Kolbøtter, hoppe-ti-hop, spjæt eller ……

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2007 Kolbøtter, hoppe-ti-hop, spjæt eller ……

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    dizzilizzidizzilizzi
    Medlem

Hehe kan godt genkende det

flissiflissi
    Medlem

Nu er de fleste af os begyndt at mærke liv hver dag, men hvordan mærker I de små guldklumper?

Min første datter dyrkede aerobics i min mave. Nogle pænt hårde, men alligevel kontrollerede, systematiske stød på udvalgte steder. Nogle gange satte hun af på min blære med begge ben (sådan føltes det i hvert fald) og fyrede hovedet op i mellemgulvet, så jeg tissede et par dråber i bukserne og tabte vejret. Knibeøvelser var ikke nok til at stå imod den behandling. 🙂

Min anden datter var en vildbasse. Jeg var overbevist om, at hun var en dreng, for hun tampede mig så hårdt indvendigt, at jordemoderen mente, jeg havde blå mærker på indersiden. Hun var stærk, aktiv og voldsom. Min mave gav sig i diamentralt modsatte retninger og blev helt deform, når hun trænede derinde. Træningen gav pote, for da hun var en halv time, løftede hun hovedet og kiggede op, mens jordemoderen undersøgte hendes ryg.

“Blob” ligner ikke nogen af de andre. Den tapper nærmest indvendigt, som om den danser stepdans eller skyggebokser på mit maveskind. Jeg kan ikke lade være med at grine, når den går i gang og det gør den mange gange hver dag, bl.a. lige nu. 🙂 🙂

Lisbeth 22+0

frkRubinfrkRubin
    Medlem

hehe, kan genkende det, men her er det en blanding af det hele.
    Nogle gange er det mose mose mose, gør lige plads så min mave den spænder helt ud der hvor der bliver mast, andre gange er det, jubiii en hoppepude (min blære) og andre gange er det bare spark og slag alle steder på maven på en gang som om der bliver løbet rundt derinde. Det er lidt sjovt at mærke, men dejligt at der er liv :0)

Sarah 21+1

Anonym
    Gæst

Ja der er efterhånden godt gang i lillebror. Indtil nu har han mest sparket ned i bunden af min mave, men han må rullelidt rundt, for nu sparker han også oppe over navlen. Eller også er det fordi han strækker armene op og bokser lidt.
    Dejligt er det 🙂

Mette23+3

cleffecleffe
    Medlem

Sødt sødt:-) Her går det rimelig vildt for sig – den lille er simpelthen så vild. Fortalte det til min mor som blot mente det ikke var fra nogel fremmed da jeg simpelthen havde været voldsom aktiv dengang i tidernes morgen da jeg lå i maven. Min søster deriomd havde være stille og rolig og der var da dage hvor hun faktisk var bekymret for hende. Men har er der som sagt meget gang i den – kan stadig godt blive overrasker over de vilde spark og drejninger der kommer – ja for ikke at snakke om når der kommer en 180 graders eller mere:-)

Gitte 23+0

siflutsiflut
    Medlem

Ja, her hos “os” sker der ikke så meget – lille x bevæger sig faktisk stadig så lidt, at hvis det ikke var fordi det er 3. gang, så tror jeg slet ikke jeg havde lagt mærke til det…!

Det er lidt irriterende, og også lidt bekymrende, for nu har jeg jo fået det at vide med sukkersygen, så jeg kan ikke lade være med konstant at gå og spekulere…

Fra musikundervisningen i folkeskolen, kan I da huske det træinstrument med riller, som man skulle føre en pind henover? Mærkelig sammenligning, men NÅR jeg mærker baby, så er det den lyd/fornemmelse, jeg kommer til at tænke på…! 🙂

Knus fra Sigrid, 19+5

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

synes det er helt fantastisk de puf man får. min er meget aktiv hele tiden og tror tit den har hikke bla. lige nu. og så når hele maven bevæger sig det er fedt altså når man kan se det ude på. nogle gange kan det gøre helt ondt aktig. især når det er nede ved hoftebenet. jeg kan allerede mærke den meget over navlen faktisk ca. 3 finger over. da jeg sidst var inde til kontrol sagde jordmoderen også at min livmoder var størrer ind hvor langt jeg var henne.
    mvh charlotte 23+0

skrubzskrubz
    Medlem

haha… ja jeg kender det – og synes også det er super dejligt når junior sparker på livet løs. Nogle dage er han mega aktiv, og den står på kolbøtter og spark så det kan ses på maveskindet! Andre dage hopper han bare konstant på min blære (lidt irri) og jeg kan mærke at han vender og drejer sig derinde.. Det bedste er om aftenenn år jeg har lagt mig i seng… så kan far som regl mærke det også.. der står den på aftengymnastik for fulde gardiner!! tror han er et lille B mennneske som sin mor 😀

Knus
    Sarah 23+2

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.