Jeg ved hvornår jeg bliver mor!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2007 Jeg ved hvornår jeg bliver mor!!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har været til scanning idag, og der blev sat dato for pks. Det har jeg det sådan set godt med. Det er et stort barn, og der er ingen grund til at gå tiden ud. Så jeg skal have planlagt kejsersnit d. 19. oktober; hvis jeg altså ikke går i fødsel inden.
    Det er lidt underligt, at man ved en bestemt dato for, hvornår man bliver mor. Signe er også født ved ks, men der vidste vi det først 3 dage før, og det var da også underligt; men det er alligevel 2 uger før vi ved det denne gang.
    Nu håber jeg bare, at jeg ikke går i fødsel inden; jeg er lidt panisk over at skulle føde alm. med så stort et barn – man sprækker sgu´ da helt op i nakken !!!!!!!!!!! :o)¨
    Men jeg bliver på denne side selvom je gføder i oktober; det er her jeg har været hele tiden, og her vil jeg helst blive.
    Nu skal tiden bare gå. Normalt henter jeg Signe til middag i dp, men vi har bestemt, at hjun skal være der og sove, indtil jeg skla føde. Jeg er enorm træt og har MEGET ondt på bl., så for både hende og mig er det bedst at hun sover der, og jeg så henter hende om eftermiddagen. Men det har jeg det træls med, for når jeg går hjemme, så behøver hun ikke, at være der så længe. Mne situationen taget i betragtning, så er jeg vidst nødt til at overgive mig, og lade hende være der lidt længere.
    Jeg har været meget lettet over, at der er sat dato på, men så her i aften blev jeg bare enormt ked af det!! Nu føler jeg pludselig, at der lææææææææænge til!! Men jeg tror, at det bare er fordi jeg er så træt; je gkan næsten ikke hænge sammen. Jeg sover stort set ikke om natten, og så har vi en datter på 2, som absolut IKKE spilder sin tid på at sove. Hun vågner stadig om natten, og kan nogle gange ligge vågen i 1 time, inden hun falder i søvn igen. Og når hun ikke sove, så sover jeg heller ikke!!
    Nå, det blev sørme langt. Tak fordi du gad at læse med!!
    Ha´ en rigtig god weekend :o)
    kh
    Mette (Signe 110705 og 36+3 – pks d. 19/10)

ShinikaShinika
    Medlem

Hej Mette.

Tillykke med at du nu har fået en dato, det er jo fantastisk! :o) Så det er jo nok dig, der bliver den første i vores terminsgruppe, som føder, glæder mig til at læse om forløbet.

Krydser fingre for at der ikke sker noget før d. 19., men det er nu en god dato at blive mor på ;o)

Shinika 35+5, som godt kan sove lidt ekstra for dig :-s

Anonym
    Gæst

Hej Mette

Det lyder jo godt, at du på trods af besværet er afklaret med kejsersnit og at du bliver mor på ny og lidt tidligere end ventet 🙂 Ihh jeg gad næsten også godt, at det var mig for jeg synes efterhånden også at der er lang tid til min termin, som er 11 november og så kan der jo gå 2 uger derudover.. æv..

Med hensyn til din bækkenløsning synes jeg, at du skal slappe helt af og bare følge de gode råd for de par timer kan du bruge for at lade op og bedre kunne være der for din datter når du henter hende om eftermiddagen 🙂 Hvis du nu tænker det på den måde hjælper det måske ?

Held og lykke og så er der jo kun 13 dage til … Krydser alt der kan krydses for, at det går godt for dig.

