Fødselsforberedelse ? Hvornår?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Fødselsforberedelse ? Hvornår?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg er bare lige ved at gå i panik. Er jeg mon for sent ude, selvom jeg kun er 24+4?

Går i til fødselsforberedelse? Hvornår begynder/begyndte i?

Er der nogen som ved noget om fødselsforberedelse i Rebild/Hobro/Aalborg området?

Jeg håber, i kan fortælle mig noget, da jeg som uvidende førstegangsfødende gerne vil af sted. 🙂

Mvh Kaf (24+4)

Lunte78Lunte78
    Medlem

Jeg har ikke kunnet finde noget, men er også lige begyndt til gymnastik. Jeg går lidt ud fra, at når man ikke får det tilbudt, så er det nok fordi man ikke behøver det.
    Så jeg går til gymnastik, hvor man bare får rørt kroppen – altså ikke fødselsforberedende på den der puste – stønne måde man ser i TV, men kun muskelforberedende.
    Derudover skal jeg på rundvisning på fødegangen, hvor der også bliver afholdt tre forskellige foredrag om fødslen.
    Og jeg var til min første gymnastiktime i tirsdags.
    -Kristina 28+3

Anonym
    Gæst

Jeg tror, det er meget individuelt, hvorvidt man har brug for fødselsforberedelse eller ej. Da jeg var gravid med min den første, læste jeg mig til en del samt hørte en masse fra veninder og søstre. Vi valgte dog alligevel at tage et kursus, hvor min mand kunne være med. Det var dyrt – ca 900 kr for 6 gange, men det gav ham rigtig meget – måske lidt spild af penge for mit vedkommende. Jeg ved ikke, hvordan det er i Ålborg – om I får noget gratis – oftest er det jordemoderen, der fortæller én den slags – måske du kan prøve at høre hende ad? Ellers er der forskellige former for forberedelse – både gymnasik, svømning, yoga, samtaler med jordemoder i grupper etc.
    Held og lykke med det – og jeg synes bestemt ikke, at du er for sent ud. Det kan være svært at forholde sig til det, hvis der stadig er for lang tid til terminen.
    Venligst Hellou (25+6)

HarevejHarevej
    Medlem

Har lige været til JM for 2. gang (den der ligger ca. 29+) hun spurgte om jeg ville gå til fødselsforberedelse. NB: Det var første gang jeg hørte om det i dette forløb, så nej jeg tror ikke at du er for sent ude.
    Der findes mange forskellige tilbud ud over jordemoderen, prøv fx. FOF eller spørg div. fitnescentre om de har noget.
    Kan varmt anbefale fødelsforberedelse i varmt vand.
    Henriette

Anonym
    Gæst

min spurgte om jeg ville afsted og sagde ja ja, da jeg troede det ville blive mere spændende end det blev..
    men der sad nogle som var sat til sidst i sep og det var deres første og eneste omgang. tror det er forskelligt fra by til by.
    sanne 27+1

på Frederiksberg er der gennem ens jordemoder tilknyttet fire gange fødselsforberedelse og en video aften. Jeg har endnu ikke været afsted, den første gang for mit vedkommende er her slut september, så ved endnu ikke hvordan det er. Det jeg synes er rart er at det er den jordemoder, man er tilknyttet man går hos 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.