MME Nutramigen og Profilac

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2007 MME Nutramigen og Profilac

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er der nogen der har erfaring med modermælkserstatning Nutramigen og Profilac?? Mathias´ far har græs-allergi så SP siger vi skal bruge disse, hvis det bliver nødvendigt.

Er der nogen der har prøvet dem? Har barnet haft problemer med maven??

JONAS28JONAS28
    Medlem

Kommer lige på besøg fra Oktober gruppen. Jeg gav min søn Nutramigen, der er ikke problemer med maven men det fordi det er hydrolyseret og bedre optages i tarmene MEN det stinker! og det synes baby også, så hvis ikke du kan få baby til at spsie det er det nok derfor. Desuden er det ret dyrt, men mener at man kan få tilskud til det. Hvis det kun er far der har en smule græs allergi vil jeg ikke men at man skal give det. Det er mere hvis begge forældre er allergikere eller en af dem er multiallergiker… Lidt overforsigt Sp efter min mening, spørg din læge….

Mvh. Jonas´s Mor og Jonas 4.Okt. som ikke får Nutramigen mere men NAN…

manneMmanneM
    Medlem

Lisbeth fik nutramigen nogle dage lige efter fødslen da jeg kom sent i gang med at amme hende pga. af at hun fik sondemad de første dage. Og hun har fået det en enkelt gang siden hvor svigermor passede hende.
    Ja det stinker, men har ikke haft problemer med at hun ikke ville spise eller med maven. Hun er dog mest begejstret for mors mælk:-)
    Og ja det er dyrt, men hvis det kun er en gang i mellem syntes jeg det er ok. Og ellers kan man få tilskud til det. Her skal man have en erklering fra sin læge.

kh Marianne

ThotteThotte
    Medlem

Ingen problemer med nutramigen… ja det lugter ikke for godt, men vores søn elskede det. Vi vænnede ham til dem ved at blande lidt sukker i lige i starten. Efter han blev 4 mdr gik vi over på NAN HA 1 som er en mellem ting. Mælke proteinetet er mere spaltet end ved almindelig MME, heller ikke her havde vi nogle problemer med hård mave eller andet. Vi lavede en overgang på 2 uger… stille og roligt. Bette manden var lige begyndt at sove igennem om natten og vi tog ingen chancer :o)

Lykke til med MME :o)

flissiflissi
    Medlem

Min mellemste datter havde mælkeintolerans og kunne derfor ikke tåle alm. MME, da det blev aktuelt.

Vi fik en grøn recept på Nutramigen, der ellers koster en herregård. Det smager afskyeligt, så det kræver virkelig overvindelse at smage på grøden, når baby begynder at spise det… Heidi var dog ligeglad med smagen. Hun kendte jo ikke til andet og smaskede det lykkeligt i sig.

Vi har ikke haft problemer af nogen art, udover nogle ufrivillige trækninger i ansigtet over prisen. 🙂

Lisbeth og Annika 131207

mmajssmmajss
    Medlem

Hej, på besøg fra sept07. Emma får også Nutramigen og man kan få tilskud fra kommunen men det er lidt bøvlet da man kun får tilskud hvis man bruger over 3800,- kr på de fire måneder – spørg din SP. Hvis I begge har allergi som kræver medicin fra tid til anden eller den ene har allergi der kræver medicin hver dag eller baby har mælkeintolerans kan man få grøn recept og 60% i tilskud(nogle læger giver det dog alligevel bare ikke min – ÆV!). Det kan ordnes på apoteket så det kører automatisk når du køber det. Og ja smager af dårligt mel 🙁 men Emma guffer det bare i sig med velbehag. Og vi har kun problemer med maven når hun har fået d-dråber to eller tre dage i træk. Ellers kan du evt. give en smule kogt vand i flaske efter MME så hjælper det lidt på maven 🙂
    vh Majs og Emma 15 uger

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.