Knus

Carina (34 + 6)

Anonym
    Gæst

Ihh – den 19. der er jo ikke så længe til.. Jeg skal jo også have planlagt kejsersnit denne gang og det er sat til den 2.nov (har termin den 14/11).
    jeg har det så modsat dig – jeg har bestemt ikke tid til at baby skal komme ud inden. Vi har lige hevet loftet ned i stuen og væltet en bærende væg. Så der skal knokles de sidste 4 uger inden baby kommer – hvor jeg skal have banket pus af nogle vægge, vandskuret, gjort klar til at male og ellers have støvet resten af hytten af efter dette “planlagte” jordskælv inde i huset…. Vi har heldigvis mange til at hjælpe med at få den bærende bjælke og det nye loft på plads, men jeg kan da godt blive boget stresset når jeg kigger ind i vores stue nu!!!

Vi har jo begge børn fra juli 05 – jeg har så en knægt med at fantastisk sovehjerte (idag har vi sovet til kl.9.30), så jeg skal ikke klage – så er det bare ærgeligt at vækkeuret ringer kl.6.30 – hvor hestene skal fodres (men sengen kalder bagefter igen:-))

Nå, det kom til at handle mere om ombygning end om det forestående ks – men synes du ikke det er vildt vide datoen – jeg synes det er vildt mærkeligt. Ved I om det blir en lillesøster eller lillebror?

Nå, jeg vil i seng nu.
    Hilsner herfra
    Ditte – 27 dage til pks

Anonym
    Gæst

Jo, det er vildt at vide datoen!! Jeg håber bare, at jeg ikke går i fødsel, for så bliver det jo akut ks; men det er måske ikke den helt store forskel!!??
    Vi ved det bliver en lillebror – tissetrolden var slet ikke til at tage fejl af til forrige scanning!! :o)
    Ved I, hvad I skal have?
    Jeg kunne ikke lige huske at Rasmus er født ved ks? Hvorfor det egentlig? Og er det samme grund til, at du skal have det igen? Signe er født ved ks, fordi jeg var stor, og hun var stor, og dét er det samme denne gang også.
    Godt det ikke er mig, som har gang i sådan en stor renovering, som jer!!! :o) Min bækkenløsning er helt vild slem nu, så jeg synes jeg bøvler nok med at nå de “små-ting”, som nu engang skal nåes inde lillebror kommer forbi :o). Men jeg håber da I når det hele, og at du husker at passe på dig selv i det hele.
    kh
    Mette
    p.s.hvor er du heldig, at have et barn, som sover så længe!! Vi er enige om herhjemme, at vi “fortjener” et barn, som er lidt bedre til at sove end Signe!! :o)

Held og lykke med den 19.oktober… Jeg skal føde ved PKS den 22.november og har vist det siden august, så jeg synes der er LAAAAANG tid til…
    Jeg har bare været super mobil indtil nu og folk er blevet overrasket, når jeg har fortalt at jeg var gravid, men nu vralter jeg som en gammel and og har ondt over det hele, så de sidste 6 uger skal bare gå super hurtigt…
    VI er også midt i renovation, så det skal også lige være færdigt, men jeg kan ikke hjælpe til overhovedet.. Jeg går rundt og gør rent, laver mad og det er så det. Frustrerende at man ikke kan hjælpe til, men så er jeg jo “rugemaskine” det kan de andre jo ikke hjælpe mig med…!

Novembermor
    31+5

ida1983ida1983
    Medlem

tillykke.. hvor ville jeg gerne vide hvornår jeg bliver mor. sover nu okay, undtagen lige i nat. og er heldigvis også ret mobil endnu. men hvor er det kedeligt at gå her hjemme alene og så alle de pligter som oprydning og opvask, ja især opvasken for jeg står vildt dårligt over vasken med den store mave (er ikke så høj) øv øv jeg vil meget hellere have den lille ud så jeg kan pusle om den. er vildt spændt på at se vores guldklump og komme ud og rulle lidt med barnevognen. men glæder mig på dine vegne at du snart bliver mor. det under jeg dig da også når nu du ikke er så mobil som jeg.

