Hvor sover baby?? Og hvordan?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2007 Hvor sover baby?? Og hvordan?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor jeres nyfødte sover? Og hvordan i får dem til at sove…

Mathias er 7½ uge og det går ikke super godt med at lægge ham hen at sove i løbet af dagen. Når han bliver træt forsøger jeg at lægge ham, men det går oftest i kage. Han bliver ked, og så ender det med at han bliver overtræt…og tja…så kører showet…rigtig øv. Jeg har prøvet både at lægge ham på sofaen, i vuggen og i liften. Lige nu ligger han faktisk og sover på et tæppe på mine ben. Jeg orker ikke at flytte ham og risikere han vågner – han har nemlig ikke sovet hele dagen…

Om aftenen når vi skal i seng ligger vi i dobbeltsengen og ammer, og når han så er faldet søvn, så lægger vi ham over i vuggen…og håber han ikke vågner ved at vi flytter ham 🙂

Hvor sover jeres børn? I stuen? På eget værelse? I dobeltsengen?
    Kan i lægge dem hen at sove sådan bare lige???

Gode råd om senge-putning modtages gerne 🙂

Tina

Anonym
    Gæst

Hej

Lilja er 6 uger imorgen og jeg synes det er meget variende hvor godt hun sover. De fleste dage sover hun meget og godt, mens nætterne er noget mere skiftende. Hun vågner altid mellem 2 – 3 gange om natten. De fleste nætter falder hun bare i søvn efter at have spist, men nogen nætter tager det 1 – 2 timer at få hende til at sove igen… øv ! Om natten sover hun i vugge ved siden af vores seng, men når hun er urolig og vi bliver dødtrætte og bare skal have noget søvn hjælper det nogen gange at komme over i vores seng og sove i “smørhullet” og så gør vi det. Nogen gange falder hun i søvn i vores seng efter amning og de nætter, hvor det har været hårdt lader jeg hende bare sove videre sammen med os. Om natten vågner hun nemlig nemt, hvis hun bliver flyttet, mens hun om dagen næsten sover som en sten.

Om dagen sover hun bedre, men hun har også dage hvor det er svært. Hun har døjet en del med mavesmerter, som heldigvis er blevet bedre efter zoneterapi, men hun har fortsat smerter nogen dage. F.eks. havde vi en meget ked pige i 2 timer i aftes og det var bare hårdt for os alle.

Jeg har egentlig heller ikke nogen gode råd, men kan godt forstå at du er træt !

Har du prøvet at spørge din sundhedsplejerske om et godt råd?
    Det kunne være hun at hun har nogle guldkorn 🙂

KH

Carina og Lilja ( 6 uger imorgen )

Anonym
    Gæst

Rasmus sover i barnevogn (som regel indenfor) om dagen og i sin egen seng i soveværelset om natten.
    Det går rimelig nemt med at lægge ham; jeg kan som regel bare putte ham, og så falder han selv i søvn. Hvis han ikke gør, hjælper det ofte med en lille “go´nat-bajer”:o) – bare en lille tår mælk (han er flaskebarn).
    Men det kan jo også gå helt galt indimellem – så skal han “gåes” i søvn. Men for det meste går det nemt.
    Men jeg har også været hvor du er!!! Vores datter (nu knap 2½ år) var ikke til at få til at sove, der skulle bare være total ro omkring hende, jeg brugte ofte 1½ time på at få hende til at sove 1 time!!! Det var dybt frustrerende!!
    Og jeg kan ikke se, at vi har gjort noget anderledes denne gang. Så jeg har desværre ikke noget råd til dig, men vil blot fortælle dig, at jeg godt kender problemet.
    kh
    Mette

manneMmanneM
    Medlem

Lisbeth er 8 uger og hun sover stadig det meste af tiden.
    Om dagen sover hun i liften, på sofaen eller på gulvet på hendes slee bee pose som vi bruger som legetæppe. Hun kan også godt lide at sove i slyngen, og det er nemt at få hende til at falde til ro i den hvis hun er lidt urolig og maven gør knuder.
    Om natten sover hun enten i sin vugge eller hos os. Lidt afhængig af hvor urolig hun er.

kh Marianne

ShinikaShinika
    Medlem

Hejsa!

