Linea negra

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    flissiflissi
    Medlem

Har I andre fået den sorte streg på maven endnu?

Jeg fik den tidligt med de to første, men denne gang har den ikke vist sig – endnu da.

Lisbeth 23+0

zupsanzupsan
    Medlem

Nope og har aldrig (7-9-13) fået den – heller ikke i mine to andre graviditer. Underligt, hvorfor nogen får og andre ikke gør??? :0)

Susan 22+3

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

noop fik jeg heller ikke sidst. men har fået et fin lag dun på maven fik jeg også sidst og forsvinder heldigvis igen.
    mvh charlotte 23+6

Majse08Majse08
    Medlem

Nøøh her er den heller ikke kommet endnu.. Havde den med Emil…
    Til gengæld har jeg herremeget hår på maven … Helt gennemsigtigt dun agtigt…..

Men skirdt med om stregen kommer .. Den forsvinder jo igen.. : )

Majse 25+3

flissiflissi
    Medlem

Jeg ved heller ikke, hvorfor nogle får den og andre ikke gør…

Tidligere sagde man, at havde man den under navlen, ventede man en pige, mens det betød en dreng, hvis den også var over navlen. En god gammel skrøne.

Jeg er ligeglad med, om den kommer eller ej, men synes det kunne være pudsigt, hvis den lod være, for så har jeg prøvet alle 3 versioner (under, over-under og uden). 🙂 🙂

ATA2004ATA2004
    Medlem

Nope ingen endnu. Sidst fik jeg en, men jeg husker ikke hvornår…
    KH
    A-T

skrubzskrubz
    Medlem

Jeg har fået en man svagt kan ane… men den går ikke fra navlen og ned… faktisk den modsatte vej – fra navlen og op til under brystet! Det er ikke noget jeg lægger så vanvittigt meget mærke til.. det vist kun fordi sommer-kuløren er ved at forsvinde at den er blevet tydelig.

Det er noget underligt noget … Men ok, kan leve med den – hellere det end strækmærker der ikke forsvinder bagefter 😉

Sarah 24+1

Anonym
    Gæst

Nej heller ikke her. Har aldrig haft den.
    Har når jeg har været gravid faktisk altid haft en ret pæn mave uden strækmærker eller andet, men så har jeg tilgengæld blomkål på baller og lår 🙂

Mette 24+2

Anonym
    Gæst

Ja, men ikke meget tydeligt og nu kan jeg jo kun se den i spejlet, men den er der i hvertfald nederst på maven.

Nina, 26+2, tror jeg nok.

annoverannover
    Medlem

Så den lige i morges i spejlet, da jeg kom ud fra mit bad. Den er dog stadig svag, men hele vejen fra navlen og ned går der en lige lysebrun streg. Gad vide, om den bliver tydeligere?

AB 25+4

Gina29Gina29
    Medlem

Ja jeg har også fået den streg, dog ikke så tydlig.. Kan ikke huske hvordan den var sidste graviditet…

flissiflissi
    Medlem

Iiih, hvor fint! Den ser nu så fin ud på en flot gravid mave. 🙂 🙂

Lisbeth 24+0

Anonym
    Gæst

men kun svagt fra navlen og ned. I min sidste graviditet havde jeg den både over og under navlen. Omkring navlen var den meget bred og meget tydelig. Forsvandt helt bagefter. Jeg havde også ekstra pigment på halsen, mellem brysterne og under armene kunne man se, hvor jeg barberer mig. Ret træls, men det hele forsvandt bagefter. Kan dog ikke huske, hvornår den blev så tydelig.

Bingo (26+0, som tiden dog går)

BeagleBeagle
    Medlem

I min anatomibog etc. hedder den Linea Fusca og min overlæge kalder den for fusca (brun på latin). Negra aner jeg ikke hvor I har fra latin, nigra betyder “sort” på latin (har læst latin). Striben er ikke sort, men brun.

Jeg har den og havde den også i 1. graviditet. Fra 25. uge og denne gang fra 19. uge !

Knus,
    Beagle, 26+6, 3. trimester i morgen 😮 Weeee !

Anonym
    Gæst

*S* det hedder den i Danmark, hvorfor? Det har jeg ingen anelse om. Har aldrig set linea fusca nogen steder, men danskerne skal jo helst være lidt aparte med hvad vi klader ting/sygdomme.

Nina, 27+1

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.