hmmm

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    l8sbabyl8sbaby
    Medlem

lidt mærkelig, han har været meget stille siden i går aftes. kun givet et par puf i ny og næh. hvad skal man gøre ?over vejer lidt og ringe til fødeafdelingen og spørge dem til råds. der begynder jo en masse tanker har han det nu godt og sådan, men håber jeg godt nok han har.
    andre der oplever de meget stille dage?
    mvh charlotte 26+1

dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

I sidste havde jeg et par dage, hvor jeg næsten ikke mærkede ham…højst er lille puff en gang om dagen. Men nu er han kommet total meget igang igen, så er helt rolig. Efter hvad jeg lige kan huske med vores datter, så husker jeg det som at jeg ikke mærkede hende hver dag, og kan huske, at jeg flere gange var nødt til at puffe til maven for at mærke hende…Et godt råd er, at drikke noget rigtig kold, så får man som regel en reaktion 🙂

Anonym
    Gæst

Havde ligesådan i går…. Da jeg kom til aften kunne jeg kun huske en enkelt gang i løbet af dagen hvor jeg havde mærket et lille puf, så da kl. blev 21:00 blev jeg bekymret. Bebsen har haft en fast rytme hver dag. Jeg mærker ham hver morgen inden jeg står op, omkring frokost tid, efter aftensmad og især når jeg går i seng. Jeg gik i seng og mærkede efter, puffede til maven, drak noget koldt. Alle de tips jeg nu kender. Men intet. Så kom manden efter en halv time og lagde en meget kold hånd på, og så kom et puf indefra. Nøj hvor var jeg lettet. Var tæt på at ringe til fødegangen for at få en scanning eller høre hjertelyd. Lige så stille tog det til, og i dag er bebs tilbage i rutinen. Nøj, hvor kan man køre sig selv op… Men tror at det bare er vores moderinstinkt der råber til os. Og en reel bekymring kan de ikke blive sure over på fødegangen.

Anja 26+3

Anonym
    Gæst

Jeg har også flere gange haft stille dage. Tror det er hvis han vender med ryggen ud af, så kan han nemt sparke uden at jeg kan mærke ham. Men er du nervøs, så synes jeg at du skal ringe til FG for lige at høre om de ikke kan tjekke dig.

Gina29Gina29
    Medlem

Kan sagtens sætte mig ind i din bekymring, men er der ikke også noget med jo større de bliver jo mere stille bliver dagene også… Jeg håber at du kan finde lidt ro i de godt svar de andre har leveret.. Ellers heller ringe en gang for meget end for lidt til JM eller lægen hvis det er…

Gina

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Sådanne dage har jeg også. Bliver virkelig bekymret når det sker, for bebs har efterhånden en ret fast rytme, men som regel, lige som jeg bliver aller mest nervøs, så får jeg lige et lille puf derinde fra, nærmest som om den vil fortælle at “jeg er her altså stadig” :o)

Håber snart du mærker den igen…

Knus Sarah 24+2

Anonym
    Gæst

Det samme her. Vi er også inde i en stille periode. Måske har hen vendt sig og sparker i en anden retning. Jeg får jævnligt et lille puf, men ikke så vildt som jeg plejer. Så længe jeg mærker ham er der jo liv i ham. c”,)
    Skal til JM på torsdag, så får jeg vel hørt hjertelyd.

Mette26+4

FruTillingFruTilling
    Medlem

Hej Charlotte!

jeg var til JM igår og hun sagde at det først er i uge 28 at de forventer at man kan mærke bebs flere gange om dagen, så jeg ville ikke være bekymret!
    Men kan nu godt forstå det….

Min bebs er meget stille det meste af tiden, men har det skønt!
    Så jeg slår mig til tåls med at den ikke er hyperaktiv (mon ikke det kommer næste år ved denne tid?!?!)

//Anne
    27+5

skrubzskrubz
    Medlem

Jeg havde lige samme oplevelse fra i går til i morges.. jeg ringede til fødegangen på Hvidovre, og de bad mig komme ud til tjek i morges. Der var heldigvis fin hjertelyd, og hun spurgte om moderkagen sidder foran, hvilket den gør, og så smilede hun og sagde at han bare havde gemt sig indenunder den! Var super nervøs og fik også gejlet kæresten helt op.. Ville ikke gå og være nervøs – så hellere få en afklaring. Så ring derud og få lov at komme.. så kan du få ro i sjælen – der er helt sikkert ikke noget galt! 🙂

Knus
    Sarah 26+3

vibsepigevibsepige
    Medlem

Hej

Hvordan går det?

Kan huske, at jeg også havde stille dage i sidste graviditet – kender godt det med tankerne…. men når jeg så var tæt på at ringe til FG – ja så kom sparkene…

Håber alt er vel 😉

Vh Vibeke

AnjademantAnjademant
    Medlem

Kender i Paul Potts?? Det virker hos mig, baby er vild med ham når han kommer op i de høje toner, vildt sjovt vi hyggede os med at mærke spark igår aftes manden og jeg.
    Elllers prøv med isvand, og giv den lille lyst til at rumestere lidt rundt for at få varmen, de har det godt og afslappet og kan stadig væk være i den 1 værelses uden at mase for meget, bare vent til der bliver meget trangt så skal den nok lade dig mærke hvor den er.

Don´t worry

Knus Anja 25+3 og 3. gangs gravid *ss*

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

han sparker engang i mellem, men slet ikke så meget mere. Tror jeg vil ringe til lægen i morgen tidlig, bare for at få lidt ro på. begynder jo og tænke om det nu er galt med moderkagen igen eller hvad det nu kan være, man bliver da nervøs nu hvor han har haft sådan en fin rytme.
    mvh charlotte 26+2

Jeg havde en hel vild travl dag i går… Mærkede ingenting, da aftensmaden var lavet, spist og der var vasket op lagde jeg mig på sofaen i 10 min (havde 15 min til at holde pause i før jeg skulle videre) og det var helt vildt hvad der kom af spark og spjæt – lige som om den lille sagde: “Tak fordi du ligger stille mor, nu kan jeg begynde at bevæge mig… Jeg skifter lige side…” Det var skønt

Novembermor
    28+0 (i morgen)

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

jeg var ved læge i dag og det lille hjeret slog meget fint. så han mente det nok bare var fordi at den havde fået mindre plads at boldre sig på eller havde flytte sig på en anden måde. spurte til om det kunne værer pga. moderkagen men kunne han ikke svar på jp men sagde at der jo ikke var længe til scanningen den 24, se meget frem til den dag nu.
    mvh charlotte

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.