Autostol: Recaro, Maxi Cosi eller Rømer????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Autostol: Recaro, Maxi Cosi eller Rømer????

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    flissiflissi
    Medlem

Jeg har brug for jeres erfaringer!!

Vi skal have en autostol 0-13 kg. og efter at have læst tests, er vi blevet enige om, at det skal være Recaro, Maxi Cosi eller Rømer.

Sidst lejede vi, men denne gang er planen er, at købe en nyere, brugt stol. Så sælger vi den eller forærer den til noget familie, når Blob rykker op i 9-18 kg.-stolen. Her har vi en god Maxi Cosi og er ligeledes godt forsynede, når vi når til 15-36 kg.

Hvad er jeres gode og dårlige erfaringer med de 3 mærker af autostole? Er der i det hele taget nogen forskel?

Lisbeth 25+0

wexoebabywexoebaby
    Medlem

vil sige at det kommer lidt an på hvilken bil I har…
    De forskellige stole sidder forskellige i bilerne og man skal vælge den der passer bedst…

Vi skal have en Maxi Cosi Capriofix, den fikseres til sædet / bilen med isofix beslag – man det findes kun i nyere biler…

Stolen er hermed forankret i bilens karrosseri og ikke kun med selen – er det mest sikre på markedet…
    Tænk – forbrugerbladet, har lavet en test af autostole for ikke så længe siden, kig evt. på deres hjemmeside…

Kristina 28+3

MilleklitMilleklit
    Medlem

Vi har overvejet at købe en maxi cosi…den er rigtig lækker synes vi. Vi har dog ikke isofix i vores bil, selvom den er forholdsvis ny, men den kan også bruges med tre-punktssele….

Mille 30+3

PentonellaPentonella
    Medlem

Hejsa.

Jeg vil bare lige sige at HVIS bilen er fra før 2002 (ca.) så kan man ikke bruge isofix-beslaget optimalt for så har bilen ikke monteret beslagene som skal bruges til at holde det på plads.
    Det er i hvert tilfælde den besked vi har fået i babysam.

Knus Anja. 26+0

JustQJustQ
    Medlem

jeg har en til salg,står som ny til 550 kr,jeg har brugt selen og det er nemt at montere,og skulle man have en nyere bil kan en base købes

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.