Kaya er begyndt at vågne, hvis hunden gør eller der sker et eller andet. Det kan være svært at få hende til at falde til ro igen, og det ender ofte med at jeg er nødt til at lægge hende til brystet, selvom hun kun har været væk fra det en halv time … :-s Det er ikke så fedt så vi prøver aktivt at få hende til at slappe af, bare med sutten, når det sker.

Om natten er vi heldige, hun får mad i sengen omkring kl 23-24, vågner ved 5tiden og spiser, og vågner igen kl 09. Nogle gange falder jeg i søvn, imens jeg ammer, og erfaringen er at lade hende ligge i sengen, når jeg vågner med brystet fremme, for når man fjerner hende fra kropsvarmen efter hun er faldet i dyb søvn, vågner hun og blir ked, og så er der ikke andet at gøre end at starte forfra med amningen…!

Ellers sover Kaya meget på armen, hun falder i søvn i armene om dagen, og det gælder om at finde tidspunktet inden hun sover for dybt, hvis man skal lægge hende fra sig, men ligger hun først for sig selv, er der risiko for at hun vågner efter kort tid. På armen kan hun sove 3 timer.

Det var ikke helt hvad jeg havde regnet med, men er dog taknemmelig for at hun sover igennem om natten :o)

Lunte78Lunte78
    Medlem

Karla er ved at begynde at have noget der ligner en rytme, men af og til går den lidt op i hat og briller og så bliver hun overtræt og så er hun ikke til at have med at gøre…
    Om dagen sover hun altid i liften, som så står i stuen et sted. Af og til sover hun ude i barnevognen. Hun havde i starten svært ved barnevognen, men er nu blevet meget glad for den og or at sove ude. HVER aften har hun så sin ulvetime, hvor hun slet ikke kan finde ud af hvad hun selv vil. Jeg tror det er fordi hun er meget sulten om aftenen og derfor er vågen for længe og så bliver overtræt, så hun er altid vågen fra kl. 22-02 og nogle gange endnu længere. Så det er ikke sjovt om aftenen, hvor vi så begge er trætte.
    Om natten er jeg begyndt at ligge hende i liften ved siden af sengen. Men det er mest mig der skal vænne mig til det, da det ellers er så let bare at lade hende ligge ved siden af mig efter en amning, så det er mig der skal vænne mig til det. Men som en anden skrev, bliver hun i sengen, hvis hun har en dårlig nat. Det er meget lettere for os alle. Jeg synes dog hun skal lære at soe i sin egen seng, inden det bliver for svært at vænne hende til det.
    -Kristina og Karla (5 uger og et par dage)

Hej igen.
    Bastian sover kun i sin lift, både dag og nat og det har han gjort fra dag et af, og det er han meget tryk ved. Så tror det gælder om at finde et sted som barnet kan lide og hvor der er småt og hyggeligt. Men ellers det der med at sove ude i barnevogn er super godt. Bastian kan sove flere timer ude om dagen og nogen gange må jeg vække ham for ellers sover han bare. Så hvis du har en gård du kan stille hende i så er det bare med at få hende ud at sove. Jo bedere søvn børn har om dagen jo bedere søvn har de også om natten. Hvis hun falder i søvn i dine arme er det en god ide at give hende en stofble med ned i hendes seng når du ligger hende. så har hun duften af dig tæt på sig og det kan også give lidt ro og tryghed. så god fornøjlse med det. Hilsen Bastian og mor.

Anonym
    Gæst

Phillip sover om natten i sin seng.. han bliver puttet ved at han får sin “nat” flake mellem 22 og 23.. så sætter vi musikuroen til at spille og vi høre ikke mere til ham før hen kl 6.. om dagen sover han ikke meget.. men vil meget gerne sove hos en af os når vi sidder i den gode lænestol.. eller i barnevogen når vi går tur.. phillip er 2 mdr nu..

123trold123trold
    Medlem

hej
    Måske bliver den lille overtræt??
    Her i huset er det helt tydeligt, hvis jeg fanger Magne (7uger) på det helt rette tidspunkt, kan jeg blot lægge ham i voksiposen og så falder han i søvn (skal måske lige have sutten en gang eller to. Men forpasser jeg tidspunktet (nogle gange er han træt efter bare en halv time) så er det et værre bøvl….
    -så virker kun slyngen, eller en tur i hængestolen sammen med mor-

held og lykke
    trine

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.