Hvad gør man når barnet bliver syg????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2007 Hvad gør man når barnet bliver syg????

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Ja jeg spørger bare fordi at i næste uge starter jeg nyt job og jeg ved ikke hvad vi skal gøre hvis Bastian bliver syg.Vi har ikke nogen i nærheden der kan passe ham, og med kun 1 Barnets første sygedag så kommer man jo ikke langt nogen steder.
    Hvordan er det nu også lige med den prøvetid……får man betalt sin løn hvis man er syg ?????Ved jeg er på prøve de første 3 mdr.
    hvad og hvordan gør i andre…og hvor syge er jeres børn blevet efter de er startet i vugge/dagpleje????
    Knus Pernille

11mari11mari
    Medlem

Ja det er jo mit det tredje barn og vi har ikke ligefrem haft bedsteforældre der har stået i kø for at passe børn. SÅ man tager barnets første sygedag, dagen efter gør manden det samme, er barnet stadig ikke rask, så melder man sig selv syg osv. Ikke særlig opmuntrende læsning herfra. Nogle kommuner har en mormorordning, så kan man betale sig fra det… Samfundet er ikke indrettet til forældre med syge børn.

h. Maria

Anonym
    Gæst

ja – der er desværre ikke andet at gøre end at lægge sig selv syg – og det er sten sikkert de blir møgsyge når de starter ins. – de blir jo bombarderet med bakterier….

tidl. Mornov07
    MD scanning i morgen – kryds lige fingre*S*

manneMmanneM
    Medlem

Lisbeth har været syg et par gange, og jeg har brugt et par omsorgsdage. Jeg har fire omsorgsdage i år da jeg har fået overført to fra sidste år. Undersøg hvad du har ret til af den slags.

Men regn med at du også selv bliver syg et par gange, de slæber jo alt muligt med hjem og her i huset er det mor og far der bliver mest syge da Lisbeth stadig bliver ammet.

kh Marianne

mmajssmmajss
    Medlem

Hej Pernille,
    herhjemme har vi heller ikke noget netværk i nærheden der kan aflaste, så når jeg starter nyt job (forhåbentligt om snart) ved jeg ikke hvad vi skal gøre hvis Emma bliver syg. Og dog: Vi er så ‘heldige’ at kæresten har fleksjob – og der hvor han er pt kan han arbejde lige så godt hjemmefra, så det er da en mulighed – ellers må vi bruge feriedage.

Emma har nu været i vuggestue i 2 måneder – og har været småsyg lige siden starten. 1 uge med forkølelse og falsk strubehoste og halsbetændelse i uge 2 og så bare småtterier lige siden, dog også 4 dage med rigtig høj feber, heldigvis på et tidspunkt jeg var hjemme alligevel.

Jeg giver Emma Bio-Strath dråber – og synes at jeg kan se en virkning. Vi har brugt det i 14 dage – og lige siden hun begyndte at få det har der INTET! været om natten. Før det vågnede hun 5-6 gange med grim hoste. Hun er stadig snottet så det er ikke et vidundermiddel, men det hjælper helt sikkert 🙂 Dråberne skulle opbygge immunforsvaret så børnene bliver mindre syge.

Mht til prøvetid så mener jeg at det ligesom alm ansættelse, dog bare at man kan blive opsagt og sige op med kortere varsel. Samt at der er langt flere gyldige grunde til en opsigelse fra arbejdsgivers side. Så du får nok løn under sygdom.

Vh Majs og Emma fra sept07

MilleklitMilleklit
    Medlem

Ja det er ikke altid nemt når ungerne bliver syge. Her tager far barn syg den ene dag og jeg den anden…. Jeg har dog sørget for at have 2 ugers ferie tilbage, som jeg kan bruge hvis de skulle blive syge mere end et par dage…..
    Men ja nogle gange må man også melde sig selv syg, det er jo den eneste mulighed man har….

Mille & Andreas 241107 / Niclas 260902

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.