Nervøs for scanning imorgen :o(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Nervøs for scanning imorgen :o(

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    ksmoderksmoder
    Medlem

Jeg skal have en vækstscanning imogen, og bagefter til samtale om kejsersnit (pga jeg fik kejsersnit sidst, og at de ik er sikker på at der er plads).
    Glæder mig selvfølgelig til at se min lille dreng, men er samtid også nervøs for det. Jeg har mareridt om det om natten, tænk nu hvis der er noget galt…

Håber bare jeg kan føde normalt, kan ik rigtig overskue at være indlagt i 5 dage bagefter, synes det er lang tid jeg skal være væk fra min søn på 3 år.

ksmoder 27

BeagleBeagle
    Medlem

Jeg er også nervøs hver gang jeg er til vækstscanning, tænk hvis de NU dennegang finder et eller andet der er galt. Men det er vist sundt med en lille snert af nervøsititet og det med mareridtene kan jeg kun nikke genkendende til. Har indimellem nogle ret fjollede sindssyge drømme hvor jeg føder en flodhest (min mands kælenavn er Nilpaard (flodhest)). Og hvor jeg føder svømmende i Nilen (har aldrig været i Ægypten).

God tur imorgen og jeg er sikker på bebse har det supergodt og lægerne vil dit bedste 🙂

Mange knus fra
    Beagle, 28+0

flissiflissi
    Medlem

Se din frygt i øjnene i dagtimerne! Hvis du støder nervøsiteten fra dig, rammer den dig som mareridt om natten i stedet. Det lærte jeg, da jeg bearbejdede min første fødsel.

Ved at tænke videre på “hvad-nu-hvis?”, nåede jeg omkring nogle vilde worst-case-scenarier, men selvom jeg har en livlig fantasi, var det egentlig ikke så slemt, når jeg først nåede dertil.

Jeg håber for dig, du kan føde normalt. Jeg prøvede at føde nr. 2, selvom der var tvivl, om der var plads. Den første sad fast i bækkenet og blev født ved akut KS. Det endte med et akut KS anden gang, pga. leverpåvirkning og det var virkelig hårdt at komme hjem til en 2-årig med en nyfødt og et hul i maven.

Når det er sagt, er jeg helt afklaret med et planlagt KS denne gang. Vaginale fødsler er afprøvet uden held og jeg ser frem til en rolig, kontrolleret familieforøgelse denne gang.

Pøj pøj i morgen! Jeg er sikker på, alt er vel. 🙂

Lisbeth 25+0

FruTillingFruTilling
    Medlem

Hej Ksmoder!

Selvfølgelig er der ikke noget som helst galt – din dreng har det helt sikkert fint inde i din mave 🙂
    Jeg drømmer også de mærkeligste ting om natten og får de sorteste tanker om dagen, når jeg syntes der går for længe imellem at jeg mærker liv. “Tænk nu hvis den er så stille fordi den er hæmmet i sin udvikling”, “Tænk nu, hvis den virkelig ikke ER sund og rask”, “Tænk nu, hvis den kommer noget til mens jeg bærer rundt på den – eller under fødslen”

Mht. kejsersnit – er det så ikke fint at det bliver planlagt og du får lavet et aftalt forløb, så du kan være helt med på, hvad der skal ske og hvornår? Så har du da i det mindste en chance for at få planlagt dig lidt ud af hverdagen op til og efter….

Glæder mig til at høre om din vækstscanning i morgen!
    Vi skal til 3D på torsdag og jeg bliver også ramt af de “sorte” tanker ind i mellem – men glæææder mig alligevel. For i mit rationelle sind ved jeg godt at det er min hjerne der spiller mig et pus…

//Anne
    27+3

FruTillingFruTilling
    Medlem

Hej Ksmoder!

Selvfølgelig er der ikke noget som helst galt – din dreng har det helt sikkert fint inde i din mave 🙂
    Jeg drømmer også de mærkeligste ting om natten og får de sorteste tanker om dagen, når jeg syntes der går for længe imellem at jeg mærker liv. “Tænk nu hvis den er så stille fordi den er hæmmet i sin udvikling”, “Tænk nu, hvis den virkelig ikke ER sund og rask”, “Tænk nu, hvis den kommer noget til mens jeg bærer rundt på den – eller under fødslen”

Mht. kejsersnit – er det så ikke fint at det bliver planlagt og du får lavet et aftalt forløb, så du kan være helt med på, hvad der skal ske og hvornår? Så har du da i det mindste en chance for at få planlagt dig lidt ud af hverdagen op til og efter….

