsdag igen hvor vi skal tale om konflikter, hvordan vi undgår dem og kommer de, hvordan vi håndtere dem. Samt at vi skal tale om, hvordan vi reagere forskelligt bla mht sex. Det var helt normalt at jeg reagerede sådan som jeg gjorde……………og så måtte vi lige huske på, at det kun var 4 uger siden.

Efter vi havde været til psykolog, tog vi ned i byen. Jeg skulle hente min halskæde som jeg har fået af Nicolai (med Lærkes navn indgraveret). Vi gik også ind og købte nogle kondomer, så NÅR vi nåede dertil at ville være sammen, så brugte vi beskyttelse, så det ikke var med henblik at lave en ny baby, men kun være der for hinanden.
    Senere på eftermiddagen, skulle Nicolai ned og have lavet en tatovering (nu har han taget sig sammen i 2½ år). Den blev super flot. Der står Natasja (med en fin lille detalje – prinken over j´et er et hjerte) og Lærke. Ud for Lærke er der så et lille kors som symbol. På den måde har vi begge noget af Lærke hos os.

For at det ikke skal være løgn, fik jeg også mens idag. Kun 15 dage efter jeg stoppede med at bløde efter jeg fødte, lidt mærkeligt og føles underligt.

Men ellers har jeg nogle gode dage i øjeblikket. Vi tænker selvfølgelig stadig meget på Lærke og hun fylder stadig meget. Men der går flere dage hvor vi tænker på hende med glæde og varme end med tristhed.

Håber I alle har det godt. Jeg følger skam stadig med på sidelinjen selvom det gør lidt ondt. I er jo der hvor jeg BURDE være. Men det kan jo ikke være anderledes.

Men det varmer med alle de hilasner jeg/vi får. I er helt unikke alle sammen at I ved det 🙂

Hilsen
    Majken

majken1978majken1978
    Medlem

nogle gange er verden et lille sted.

Jeg er glad for så mange hører vores historie, det gør måske at man vil reagere anderledes i andre situationer eller ved hvordan man skal støtte i nogle. Og ja solen skinner idag hos os – tak for det.

Elsker jeres navn 😉 og ja det er måske derfor du følger mere med *ss*

Dejligt med stille morgener, det må være lækkert.

knus

skrubzskrubz
    Medlem

Hej Majken,

godt at høre fra dig.. og godt at høre at det går fremad. Det lyder godt med den psykolog – godt i får snakket alt igennem, så I kan komme videre med livet..
    Lille LÆrke vil altid være hos jer, og sikke en fin måde i hver især har fået et symbol på jeres kærlighed og savn til hende!
    Har tænkt meget på jer, og håber at i har kræfter til at fortsætte med at være gode ved hinanden og for Natasja som også har behov for jer.. Sender jer alle mine bedste tanker og knus!

Kan godt forstå at det var underligt at få mens så hurtigt efter, men kroppen har åbenbart helet sig – så det er et eller andet sted positivt at den allerede er tilbage i rytmen igen.

Håber du stadig kigger ind på siden og siger hej, så vi kan høre hvordan det går med dig!

De varmeste tanker herfra

Sarah

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Hej Majken

Skønt at du lige kigger forbi og fortæller at livet trods alt går videre. Har tænkt meget på jer og det som i gik gennem, håber snart lykken smiler til jer igen.

Knus Lene

Gina29Gina29
    Medlem

Hej Majken har kun fulgt med på jeres oplevelse på sidelinien. Jeg synes det er flot du skriver så åbent om det og det var en sød måde at holde mindet ved live i på hver jeres måde.

🙂 Gina

Anonym
    Gæst

Hej Majken

Det er bare godt at høre at I er igang med at passe på jer selv.
    Jeg genkender fuldstændig nogle af de der følelser, “gud er det allerede en måned” og at være der for hinanden.
    Det er så svært at slippe terminsdebatten men samtidig gør det forfærdelig ondt(jeg følger stadig april07*S*)

Jeg har siden vi mistede vores pige været i kontakt med nogle journalister og for tiden er der en(Rikke) som gerne vil høre de forskellige familiers historier. Du bestemmer selv hvor langt du vil gå. Hvis du vil snakke med hende har jeg mail og telefonnummer på hende….

Send mig evt. en mail på nonsi25@gmail.com, og det gælder selvfølgelig også jer andre der har været gennem kromosomfejls”valget”.

Mange hilsner og godt at høre fra dig
    Nina

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.