myntedecmyntedec
    Medlem

Tillykke tillykke! Det må bare være dejligt!
    Knus Mynte

Anonym
    Gæst

Åh, hvor er du heldig!!! ;o)
    Er lidt nysgerrig, hvor stor vurderede de baby til at være?
    Jeg blev selv vægtscannet igår pga. stort barn, men lillebror var åbenbart ikke stor nok til at de ville sætte mig igang før tid, hvilket jeg blev lidt træt af.
    Selvfølgelig vil jeg helst at naturen går sin gang, men jeg har også fødslen af vores yngste i baghovedet, og har bestemt ikke lyst til at føde endnu et barn omkring de 5 kg.
    Jeg har fået tid til ny vægtscanning d. 6. nov. på min terminsdag, men min yngste blev født på terminsdagen og vejede 4850g, så jeg er slet ikke beroliget ved at jeg nok ikke får lov at gå over tiden.

Baby blev igår vurderet til 3400g, hvilket betyder at den har taget ca. 1100 – 1200g på de sidste 4 uger.
    Gruer for at den kommer til at tage lige så meget på i løbet af de næste 3½ – 4 uger!!!

Knus Anne (36+3 med nr. 6)

Anonym
    Gæst

Baby blev vurderet til 4200 ved jordemoder igår, og ved scanning i sidste uge sagde de 4600 +/- 600 g.!!!!!!!!!!!! Men det sagde de også med Signe, og hun vejede 4750 ved fødslen. De spurgte faktisk på sygehuset, hvad jeg helst selv ville. Jeg sagde, at det måtte de vurdere; det skulle være mest sikker for både mig og barnet. Og da den har vokset godt og regelmæssig, så mente lægen, at det var bedst med ks.
    Kan du ikke ringe til dem, og snakke med en læge om din nervøsitet? Så kan du måske komme til scanning før, og så snakke med dem om ks. Lægen jeg snakkede med, var meget forstående, da jeg luftede min nervøsitet m.h.t stort barn.
    Held og lykke, o glad mig vide, hvordan det går. :o)
    kh
    Mette

Anonym
    Gæst

… På din jordemoders vurdering og så på scanningen i sidste uge.
    jeg undre mig lidt over at du ved scanningsvægten skriver + /- 600g. Det er jo immervæk en stor margen og jeg troede at dem der scannede generelt mente at en vægtscanning ville være rimelig præsis? Det har ihvertfald været mit indtryk, de gange jeg er blevet vægtscannet.

Puha, jeg er nok endnu mere angst for et evt. kejsersnit, end at skulle føde et stort barn, så jeg håber ikke at det ender med kejsersnit.
    Men det er også en af mine tanker i forbindelse med at føde et stort barn, at der netop er flere der ender med kejsersnit.
    Jeg skal til jordemoder om 12 dage og så ser vi hvad hun vurderer baby til. Måske er det bare mig der er pivet, fordi jeg havde en træls oplevelse med min søn?
    jeg kan jo også være heldig at jeg går i fødsel før tid, for allerhelst vil jeg jo have at naturen bestemmer.

Knus Anne (36+3 med nr. 6)

Anonym
    Gæst

De siger på sygehuset, at når barnet bliver større (ikke kun større børn, men sådan generelt, når barnet vokser), så er margen på +/- 600 g., fordi det er sværere at måle nøjagtig!! Men det kommer jo nok også meget an på, hvor god lægen/sygeplejersken er til det. Jeg blev scannet med Signe 3 dage før hun blev født – han skønnede 50 g. forkert!!! Det synes jeg er flot.
    Min læge sagde (da jeg ventede Signe) at jordemoder og lægen kan komm emest præcis en vægt, da de føler på maven. Scanning er mål og kurver, og det er ikke så præcis; det er måske også derfor der er så stor margen !?
    Hvis det skal ende med ks alligevel, så synes jeg faktisk, at det er rarere at der er dato på istedet for at det bliver akut eller midt i fødslen. Men det er jo hvordan man er :o)
    Held og lykke med det hele :o)
    kh
    Mette

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.