Glæder mig til at høre om din vækstscanning i morgen!
    Vi skal til 3D på torsdag og jeg bliver også ramt af de “sorte” tanker ind i mellem – men glæææder mig alligevel. For i mit rationelle sind ved jeg godt at det er min hjerne der spiller mig et pus…

//Anne
    27+3

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Jeg håber, at jeg kan komme hjem tidligt…min veninde kom hjem på 3. dagen efter akut KS, så jeg håber og tror 🙂

flissiflissi
    Medlem

Jeg var hjemme 36 timer efter mit første akutte KS, men anden gang valgte jeg, pga. den 2-årige derhjemme, at blive en dag mere.

Det kommer helt an på, hvordan du selv har det! 😉

Lisbeth 25+0

Anonym
    Gæst

Håber at din scanning er gået som den skulle, eller rettere: er ikke i tvivl om at alt er i den skønneste orden.
    Omkring det der med at være væk, så er det altså ikke så slemt når det kommer til stykket. Jeg er ofte afsted i to til tre dage med arbejdet og selv om jeg savner min 3 årige dreng, er det nu rart at vide at huset kan fungere uden mig*S*
    Jeg fortæller ham det gerne to dage før og igen dagen før, at “mandag skal jeg til Korsør og sove og at jeg ringer og siger godnat og at jeg elsker ham meget højt” osv….
    Efterhånden er der dage når jeg ringer hvor han ikke lige har tid til at snakke eller lignende. Faktisk er det mere hårdt for mig end for ham*S*
    Som jeg kan se er det også mest dit eget savn du er bekymret for? Men han kan jo komme på besøg hver dag, og faktsik er det nok helt fint at du og baby får lidt tid for jer selv til lige at finde hinanden. Sådan tænker jeg ihvertfald, hvis jeg var i den situation.

Mange hilsner
    Nina, 28+2 der har lært at det ikke hjælper at være nervøs og bekymret(eller prøver på det*S*)

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

hvordan gik det?
    mvh charlotte

Anonym
    Gæst

Håber bare at han har lagt lidt klemt, så han slipper for at skulle opereres.

ksmoderksmoder
    Medlem

Jeg blev scannet i Holstebro kl 9 – Scannings jordemoderen synes hovedformen var lidt aflang og flad ovenpå (det kunne vi godt se), Jeg blev scannet i lang tid hvor hun målte og tjekkede alt mulig. Bagefter var jeg til samtale ved lægen, som mente det var bedst at sende mig til Skejby.
    Vi kunne heldigvis få en tid med det samme. I Skejby blev jeg scannet af overlægen + der også kom en anden læge ind og så med. De målte alt. Hjernen og alt andet ser heldigvis normal ud.

De mener at det kan være ved fortalerne, de bløde punkter – forest i kraniet der allerede er vokset sammen. De er ikke sikre. Det kan også bare være babyen der har lagt lidt klemt, og så retter det sig ud af sig selv…
    Men jeg skal til en mr scanning inden for 14 dage. Og hvis det er som de tror, skal jeg føde ved kejsersnit på Skejby, og babyen skal så opereres. Og jeg vil blive fulgt nøje af Skejby gennem resten af graviditeten.

Babyen er nok knap så køn når han kommer ud, men vil heldigvis komme til at se normal ud. Og vigtigst af alt, Han vil være normal. Det er ikke noget hjernen tager skade af. Det var nok det jeg frygtede mest – at få at vide, at mit barn ville være hjerneskadet.

ksmoder 27+1

LeneNiel1LeneNiel1
    Medlem

Hej KSmoder.

Håber som Lauramor at det er fordi han har ligget lidt klemt derinde.
    Men egentlig rart at de nu er superopmærksomme på dig resten af vejen når nu mistanken er plantet.
    Skal selv til vækstscanning d. 18 og kan heller ikke se mig helt fri for nerver..
    Knus Lene

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

okay må ikke værer så rart, men godt de er så obs. på det nu.
    jeg skal selv ind til vægtscanning den 24 og er meget nervøs håber bare alt køre som det skal og at min moderkage ikke danner blodpropper igen.
    mvh charlotte

Hansen1412Hansen1412
    Medlem

Det var da træls for jer… Vil nare fortælle at min bror er født med sammenvoksede fontanelle, han blev opereret med det samme og har ingen gener af det og det er altså 25 år siden, mon ikke endda de er blevet bedre i alle disse år??? Håber da for jer, at han bare har ligget lidt klemt, der begynder jo at blive lidt klemt i den et-værelset…

Hansen 26+4

Majse08Majse08
    Medlem

Puha ja det er aldrig sjovt sådanne beskeder – Men håber at han har ligget lidt klemt .. – Det gjorde min venindes dreng – Han er idag velfungerende og snart 4 år .. Dog er hans hovedform stadig lidt fldt i toppen, men ikke noget man ligger mærke til når han har frisure… 🙂

Jeg skal selv til vægtscanning på mandag – er spændt på at se hvad de siger – for til 3-4D scanningen den 31.8 var han lidt større end gennemsnittet – så er spændt på at se om det er holdt stik… 🙂

Held & Lykke med fremtidige scanninger..

Knus Majse 27+5

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.